در حال بارگذاری ...
مسعود تیر هنرمند چالوسی:

جهان از هنر رنگین است

نمایش، روح سبزی است تنیده بر قامت هنرمند. پستی و بلندی های زیادی را پشت سر گذاشته ام تا به دروازه ی هنر رسیدم. من فرزند مازندرانم

مسعود تیر متولد ۱۳۶۹ سرپرست گروه هنری آوا در شهرستان چالوس با مدرک کارشناسی کارگردانی از دانشگاه تنکابن است، گفت و گوی او را با روابط عمومی انجمن هنرهای نمایشی مازندران در ادامه بخوانید:

 

چگونه با هنر نمایش آشنا شدید و از چه سالی شروع به فعالیت کردید ؟ اولین نمایشی که حضور داشتید؟ 

نخستین بار کار هنری را از سال ۸۴ با اساتید عزیزم در شهرستان چالوس آغاز کرده‌ام و همراه با کار نمایش در دانشگاه علمی کاربردی نوشهر به تحصیلات سینما،تصویر برداری حرفه‌ای پرداخته‌ام و سپس جذب انجمن سینما جوان شهرستان چالوس شده‌ام و بعد از چند سال فعالیت در ساخت فیلم و مستند‌های کوتاه به طور حرفه‌ای کار نمایش را مجدد ادامه داده‌ام. میانگین طی سال‌های ۹۰ تا ۱۴۰۰ به طور فعال در صحنه‌های شهرستان،چند نمایش اعم از صحنه‌ای و خیابانی را به روی صحنه برده‌ام و در سال‌های ۹۶ تا ۹۷ هم در صحنه‌های بین المللی به عنوان بازیگر حضور داشته‌ام. در مهر ماه سال ۹۹ اولین جشنواره نمایش مجازی کودک و نوجوان را به میزبانی شهرستان چالوس و به لطف مسئولین به دبیری بنده هدایت کرده‌ام،و در همان سال داور ۲ دوره جشنواره دانش آموزی بوده‌ام.

چه نمایش هایی به عنوان بازیگر و کارگردان حضور داشتید؟

در مهر ماه ۹۴ نمایش صحنه‌ای(امام زاده صالح)نوشته محمد چرمشیر را ۶ شب به روی صحنه بردم،نمایشی با تم آیینی مذهبی. در اینجا بود که ذوق هنری و کارگردانی بنده طلوع کرد و دست به آثار فاخر بیشتری زدم و سپس در سال ۹۶ نمایشی با تم موزیکال کودک و نوجوان را به روی صحنه و جشنواره منطقه‌ای کاسپین برده‌ام به نام(روباه و خروس)که در همان سال توانستم با ۵ رتبه اولی سربلند به شهرستان برگردم و سپس در همان سال به چند نمایش خیابانی و صحنه‌ای دیگر پرداخته‌ام به نام(عتیقه و وی ایکس)که در مجموع به مناسبت هفته دفاع مقدس و با همکاری بسیج هنرمندان شهرستان به اجرا در آمد. در شهریور ماه ۹۷ نمایش صحنه‌ای با موضوع دفاع مقدس به اسم(پلاک دور)به قلم فهیمه عباسعلی زاده و کارگردانی بنده و با همکاری بسیج هنرمندان را به مدت ۶ شب در شهرستان چالوس به روی صحنه برده‌ام و در همان سال در مهر ماه ۹۷ با رویکردی خلاق و جدید نمایش پرفورمنس صحنه‌ای به نام(رسوخ)را کارگردانی کرده و چند شب به روی صحنه داشتم،در خرداد ۱۳۹۸ هم نمایشی با تم آیینی و سنتی به نام(نستوه)را با حضور دو دوره هنرجوهای کارگاه آموزشی بازیگری گروه آوا به صحنه هدایت کرده‌ام ؛ در سال ۱۴۰۰ هم به اتفاق یک تیم کاربلد و حرفه‌ای بچه‌های خوش ذوق گروهم و کمک مسئولین نمایش صحنه‌ای(خاطره مجلس سوخته یک زن)را در سی و سومین جشنواره تئاتر استان مازندران به روی صحنه برده‌ام و بابت این اتفاق خدا را شاکر هستم.

حال و هوای این روزهای تئاتر؟

جهان از هنر رنگین است. این روزها تئاتر همانند قبل نیست. هنرمندان تا امروز هم توانسته‌اند با یاری خدا و اندک نفسی که در آن‌ها جاری است فعالیت هنری خود را ادامه دهند و تلاش نمایند تا با کمک مسئولین عزیز استان و شهرستان گامی موثر در راستای تولید نمایش برای نوجوانان و جوانان بردارند.

کلام آخر؟

در این زمین زنگار زده‌ی مدرن، نمایش،روح سبزی است تنیده بر قامت هنرمند. پستی و بلندی‌های زیادی را پشت سر گذاشته‌ام تا به دروازه‌ی هنر رسیدم. من فرزند مازندرانم، سرزمین همیشه سبز ایران و اینجا فرزندانی هستند با هزاران حرف ژرف نگفته که می‌خواهم زبان رسایشان باشم و فرزند شایسته‌ی هنر. صحنه‌ای می‌خواهم برای نمایش افکار و احساسات ناب و اینک با یاد پرودگار قدم خواهم گذاشت در صحنه روزگار.

 




نظرات کاربران