کتاب «بازیگری در ۳۶ کارگاه» تحت تالیف پوریا عبدی منتشر شد. این کتاب با مقدمههایی از رویا افشار و ابوالفضل جلیلی در ۲۹۶ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه توسط انتشارات نظامالملک منتشر شده است.
به گزارش ایران تئاتر در یادداشت پشت جلد کتاب آمده است؛ «این کتاب شامل ۳۶ کارگاه عملی بازیگری است که در هر کارگاه، تمریناتی مدرن و کاربردی پیرامون موضوع مورد بحث ارائه میگردد. این آموزشها صرفاً در حوزهی فیزیک بازیگر خلاصه نمیشوند و تحلیل درام را نیز در حیطهی آموزشهای خود قرار میدهد. البته در مقولهی تمرینات فیزیکی، فیلم آموزشی نیز ارائه گردیده تا مخاطب بتواند با مطالعهی کتاب یک کارگاه حرفهای آموزش بازیگری را لمس نماید.»
همچنین عنوان علمی این کتاب «بازیگریِ ادراکگرا» است و در معرفی بیشتر کتاب عنوان شده است: «بازیگریِ ادراکگرا همانطور که از نامش پیداست، شیوهای از بازیگری میباشد که مبتنی بر ادراک بازیگر خواهد بود. در این شیوه که برای اولین بار مطرح میگردد؛ بازیگر متکی بر علم خویش است. علمی که بر تواناییهای بدنی، بیانی و تحلیلی، همچنین مهارتهای وابسته به تخیل، خلاقیت و شناخت متن نمایشی توجه دارد. به عبارتی بازیگر در این شیوه، قبل از انجام هر عملی، نسبت به آن آگاهیِ کاملی خواهد داشت.
بازیگریِ ادراکگرا شاید در موارد محدودی به سایر مکاتبِ آموزش بازیگری شباهت داشته باشد اما از نظر فکری و بینشی، متفاوت از بسیاری شیوههای آموزش بازیگری خواهد بود. به بیان سادهتر این شیوه، نوعی طرز فکر شناختگرایانه نسبت به بازیگری است.»
این کتاب آموزش بازیگری شامل کارگاههای مدون بازیگری، به همراه فیلم آموزشی میباشد و میتواند برای علاقهمندان به بازیگری، همچنین اساتید این رشته مفید واقع شود.
ه مناسبت فرا رسیدن جشن های اردیبهشت تئاتر ایران ، ویژه برنامه « اردیبهشت تئاتر نکا » ۲۰ اردیبهشت در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان برگزار می گردد.
پرهام رمضانی نویسنده و بازیگر نمایش کمدی «ریتا» از دغدغه های خود برای نگارش این نمایش گفت و خواستار حمایت جدی مدیران و متولیان از نمایش های کمدی و زیرساختهای نمایشی شد.
سید حسین ساداتی داور دومین طنزواره استانی میرما با بیان اینکه در شرایط کنونی مخاطب به آثار کمدی بیشتر از دیگر ژانرها علاقمند است و این گونه نمایشی میتواند سالنهای را پر کند ، حمایت از این نوع آثار را یک برد فرهنگی دانست.
مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان مازندران از عدم حمایت از تولیدات نمایشی استان ها گلایه و در تعریف شعار سال (جهش تولید، با مشارکت مردم) تولیدات هنری را در جایگاه و نقش مهم این شعار دانست و نقش هنرمندان در جذب مشارکت مردم را بسیار حائز اهمیت خواند