در حال بارگذاری ...
...

در دو بخش تئاتر صحنه‌ای و خیابانی

فراخوان نخستین رویداد نمایشی رویش منتشر شد

در دو بخش  تئاتر صحنه‌ای  و خیابانی

فراخوان نخستین رویداد نمایشی رویش منتشر شد

فراخوان نخستین رویداد نمایشی رویش که به همت انجمن هنرهای نمایشی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در شهرویور ۱۴۰۳ برگزار می گردد, منتشر شد.

به گزارش  خبرنگار ایران تئاتر در مازندران ، نخستین رویداد نمایشی  رویش  که به همت انجمن هنرهای نمایشی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران در شهریور 1403  در این استان برگزار می گردد؛ فراخوان خود را در  دو بخش  نمایش های صحنه ای و خیابانی منتشر کرد.

در متن این فراخوان آمده است: 

اداره کل فرهنگ و ارشاد استان مازندران و انجمن هنرهای نمایشی مازندران در راستای شناسایی، حمایت و معرفی هنرمندان «مستعد» تئاتر استان برای حضور موثر در فرآیند تولید و عرضه آثار نمایشیِ «نوگرا» «خلاق» و همچنین ایجاد فرصت مناسب برای کارگردانی، اجرا و مدیریت پروژه های حرفه ای تولید تئاتر، با تمرکز بر اجرای عمومی نمایش ها در تالار های سطح استان،  مجموعه رویداد نمایشی «رویش» ذیل طرح شهید آوینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌کند.

    اهداف موضوعات متون نمایشی: 

     سبک زندگی ایرانی اسلامی

    اقتصاد فرهنگ و هنر

    اقتصاد مقاومتی

   فضای مجازی، نسل دیجیتال، آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی

   فرهنگ مطالعه، سواد رسانه‌ای

   طرح جوانی جمعیت

   فرهنگ امید، نشاط و سرزندگی، سرمایه اجتماعی

  هویت ملی و اسلامی، مفاخر و اسطوره‌های دینی و ملی

  قومیت‌ها و خرده فرهنگ‌های استان مازندران

تمامی شرکت کنندگان این رویداد پس از ارائه نمایشنامه های اجرایی خود بر اساس اولویت های موضوعی و تایید شورای انتخاب آثار،  علاوه بر بهره مندی از امکانات سالن های تمرین از مسیر اجرا در سطح شهرستان های استان وارد جریان حرفه ای تولید تئاتر خواهند شد

. هدف این رویداد شناسایی ظرفیت های بالقوه هنرمندان مستعد استان، ایجاد بستری برای ارائه و اجرای رویدادهای کمتر تجربه شده در تئاتر استان و کشف استعدادهای جوان زیر نظر استاد راهنما  خواهد بود.

برهمین اساس آن دسته از هنرمندانی که پیش از این نیز آثار نمایشی دیگری را تولید و اجرا کرده اند، به شرط دارا بودن اولویت ها ومولفه های موضوعی در اهداف فراخوان، می توانند در جریان تولید و اجرای آثار نمایشی جدید خود قرار بگیرند.

براساس برنامه ریزی های صورت گرفته از بین آثار ارسالی به شورای کارشناسی و انتخاب رویداد نمایشی «رویش» 7 اثر نمایشی در بخش صحنه ای و 5 اثر در بخش خیابانی پس از بررسی موارد کیفی و ارزیابی هایی که در این زمینه صورت می گیرد، برای اجرای عمومی در استان، به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان معرفی می شوند.

شرایط و مقررات

  انتخاب با نمایشنامه نویسان ایرانی و مطابق با اهداف موضوعی خواهد بود. 

  تاییدیه نویسنده، مترجم یا ناشر الزامی می باشد

  مجوز نویسنده می بایست پیوست باشد

 ارائه متون انتخاب شده مستلزم ارائه ای روشن از پیشینه کامل سرپرست  و کارگردان گروه، اعضای گروه، موارد مورد نیاز اجرایی، مدت زمان اجرای نمایش، ارائه طرح های مرتبط با تامین هزینه های پروژه در حوزه هایی نظیر اسپانسرینگ (به شرط عقد قراردادهای حقوقی و قانونی در این زمینه)است.

 پس از تایید متون توسط شورای ارزیاب طی جلسه ای مشترک با سرپرست یا کارگردان متقاضی گروه نسبت به عقد قرارداد اقدام می شود.

آثار زیر نظر استاد راهنما پس از انتخاب آثار و انتخاب بازیگر توسط کارگردان تا پایان مراحل آماده سازی تولید می شوند .

- تمامی آثار شهریور ماه طی یک رپورتوار 15 روزه همزمان در شهرستان ها اجرا می شوند.

- سقف کمک هزینه حمایت از آثاربخش صحنه ای25میلیون تومان و خیابانی 10میلیون تومان بر اساس تعداد بازیگر ، دکور ، لباس و... می باشد.(با نظرشورای ارزیاب و استاد راهنما) - کارگردان های می توانند در این رویداد شرکت کنند که پیش از این کارگردانی سه اثر  اجرای عمومی یا جشنواره کشوری و جشنواره تئاتر استان تولید حضور داشته ، لذا در فرم تعهد و شرکت متقاضیان نام سه اثر تولید شده می بایست ذکر شود. 20 درصد از کمک هزینه تولید نمایش قرارداد پس از اولین حضور استاد راهنما و آغاز مراحل دور خوانی و 80درصد دیگر طی دو نوبت حین تمرینات نهایی و پس از اولین شب اجرای عمومی آثار و دریافت فیلم، عکس و پوستر و بروشور نمایش واریز می‌شود. 

 آثار پذیرفته شده در مرحله نخست انتخاب، پس از اولین جلسه حضور استاد راهنما و دورخوانی به مرحله بعدی رویداد راه پیدا خواهند کرد.

کارگردان های متقاضی متعهد می شوند آثار را با نظر و مشورت استاد راهنمابه منظور ارتقای سطح کیفی آثار خود تولید کنند. 

زمان بندی و نحوه تحویل آثار 

هنرمندان و گروه های متقاضی می توانند از تاریخ انتشار این فراخوان تا روز 20 تیرماه 1403 آثار مورد نظر خود را بر اساس شرایط و اهدافی که در بخش «شرایط حضور» به آن اشاره شد، در قالب فایل  pdf و تکمیل فرم حضور متقاضی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، آقای رضا عمرانی نسب تحویل دهند.

بدیهی است پس از اتمام مهلت ارسال آثار، اثری از سوی هنرمندان متقاضی از سوی دبیرخانه پذیرفته نخواهد شد.

اسامی نهایی گروه ها و آثار راه یافته به رویداد نمایشی 27 تیرماه پس از بررسی آثار از سوی روابط عمومی انجمن هنرهای نمایشی استان اطلاع رسانی خواهد شد شماره تماس جهت اطلاعات تکمیلی هادی اصغری: 09376325098  

 

  فرم تقاضای حضور مشخصات متقاضی

:  نام و نام خانوادگی:

 
کدملی:                            تاریخ تولد:                     محل تولد: آخرین مدرک تحصیلی:                     گرایش: نام گروه:                     سرپرست:                         
عنوان اثر:          نام نویسنده:                       نام کارگردان:                       تعداد بازیگر:
خلاصه اثر :            
آیا نویسنده اثراز نمایش نامه نویسان استان می باشد؟ 
آدرس دقیق پستی:
اینجانب با آگاهی کامل از متن فراخوان رویش استان مازندران 1403 متقاضی حضور در این رویداد هنری هستم.
امضا: نام نام خانوادگی :    
شماره تماس سرپرست و کارگردان:
شماره تماس یکی از اعضای گروه:  
آدرس دفتر دبیرخانه  : مازندران ساری –اداره کل فرهنگ و ارشاد استان مازندران- معاونت هنری – کارشناس مسئول تئاتر استان – آقای رضا عمرانی نسب