در حال بارگذاری ...
در گفت و‌ گو با بازیگر برگزیده زن طنزواره میرما مطرح شد

کوثر اکبر زاده : شادی و نشاط ، نیاز روز جامعه است

کوثر اکبر زاده بازیگر نمایش کمدی «سنبل الطبیب»، در خصوص لزوم برگزاری این چنین رویدادی در استان و چالش ها و کمبودهای تئاتر کمدی در مازندران گفت.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در مازندران ، کوثر اکبر زاده بازیگر نمایش کمدی سنبل الطبیب توانست در اختتامیه طنزواره میرما ، با نظر هییت داوران ، بهترین بازیگری زن را از آن خود نماید ، به همین مناسبت و در حاشیه اختتامیه این طنزواره گفت و گوی کوتاهی با وی داشته باشیم که در ادامه می خوانید.

با سلام و عرض تبریک به شما، لطفا خلاصه ای از سوابق و فعالیت های هنری خود برای خوانندگان ما بگویید؟

سلام و خدا قوت به همه شما و همکارانتان و برگزار کنندگان دومین طنزواره استانی میرما . کوثر ااکبرزاده محله کلایی از هنرمندان شهرستان جویبار هستم و از سال ۸۷به طور رسمی فعالیت هنری خود را آغاز و در طی این سالها چند جایزه و تندیس نویسندگی از جشنواره های مختلف و چاپ داستان در کتاب یوسف و جوایز و رتبه های متعدد بازیگری تئاتر از جشنواره های مختلف در کارنامه کاری خود دارم و همچنان در مقابل هنرمندان و اساتید شهرم و استانمان درس پس می دهم.

 در مورد نمایش « سنبل الطبیب » از لحاظ موضوعی و محتوایی و نقشی که بر عهده شما بود و ایفا‌ نمودید توضیح دهید؟

نمایش سنبل الطبیب یک نمایش روحوضی و ایرانی سنتی که برگرفته از آیین این مرز و بوم بوده و اثری سراسر خنده و پر از حرف و در عین حال پر از نکته هایی که هر کدام درس زندگی بود که با زبانی طنز و با درون مایه ای پر محتوا و به صورت مودبانه خنده افرینی کرده و سعی داشته مسائل روز جامعه را با بیانی طنز به مشکلات روز جامعه بپردازد و به نمایش بگذارد.

راجب شخصیت و کارکتر خودم یعنی « سلطنت» , هم باید بگویم که شخصیتی کاملا درونی داشته و نماد اندک افرادییست که برای به دست آوردن جایگاه و مقامشان دست به هر کاری می زنند، که درمقابل شخصیت سیاه بازی معنا پیدا می کند.

چالش ها و کمبودها در تئاتر کمدی استان مازندران را در چه مواردی می بینید؟

اگر در مورد کمبود ها صحبت کنم باید اعتراف کنم که زمان و قلم کم خواهیم آورد, ولی اگه بخواهم از چالش ها بگویم برگزاری جشنوارهای طنز و کمدی مثلا همین طنزواره میرما , شروع بسیار خوبی است ولی در سطح و حمایت بهتر و بالا تر. یعنی حمایت باید هم از سوی مسئولین و متولیان هنر  و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و  هم از  سوی همه هنرمندان استان باشد .

 و مطلب دیگر اینکه  آموزش حرفه ای برای علاقه مندان به این رشته ها در مازندران بسیار محدود و یا به ندرت اتفاق می افتد که جای تامل دارد، و به نظرم حداقل کاری که می شود انجام داد این است که در جشنواره های بعدی علاوه بر تشویق و تبلیغ برای شرکت هر چه بیشتر هنرمندان در جشنواره ؛

برگزاری ورکشاپ ها و قرار دادن سبک های دیگر نمایش های طنز, (  میدانی و آیینی و .... ) می تواند در هر چی بهتر و با کیفیت تر برگزاری جشنواره کمک شایانی داشته باشد . چه بسا از دل همین جشنواره هااست که پدیده های کمدی معرفی وشناخته می شوند.

دومین طنزواره استانی میرما را از لحاظ کمی و کیفی چگونه ارزیایی نمودید ؟

طنزواره میرما در دومین سال برگزاری خود توانسته هنرمندان زیادی را از گوشه به گوشه ی استان مازندران دور هم جمع کند و سعی داشت اتفاق های خوب را رقم بزند تا حدود زیادی موفق بود.

اما من از سمت و سوی خودم می گویم که امکانات و کمبود های سالن در اختیار مان انقدر ضعیف بود که من به شخصه نتوانستم حتی پنجاه درصد از آنچه که برای جشنواره آماده کردم را به نمایش بگذارم ، چرا که نبود سیستم نور و ضعیف و بی کیفیت بودن صدای سیستم های صوتی (در حالی که نمایشمان سراسر موسیقی بود و نیازمند نور موضعی و ....) و سقوط پرده نمایش و چیز های دیگر در. آخرین دقایق قبل از شروع و حین اجرای نمایشمان منجر به این شد که گروه ما نتوانسته آنچه که آماده کرد با نحو احسنت اجرا کند. درست است ما رسالتمان را انجام دادیم و توانستیم نظر هیئت محترم داوران را به اجرایمان جلب کنیم و سعی کردیم بهترین نحو اجرا کنیم ولی باید بگویم این موضوع برای برگزار کنندگان این جشنواره بسیار جای تامل دارد که انشا الله در جشنواره های بعدی این ضعف ها برطرف و به بهترین شکل برگزار گردد.

و اما سخن آخر؟

در آخر باید بگویم از همه ی برگزار کنندگان این جشنواره « شهرداری و شورای اسلامی شهر محمودآباد و انجمن هنرهای نمایشی استان مازندران » برای برگزاری این رویداد فاخر و شاد تشکر می کنم ،که توانستند هنرمندان استان شاد و پر نشاطمان را کنار هم جمع کنند و یک اتفاق فرهنگی هنری خوبی را رقم بزنند.

نیاز روز جامعه ما به شادی و نشاط است و لبخند آفرینی برای مردم، تا بتوانند دقایقی را دور از فضای غمبار معیشت و اقتصادمان صدای خنده هایشان در فضای سالن کوچک نمایش بپیچد .

همچنین خدا قوت ویژه هم به آقای حامد مربوط صادق عزیز « دبیر طنزواره » که برای برگزاری این طنزواره قدمی کم نگذاشت و بدون شک گنجینه ای هستند برای شهرستان محمود آباد . و نیز از هییت محترم داوران طنزواره « آقایان شهرام نوشیر ، محمد جونیان و سید حسین ساداتی» هم تشکر می کنم که رقابت سالمی را برای هنرمندان استانمان رقم زدند.

ز حق توفیق خدمت خواستم، دل گفت پنهانی چه توفیقی از این بهتر، که خلقی را بخندانی

 




مطالب مرتبط

در گفت و‌گو با بازیگر و نویسنده برگزیده طنزواره میرما مطرح شد

پرهام رمضانی : زیرساخت‌های نمایشی باید تقویت شود
در گفت و‌گو با بازیگر و نویسنده برگزیده طنزواره میرما مطرح شد

پرهام رمضانی : زیرساخت‌های نمایشی باید تقویت شود

پرهام رمضانی نویسنده و بازیگر نمایش کمدی «ریتا» از دغدغه های خود برای نگارش این نمایش گفت و خواستار حمایت جدی مدیران و متولیان از نمایش های کمدی و زیرساخت‌های نمایشی شد.

|

در گفت و گو با داور طنزواره استانی میرما مطرح شد

سید حسین ساداتی : حمایت از نمایش‌های کمدی یک برد فرهنگی است
در گفت و گو با داور طنزواره استانی میرما مطرح شد

سید حسین ساداتی : حمایت از نمایش‌های کمدی یک برد فرهنگی است

سید حسین ساداتی داور دومین طنزواره استانی میرما با بیان اینکه در شرایط کنونی مخاطب به آثار کمدی بیشتر از دیگر ژانرها علاقمند است و این گونه نمایشی می‌تواند سالن‌های را پر کند ، حمایت از این نوع آثار را یک برد فرهنگی دانست.

|

در گفت‌وگو با رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد مطرح شد

محمد محمدی: طنزواره میرما، ویترین طنزپردازان مازندران است
در گفت‌وگو با رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد مطرح شد

محمد محمدی: طنزواره میرما، ویترین طنزپردازان مازندران است

محمد محمدی ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد از طنزواره استانی میرما به عنوان ویترین طنز پردازان استان مازندران نام برده و ابراز امیدواری کرد که در سال‌های آتی بتوان در عرصه ملی آن را برگزار نمود.

|

با حضور مدیران شهری و هنردوستان محمودآبادی

از پوستر دومین طنزواره استانی میرما رونمایی شد
با حضور مدیران شهری و هنردوستان محمودآبادی

از پوستر دومین طنزواره استانی میرما رونمایی شد

هم‌زمان با شب های جشن عید مبعث و دهه مبارک فجر ، با حضور ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، اعضای شورای اسلامی شهر محمودآباد و اعضای هییت مدیره انجمن هنرهای نمایشی مازندران از پوستر دومین طنزواره استانی میرما رونمایی شد.

|

تقدیر مدیرکل هنرهای نمایشی از برگزارکنندگان طنزواره میرما و مسابقه نمایشنامه‌نویسی دوما

تقدیر مدیرکل هنرهای نمایشی از برگزارکنندگان طنزواره میرما و مسابقه نمایشنامه‌نویسی دوما

مدیرکل هنرهای نمایشی کشور، با ارسال لوح سپاس، از شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر محمودآباد و اعضای دبیرخانه طنزواره استانی میرما و مسابقه ملی نمایشنامه‌نویسی دوما تقدیر کرد.

|

در گفت و گو با داور طنزواره استانی میرما مطرح شد

محمد جونیان: محمودآباد پتانسیل برگزاری فستیوال‌های بین المللی را دارد
در گفت و گو با داور طنزواره استانی میرما مطرح شد

محمد جونیان: محمودآباد پتانسیل برگزاری فستیوال‌های بین المللی را دارد

محمد جونیان از داوران دومین طنزواره استانی میرما ضمن بیان پتانسیل بالای شهرستان محمودآباد برای برگزاری یک فستیوال بین المللی از چالش ها و کمبودها و عدم حمایت از گروه های کمدی گلایه کرد.

|

نظرات کاربران