در حال بارگذاری ...
به مناسبت بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی

فرماندار قائمشهر از دو هنرمند شهید و جانباز تجلیل کرد

به مناسبت بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی، فرماندار قائمشهر از خانواده معظم شهید هنرمند مهدی مستوری و هنرمند جانبار حسین احمدی اتویی تجلیل کرد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در مازندران، به مناسبت سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی (یکشنبه 19 فروردین 1403)، مراسمی با حضور جواد مولایی‌قرا، فرماندار شهرستان قائمشهر برگزار شد. 

این مراسم با حضور معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، جانشین فرمانده سپاه ناحیه قائمشهر، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری، مدیرعامل و اعضای هئیت مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان، اعضای شورای اسلامی شهر، معاونین شهرداری قائمشهر، روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و کتابخانه‌های عمومی قائمشهر و هنرمندان و پیشکسوتان عرصه هنرهای نمایشی شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

مولایی‌قرا، فرماندار شهرستان قائمشهر در این مراسم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سید شهیدان اهل قلم، شهید سید مرتضی آوینی و بیان این مطلب که از برگزاری چنین نشست‌هایی استقبال خواهد کرد، گفت: «شهادت، هنر مردان خداست و وظیفه ما این است که دغدغه هنرمندان را از زبان خودشان بشنویم و تلاش کنیم تا از دغدغه‌های این قشر فرهیخته بکاهیم.»

وی افزود: «اقدامات خوبی در زمینه‌های هنری هم از سوی هنرمندان و هم از سوی متولیان دستگاه‌های فرهنگی هنری شهرستان صورت گرفته است اما نیاز است این اقدامات و دغدغه‌ها با یک برنامه مدون و منسجم، متمرکز و ساماندهی شود.»

نماینده عالی دولت در شهرستان قائمشهر تاکید کرد: «انقلاب اسلامی ما یک هنر بزرگی بود که توسط آحاد مردم با رهبری امام راحل اتفاق افتاد و پس از آن هم این هنر در مقاطع مختلف با اشکال گوناگونی در قالب هنر دفاع مقدس، استکبارستیزی، مقاومت و ... ادامه پیدا کرد و این مقوله تمایز و تفاوت بزرگ هنر انقلاب اسلامی ما با سایر کشورهایی است که در طول تاریخ کشورخود، انقلاب را تجربه کرده‌اند.»

مولایی قرا در خصوص ارتباط و تعامل بیشتر هنرمندان و دستگاه‌های متولی، گفت: «یک نماینده از هنرمندان عرصه هنرهای نمایشی انتخاب و توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در جلسات تخصصی و مرتبط شرکت داشته باشد تا واسط و رابط هنرمندان و بیانگر دغدغه‌ها، مطالبات و برنامه‌های آنان در سطح شهرستان باشد.»

در این نشست، یاسر محمودی‌برنتی، مدیر غامل انجمن نمایش استان، خواستار تحقق پیدا کردن برنامه‌های نمایشی بیشتری با توجه به شرایط موجود در شهرستان قائم شهر شد.

او قائم شهر را تنها شهرستان در استان عنوان کرد که پیشکسوتان آن در جریان کار هنری حضور فعال دارند و در سطح استانی و ملی فعال هستند. 

در ادامه این مراسم، هادی اصغری، از اعضای انجمن نمایش استان، تعامل و همکاری دو طرفه بین هنرمندان و مدیران ادارات شهرستان و همچنین نگاه حمایتی از سوی فرماندار را از مطالبات هنرمندان قائمشهر برشمرد.

در پایان مراسم، پس از بحث و تبادل نظر و ارائه برنامه‌های پیشنهادی توسط هنرمندان و مدیران شهرستانی، از خانواده شهید هنرمند، مهدی مستوری و همچنین هنرمند جانباز، حسین احمدی اتویی، توسط فرماندار و مدیران استانی و شهرستانی، با اهدای لوح تقدیر و جوایز، تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

 




نظرات کاربران