در حال بارگذاری ...
در گفت‌و‌گو با کارگردان نمایش جنگل مجازی مطرح شد

تیمور نور بخش: عصر امروز عصر ارتباطات است

تیمور نوربخش کارگردان نمایش «جنگل مجازی» از علل انتخاب این متن و اهمیت تولید اثر برای کودکان و نوجوانان و‌ حمایت و استقبال هنردوستان نکایی می‌گوید.

 به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در مازندران ، نمایش «جنگل مجازی» به نویسندگی سهیل قاسمی و کارگردانی تیمور نوربخش و به تهیه کنندگی احمد خدادی از ۱۸ بهمن در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا به روی صحنه رفت.

به همین بهانه گفت و گوی کوتاهی با تیمور نوربخش کارگردان این اثر نمایشی انجام دادیم که در ادامه می خوانید‌.

در مورد اثر جدیدتان و نمایش « جنگل مجازی » توضیح مختصری دهید؟

نمایش جدید ما یک نمایش در ژانر کودک و نوجوان است به نام «جنگل مجازی». نمایشی شاد و موزیکال که برای رده سنی کودکان و نوجوانان تولید شده است. البته در روند اجرایی طوری طراحی شده است که به مذاق مخاطب بزرگسال هم خوش آمده و جذاب باشد و این هم به این علت است که همانطور که می دانید در اجراهایی ژانر کودک ، کودکان قائدتا با والدین یا بزرگترهای خود برای تماشای نمایش خواهند آمد و در نظر داریم در زمانی که پدر و مادر همراه فرزند خود به تماشای تئاتر می آیند ، جذابیت تماشای یک نمایش برای همه خانواده را داشته باشد.

چگونه به فکر تولید این نمایش افتادید ؟

ببینید دنیای امروز و عصر امروز عصر ارتباطات است و متاسفانه یا خوشبختانه کودکان ما خیلی زود وارد این فضا و عرصه می‌شوند، یکی از معظلاتی که مدت‌ها ذهن مرا به خودش مشغول کرده ، این بود که چگونه می توان با زبان کودکان از مزایا و معایب و چالش های فضای مجازی برای آنها فرهنگ سازی نمود و به قول جناب مولوی که ؛ چون که با کودک سر و کارت فتاد هم زبان کودکان باید گشاد .

تا اینکه پس از مدت‌ها فکر و اتودهای متعدد و مختلف ، طرحی را که برای این کار مدنظرم بود را نوشته و پس از نگارش متن توسط نویسنده این اثر سهیل قاسمی آن را به مرحله تولید و اجرا رساندیم.

نحوه انتخاب بازیگر در این اثر چگونه بود؟

خدا را شکر که گروه تئاتر شاپرک دائما درحال انجام فعالیت نمایشی و تولید اثر در گونه های اجرایی است به عنوان مثال در سالی که گذشت ، نمایش «جنگل مجازی» سومین اثر تولیدی گروه تئاتر شاپرک است که به روی صحنه می‌رود و قبل از آن نمایش های «کل عنایت» و «پوتین» را در دستور کار داشتیم وبالطبع بازیگران از بین افرادی که قبلا در نمایش‌های سابق با آنها کار کردیم و کسانی که در طول تمرین‌ها به ما اضافه می‌شوند بر اساس توانایی ها و استعدادهایشان و سایر ملاک هایی که مدنظر گروه تولید بود، انتخاب شده اند.

آیا مسئولین شهری نکا از آثار نمایشی حمایت می کنند ؟

جدای از حمایت‌های همیشگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر نکا ، تشکر ویژه ای هم از اداره آموزش و پرورش و شهرداری و شورای شهر اسلامی نکا نیز داریم که همواره حامی و مشوق هنرمندان تئاتر بوده اند.

کارهای تولید شما در امسال با استقبال خوبی همراه شد، به نظر شما علت این استقبال چه بود؟

مردم نکا همیشه به ما لطف داشتند و دارند و ما منت‌دار محبت‌های دائمی‌شان هستیم، جدای از آن شناخت ذائقه مخاطب و تبلیغات وسیع در سطح شهر و فضای مجازی هم دلیل اصلی استقبال خوب از نمایش های روی صحنه در شهر نکا است.

 




مطالب مرتبط

از تولیدات گروه تئاتر قطره ساری

«آدم برفی و پنگوئن‌های قطبی» در ساری به صحنه رفت
از تولیدات گروه تئاتر قطره ساری

«آدم برفی و پنگوئن‌های قطبی» در ساری به صحنه رفت

نمایش «آدم برفی و پنگوئن‌های قطبی» از تولیدات گروه قطره ساری و به نویسندگی حمید رضا برزگر و کارگردانی مشترک ، لیلا پیام و حمید رضا برزگر از ۱۸ بهمن لغایت ۷ اسفند در ساری به روی صحنه رفت.

|

با اعلام دبیرخانه بیست و هشتمین دوره

هنرمند مازندرانی عضو شورای سیاستگذاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان شد
با اعلام دبیرخانه بیست و هشتمین دوره

هنرمند مازندرانی عضو شورای سیاستگذاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان شد

با اعلام دبیرخانه جشنواره، دکتر حسن دولت آبادی از هنرمندان و پیشکسوتان استان مازندران به عضویت شورای سیاستگذاری و یکی از دواران مرحله نهایب بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان ایران در آمد.

|

نظرات کاربران