در حال بارگذاری ...
با حضور اعضای هییت مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان مازندران

آیین نامگذاری سالن بلک باکس استاد محسن متین برگزار شد

با حضور اعضای هییت مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان مازندران و پیشکسوتان و هنرمندان و مدیران شهری تنکابن، آیین نامگذاری سالن بلک باکس استاد محسن متین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در مازندران، آیین نامگذاری سالن بلک باکس مجتمع فرهنگی هنری امام خمینی ( ره ) به نام پیشکسوت کهنه کار تئاتر استان مازندران و شهرستان تنکابن ، «محسن متین» با حضور ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر تنکابن و مدیر عامل و اعضای هییت مدیره و هییت رییسه انجمن هنرهای نمایشی استان مازندران ، غروب یکشنبه ۱۲ آذر و همزمان با اجرای نمایش « داستان خرس های پاندا » در این شهرستان برگزار شد.

محسن متین پیشکسوت کهنه کار و ۸۵ ساله تئاتر تنکابن ، نخستین فارغ التحصیل رشته تئاتر در استان مازندران از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. وی همدوره پیشکسوتان و اساتیدی همچون ، مهدی هاشمی ، اکبر زنجانپور ، داریوش فرهنگ و... است.

وی نخستین بار با تصویربرداری تلویزیونی تئاتر « کاکوی» و پخش در شبکه های رسمی تلویزیون ، برای اولین بار تئاتر تنکابن را در سطح ملی شناساند.

در این برنامه ، عباس روجایی ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تنکابن ، ضمن قدردانی از پیشکسوتان و اساتید هنر نمایش و کسانی که چراغ تئاتر تنکابن را در این سالها روشن نگه داشته اند گفت :هدف اصلی این برنامه تقدیر از انسان و انسانیت و ارج نهادن از پیشکسوتان و سرمایه های هنری این شهرستان در زمان حیاتشان است .

در ادامه نعیم صالحی نایب رییس انجمن هنرهای نمایشی استان مازندران و مدیر دفتر انجمن نمایش شهرستان تنکابن نیز در سخنان کوتاهی ، از ریاست اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان به جهت تلاش در بازسازی مجتمع فرهنگی هنری امام خمینی ( ره ) و سالن بلک باکس این مجموعه و قدردانی از وی برای نامگذاری این سالن به نام این پیشکسوت کهنه کار ، این اقدام را که به پیشنهاد انجمن هنرهای نمایشی تنکابن بود را ، اقدامی ارزنده در جهت قدردانی از سرمایه های تئاتر این شهرستان دانست.

محسن متین نیز با توجه به شرایط جسمی نامناسبی که داشتند، دقایقی به معرفی خود و تاریخچه تئاتر تنکابن پرداختند و از اقدام انجمن هنرهای نمایشی تنکابن و ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان تشکر کرد. در پایان این مراسم ، با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از ۷۰ سال فعالیت و تلاش و ممارست این پیشکسوت تئاتر استان مازندران در عرصه هنرهای نمایشی تقدیر شد.

 

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران