در حال بارگذاری ...
گزارشی از روز دوم جشنواره تئاتر استان مازندران

از حمله یک نانوا به نمایش خیابانی تا فلافل فروشی با کفن اضافه

روز دوم جشنواره تئاتر استان مازندران با نمایش های خیابانی « درد نامه ای برای ننه شهربانو » و « پوتین » و نمایش های « فعل » و « بر خوانی کارنامه بندار بیدخش » ، یکشنبه ۲۱ آبان ماه سالجاری در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد ساری به اجرا درآمد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در مازندران ، دومین روز سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان مازندران به میزبانی شهرستان ساری با اجرای نمایش خیابانی « دردنامه ای برای ننه شهربانو » به نویسندگی و با بازی میلاد عبدی و به کارگردانی حسن رامی در حیاط مجتمع فرهنگی هنری سلمان هراتی این شهر آغاز شد.

پرفورمنسی که ۲ ساعت به طول انجامید

در این نمایش که  ب نویسندگی و بازی  میلاد عبدی  و با کارگردانی حسن رامی  و با همکاری مجتبی قلی زاده به عنوان دستیار کارگردان و حسین حمیدتیار به عنوان طراحی موسیقی ، مریم فاضلی ، گریم و وحید یونسی به عنوان مدیر صحنه همکاری به اجرا درآمد ، نگاهی زیبا و دراماتیک به مسئله جنگ و خصوصا بمباران وحشیانه رژیم کودک کش اسراییل به بیمارستان غزه داشت.

یکی از‌ نکات ویژه و جالب این اجرا ، فلافل فروشی بازیگر این نمایش در ۲ ساعت قبل از اجرای نمایش بود . میلاد عبدی بازیگر این نمایش ۲ ساعت قبل از اجرا ، در خیابان منتهی به مجتمع برگزاری جشنواره اقدام به فروش فلافل در قامت یک دستفروش دوره گرد به عابران خیابان و تماشاچیانی که قصد ورود به محل برگزاری جشنواره را داشته اند ، نمود.

صرف « فعل » با ضمایری تهی از «او »

دومین نمایش نوبت صبح روز دوم جشنواره ، متعلق بود به مجید شعاعی با کارگردانی نمایش « فعل » که صرف «فعل» با ضمایری تهی از « او » این نمایش ، مخاطبان بیشماری که به سالن بلک باکس مجتمع سلمان هراتی آمده بودند را میخکوب خود نمود. نویسنده این اثر محمد رضایی راد و مرتضی مهدیان/صنــم‌بـزم‌آرا/شایا کیانی /پیوند عزیز‌زاده /لیلا کاظمی/مرجان نور محمدی/احسان نیک‌صفت در این نمایش به ایفای نقش پرداختند.

اتفاق غیر منتظره در ابتدای نمایش

پوتین سومین اجرای روز دوم جشنواره در نوبت عصر با نمایش خیابانی « پوتین » به نویسندگی مسلم خردمند و کارگردانی مارال جعفر نژاد به اجرا درآمد. در ابتدای این نمایش ، هنگامی بازیگر اثر با زدن در خیابان منتهی به مجتمع را برای ورود به مجتمع و آغاز نمایش خود را داشت ، با اعتراض و حمله شدید یکی از کاسبان خیابان مواجه شد که با دخالت به موقع تیم حراست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، فرد معترض از محل اجرا دور شد. پوتین را مسلم خردمند نویسندگی و مارال جعغرنژاد آن را کارگردانی نمود.

اجرای واپسین روز دوم با نمایشنامه ای از بهرام بیضایی ( کارنامه بندار بیدخش ) به کارگردانی امیر حسین فلاحت پیشه بر روی صحنه رفت. مریم احمدی ، حسن محمودیان و سیده نسترن میر سنجری در این نمایش به ایفای نقش پرداختند. پس از اتمام اجراهای روز دوم ، جلسات نقد و بررسی آثار با مدیریت مهدی روشن ضمیر و با حضور کارگردانان آثار و هنرمندان تئاتر برگزار شد




مطالب مرتبط

با اعلام آرای هیئت داوران

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر مازندران برگزیدگانش را شناخت
با اعلام آرای هیئت داوران

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر مازندران برگزیدگانش را شناخت

سی‌و‌پنجمین جشنواره تئاتر استان مازندران 23 آبان در آیین اختتامیه برگزیدگان خود را در بخش‌های مختلف معرفی کرد و 4 اثر به جشنواره تئاتر مناطق فجر معرفی شدند. این نمایش‌ها در بخش صحنه‌ای «خواب نامه» و «کارنامه بندار بیدخش» و در بخش خیابانی «پوتین» و «مغزهای کادو‌پیچ‌شده» ...

|

با حضور پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر

احسان آهنگر زنگ آغاز جشنواره سی و‌پنجم مازندران را به صدا درآورد
با حضور پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر

احسان آهنگر زنگ آغاز جشنواره سی و‌پنجم مازندران را به صدا درآورد

احسان آهنگر مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر سی و‌ پنجمین جشنواره تئاتر استان مازندران زنگ آغاز سی‌و‌پنجمین جشنواره تئاتر استان مازندران را به صدا درآورد.

|

گفت‌و‌گوی نوروزی با پیشکسوت تئاتر و سیاه بازی مازندران

محمد جونیان: وظیفه هنرمندان ایجاد نشاط اجتماعی است
گفت‌و‌گوی نوروزی با پیشکسوت تئاتر و سیاه بازی مازندران

محمد جونیان: وظیفه هنرمندان ایجاد نشاط اجتماعی است

محمد جونیان هنرمند پیشکسوت سیاه بازی استان مازندران بر این باور است که هنرمندان که حس زیبایی دارند و باید این حس زیبا را به مردم انتقال بدهند و این جزئی از وظایف ذاتی هنرمندان است که باید شادی و نشاط را بین مردم ببرند و با تمام مشکلاتی که در سرراه خود دارند، آن‌ها را امیدوار ...

|

نشست تخصصی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با انجمن هنرهای‌ نمایشی مازندران برگزار شد

نشست تخصصی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با انجمن هنرهای‌ نمایشی مازندران برگزار شد

با محوریت گزارش فعالیت و بیان دغدغه های حوزه نمایش و تصمیم گیری در خصوص انتخابات هییت مدیره انجمن نمایش، نشست تخصصی اعضای این انجمن با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد.

|

نظرات کاربران