در حال بارگذاری ...
گفت و‌گو با کارگردان نمایش «دردنامه‌ای برای ننه شهربانو»

حسن رامی: حضور تئاتر خیابانی در جشنواره‌های استانی رویدادی موثر است

حسن رامی کارگردان نمایش خیابانی «دردنامه‌ای برای ننه شهربانو» ضمن بیان این مطلب که مضمون این نمایش ضد جنگ و ضد کودک کشی و درراستای حمایت از کودکان مظلوم غزه است ، اضافه شدن بخش تئاتر خیابانی در جشنواره استانی را از اقدامات موثر کانون تئاتر خیابانی کشور دانست.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در مازندران، سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان مازندران به دبیری احسان آهنگر ۲۰ الی ۲۳ آبان به میزبانی ساری در حال برگزاری است.

نمایش خیابانی «دردنامه‌ ای برای ننه شهربانو» به نویسندگی و بازی میلاد عبدی و به کارگردانی حسن رامی در دومین روز از سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان مازندران به اجرا درآمد.

در حاشیه اجرای این جشنواره فرصتی دست داد تا با کارگردان این نمایش خیابانی گفت و گوی کوتاهی را انجام بدهیم که در ادامه می‌خوانید.

حسن رامی در خصوص این نمایش خیابانی گفت: « نمایش «دردنامه‌ ای برای ننه شهربانو»، از مدت‌ها قبل دغدغه ما بوده و اثری ضد جنگ است که تقدیم شده است به همه مادران داغدیده از جنگ و سعی کردیم در حقیقت هم دین خود را به مادران شهدا ادا کنیم و هم سهمی در راستای جهاد هنری برای مقابله و جنگ با رژیم کودک و غاصب اسراییل داشته باشیم.

کارگردان نمایش ننه شهربانو، افزود: «چالشی که در این جشنواره داشتیم، برای خود من و بازیگر اثر نیز تجربه جدید و نویی بود و امیدوارم که توانسته باشیم از عهده این چالش بر آمده باشیم.»

حسن رامی گفت: «برای اولین بار بخش تئاتر خیابانی به جشنواره‌های استانی امسال اضافه شد و این اتفاق میمون و مبارک به همت کانون تئاتر خیابانی کشور  و همچنین کانون های تئاتر خیابانی استان ها صورت گرفته و جا دارد از شهرام نوشیر عزیز بابت همه این اتفاقات و تغییرات که باعث نگاه ویژه و توجه بیشتر به هنرمندان تئاتر خیابانی شهرستانی شده است ، تقدیر و تشکر کنم.»

او همچنین توجه بیشتر انجمن های نمایشی استان ها و ادارات کل و تفویض اختیارات به کانون های تئاتر خیابانی در برگزاری جشنواره های تئاتر و اجراهای نمایش خیابانی را از ملزومات رشد و توسعه این گونه نمایشی در استان ها دانست و در پایان از مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون تئاتر خیابانی کشور و استان در خواست کرد برگزاری ورکشاپ های آموزشی در تئاتر خیابانی به صورت مستمر و فشرده برگزار کرد تا تحولی در این گونه نمایشی در استان صورت پذیرد.




مطالب مرتبط

در گردهمایی خانواده شهدای توانیر مازندران و گلستان

نمایش محیطی «دختری با کاپشن صورتی و گوشواره قلبی» در ساری اجرا شد
در گردهمایی خانواده شهدای توانیر مازندران و گلستان

نمایش محیطی «دختری با کاپشن صورتی و گوشواره قلبی» در ساری اجرا شد

در حاشیه مراسم گردهمایی خانواده شهدای والا مقام شرکت توانیر و شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان در محکومیت حمله تروریستی کرمان، نمایش محیطی «دختری با کاپشن صورتی و گوشواره قلبی» به نویسندگی و کارگردانی حامد مربوط صادق به اجرا در آمد.

|

نظرات کاربران