در حال بارگذاری ...
با حضور پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر

احسان آهنگر زنگ آغاز جشنواره سی و‌پنجم مازندران را به صدا درآورد

احسان آهنگر مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر سی و‌ پنجمین جشنواره تئاتر استان مازندران زنگ آغاز سی‌و‌پنجمین جشنواره تئاتر استان مازندران را به صدا درآورد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در مازندران، صبح شنبه ۲۰ آبان، با حضور هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر مازندران ، گروه های حاضر در این رویداد، داوران جشنواره متشکل از هوشنگ توکلی، علی ایزدی، غلامرضا یاری و با یاد پیشکسوت فقید و تازه سفر کرده تئاتر مازندران ، مرحوم بهزاد شاهنده، احسان آهنگر مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و دبیر سی و‌ پنجمین جشنواره تئاتر مازندران را به صدا درآورد.

احسان آهنگر در حاشیه افتتاحیه این رویداد تئاتری در گفت و گو با خبرنگار ایران تئاتر گفت: «در مرحله نخست این جشنواره، ۳۰ نمایشنامه متشکل از ۱۲ نمایشنامه و طرح و ایده خیابانی و ۱۸ نمایشنامه صحنه‌ای به دبیر خانه جشنواره ارسال شد که پس از بازخوانی و بازبینی آثار توسط هیئت انتخاب آثار ، ۶ نمایش در بخش صحنه ای و ۴ نمایش در بخش تئاتر خیابانی ، منتخب حضور در مرحله اصلی و نهایی این جشنواره شدند.»

کیفیت آثار با محتوای اصیل بومی و ارزشی از اولویت های جشنوار سی و پنجم

دبیر سی و‌پنجمین جشنواره تئاتر مازندران ادامه داد: «در این دوره از جشنواره ، کیفیت آثار با محتوای اصیل بومی و ارزشی، اصلی ترین شاخص ما در دبیرخانه برای انتخاب آثار بوده است.

او افزود: «ما بر این باوریم که باید کیفیت ارجح بر کمیت در آثار نمایشی باشد و برای حضور با کیفیت و قدرتمند در مراحل منطقه‌ای و فجر نیازمند سخت گیری در انتخاب آثار با کیفیت است که الحمدالله دبیرخانه و هیئت انتخاب آثار ، با دقت و وسواس بسیار زیادی این ۱۰ اثر را برای حضور در جشنواره سی و‌ پنجم انتخاب نمودند.»

ترکیب جوانی و تجربه ویژگی شاخص این دوره از جشنواره خواهد بود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ادامه داد: «یکی از شاخص ترین ویژه گی هایی که این جشنواره داراست ، ترکیب حضور کارگردان جوان و کار اولی به همراه کارگردانان با تجربه و نام آشنا است که این می تواند در رشد و تعالی تئاتر استان و همچنین بعد کیفی جشنواره بیافزاید. آهنگر همچنین ، برگزاری جلسات نقد و بررسی آثار یکی دیگر از ویژه گی های جشنواره امسال است که در راستای نگاه ویژه ما بر بعد کیفی این رویداد برگزار خواهد شد.»

دبیر جشنواره تئاتر مازندران در پایان از عموم هنرمندان و شهروندان مازنی برای حضور و تماشای آثار جشنواره دعوت کرد تا گرما بخش بیشتر این جشنواره و باعث افزایش انگیزه جوانان و فعالان تئاتر مازندران باشند.

سی و‌پنجمین جشنواره تئاتر استان مازندران به دبیری  احسان آهنگر ۲۰ الی ۲۳ آبان به میزبانی ساری برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

نشست تخصصی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با انجمن هنرهای‌ نمایشی مازندران برگزار شد

نشست تخصصی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با انجمن هنرهای‌ نمایشی مازندران برگزار شد

با محوریت گزارش فعالیت و بیان دغدغه های حوزه نمایش و تصمیم گیری در خصوص انتخابات هییت مدیره انجمن نمایش، نشست تخصصی اعضای این انجمن با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد.

|

گفت و‌گو با داور جشنواره تئاتر استان مازندران

هوشنگ توکلی: پیشرفت هنرمندان و حمایت مدیران یک معادله دو طرفه است
گفت و‌گو با داور جشنواره تئاتر استان مازندران

هوشنگ توکلی: پیشرفت هنرمندان و حمایت مدیران یک معادله دو طرفه است

هوشنگ توکلی پیشکسوت تئاتر تلویزیون و سینمای ایران که یکی از داوران جشنواره تئاتر استان مازندران بود، از پیشرفت هنرمندان جوان تئاتر استان می‌گوید و معتقد است این پیشرفت در بعد کیفی آن باید با حمایت مسئولین و مدیران فرهنگی در سال‌های آینده ادامه یابد.

|

در اختتامیه سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان مازندران مطرح شد

احسان آهنگر: تئاتر خیابانی به غنای جشنواره امسال افزود
در اختتامیه سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان مازندران مطرح شد

احسان آهنگر: تئاتر خیابانی به غنای جشنواره امسال افزود

احسان آهنگر مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در اختتامیه جشنواره سی و‌پنجم ، اضافه شدن بخش تئاتر خیابانی در جشنواره امسال را از ویژگی های شاخص این دوره برشمرد و آن را باعث غنای جشنواره دانست.

|

با اعلام آرای هیئت داوران

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر مازندران برگزیدگانش را شناخت
با اعلام آرای هیئت داوران

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر مازندران برگزیدگانش را شناخت

سی‌و‌پنجمین جشنواره تئاتر استان مازندران 23 آبان در آیین اختتامیه برگزیدگان خود را در بخش‌های مختلف معرفی کرد و 4 اثر به جشنواره تئاتر مناطق فجر معرفی شدند. این نمایش‌ها در بخش صحنه‌ای «خواب نامه» و «کارنامه بندار بیدخش» و در بخش خیابانی «پوتین» و «مغزهای کادو‌پیچ‌شده» ...

|

گزارشی  از  روز دوم جشنواره تئاتر استان مازندران

از حمله یک نانوا به نمایش خیابانی تا فلافل فروشی با کفن اضافه
گزارشی از روز دوم جشنواره تئاتر استان مازندران

از حمله یک نانوا به نمایش خیابانی تا فلافل فروشی با کفن اضافه

روز دوم جشنواره تئاتر استان مازندران با نمایش های خیابانی « درد نامه ای برای ننه شهربانو » و « پوتین » و نمایش های « فعل » و « بر خوانی کارنامه بندار بیدخش » ، یکشنبه ۲۱ آبان ماه سالجاری در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد ساری به اجرا درآمد.

|

نظرات کاربران