در حال بارگذاری ...
نمایشنامه‌ای از بهرام بیضایی

«برخوانی کارنامه بندار بیدخش» در بابلسر روی صحنه رفت

نمایشنامه «برخوانی کارنامه بندار بیدخش» در بلک باکس مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی (ره) بابلسر روی صحنه رفت.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در مازندران، نمایش بر خوانی کارنامه بندار بیدخش به نویسندگی بهرام بیضایی و کارگردانی امیر حسین فلاحت پیشه از ۱۰ لغایت ۲۷ مهرماه سالجاری در مجتمع فرهنگی هنری امام خمینی ( ره ) شهرستان بابلسر  روی صحنه رفت.

در خلاصه این نمایشنامه آمده است: بُندار بیدخش دانشمندی است که در خدمت جمشید شاه(جم) بوده و از روی نیک خواهی همه علوم را به او می‌آموزد و برای وی جام جهان نمایی می‌سازد تا شاه در آن بنگرد و بر مملکت حکمرانی کند. جم اما قدرت چشمانش را کور کرده و از ترس آنکه بُندار در آینده جام دیگری نیز بسازد و آن جام به دست دشمنانش و اهریمنان و دیوان بیفتد او را در زندان( روئینه دژ) زندانی می‌کند...

سیده نسترن میرسنجری، حسن محمودیان و مریم احمدی در این نمایش بازی می‌کنند و دیگر عوامل عبارتند از: تهیه کننده : مصطفی تقی زاده؛ دستیار کارگردان : سلما اسفندیان، طراح لباس: دلارام صاحب الفصول، طراحان صحنه و آکسساسوار : امیرحسین فلاحت پیشه، سیده نسترن میرسنجری و حسن محمودیان، دوخت لباس: فاطمه تقی زاده، طراح پوستر و بروشور: سیده نسترن میرسنجری، طراح گریم : سیده نسترن میرسنجری و آهنگساز : هانی نظریان




مطالب مرتبط

گفت و‌گو با کارگردان برگزیده جشنواره سی و‌پنجم تئاتر مازندران

امیر حسین فلاحت‌پیشه: «بندار بیدخش» دعوای دوگانه عقل و عشق است
گفت و‌گو با کارگردان برگزیده جشنواره سی و‌پنجم تئاتر مازندران

امیر حسین فلاحت‌پیشه: «بندار بیدخش» دعوای دوگانه عقل و عشق است

میر حسین فلاحت پیشه کارگردان اثر برگزیده سی و پنجمین جشنواره تئاتر مازندران از خصوصیات اثر تولیدی خود و از چالش های موجود در تئاتر مازندران گفت.

|

گزارشی  از  روز دوم جشنواره تئاتر استان مازندران

از حمله یک نانوا به نمایش خیابانی تا فلافل فروشی با کفن اضافه
گزارشی از روز دوم جشنواره تئاتر استان مازندران

از حمله یک نانوا به نمایش خیابانی تا فلافل فروشی با کفن اضافه

روز دوم جشنواره تئاتر استان مازندران با نمایش های خیابانی « درد نامه ای برای ننه شهربانو » و « پوتین » و نمایش های « فعل » و « بر خوانی کارنامه بندار بیدخش » ، یکشنبه ۲۱ آبان ماه سالجاری در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد ساری به اجرا درآمد.

|

نظرات کاربران