در حال بارگذاری ...

افشین آذریان، مسئول کانون منتقدان انجمن نمایش مازندران شد

افشین آذریان، نویسنده، کارگردان و مدرس تئاتر، مسئول کانون منتقدان انجمن هنرهای نمایشی استان مازندران شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در مازندران، طی حکمی از سوی یاسر محمودی برنتی، مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی استان مازندران، افشین آذریان به سمت مسئول کانون منتقدان این انجمن منصوب شد.

در بخشی از این حکم آمده است:

جامعه به تئاتر نیاز دارد و اهمیت آن در پیوند با همین نیاز است. فرایند تولید و اجرای این هنر و عناصر مهم آن حائز ارزش است. در تاریخ تئاتر و از همان آغاز که ارسطو و دیگر اندیشمندان به عنوان منتقد در حوزه ادبیات و تئاتر نقد را آغاز کردند تا به امروز اهمیت هنر و ادبیات در مواجهه با منتقدین آن صاحب ارزش شده است.
اهمیت نقد علمی در جریان فعالیت این حوزه به همان اندازه که عوامل و عناصر چون نویسنده و کارگردان و بازیگر و چندین عوامل فنی و هنری در تولید و اجرای تئاتر نقش دارند، منتقد و نقد او به عنوان عنصر اصلی در فرایند هنر تئاتر نیز یک ضرورت است، تا به صورت حرفه‌ای اثری خلاق را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد و کیفیت و سطح اثر هنری به چالش کشیده شود و هنرمند و اثرش مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و به تناسب شرایط و فرهنگ جامعه به‌ویژه رفتار مردم و جایگاه ادبیات و هنر متر و معیار روشن در خصوص کیفیت یک اثر شکل می‌گیرد.
امید است در یک روند فراگیر با حضور نویسندگان و منتقدان با دانش و هنرمند و جسور استان، حلقه تولید و اجرا در استان تکمیل شود و با شکل‌گیری منتقدان باسواد و با دانش که اینک بیشتر از هر زمان دیگری به حضور و فعالیت حرفه‌ای آنها نیاز داریم، نقد هنری در جریان فعالیت تئاتر استان مستمر و پویا باشد و منتقدان این حوزه باید در عرصه فعالیت حرفه‌ای فرصت ظهور داشته باشند.»

افشین آذریان، کارشناس ارشد ادبیات دراماتیک و فارغ‌التحصیل انجمن سینمای جوان و نویسنده نمایشنامه و فیلمنامه‌های متعددی همچون «رها»، «عصای سیاه»، «کیسه‌های زباله سر کوچه» و ... است که سابقه نویسندگی و نقد در مجلات و نشریات متعدد، عضویت در شورای نظارت بر‌ نمایش، تدریس کارگردانی و طراحی صحنه در دانشگاه فرهنگ و هنر نوشهر و ... را در کارنامه هنری خود دارد.




مطالب مرتبط

یادداشت مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی مازندران

هنرمندان تئاتر تنها در میدان
یادداشت مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی مازندران

هنرمندان تئاتر تنها در میدان

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان مازندران از عدم حمایت از تولیدات نمایشی استان ها گلایه و در تعریف شعار سال (جهش تولید، با مشارکت مردم) تولیدات هنری را در جایگاه و نقش مهم این شعار دانست و نقش هنرمندان در جذب مشارکت مردم را بسیار حائز اهمیت خواند

|

نگاهی به نمایش «زندانی خیابان دوم»

نگاهی به نمایش «زندانی خیابان دوم»

اَرَس آذریان؛ نیل ماروین سایمونNeil Marvin Simon  ۱۹۲۷ –۲۰۱۸ نمایشنامه‌نویس و فیلمنامه‌ نویس آمریکایی از سرشناس‌ترین نمایشنامه ‌نویسان جهان و نویسنده نمایشنامه‌های - ...

|

گفت‌و‌گو با منتقد سی‌و‌‌پنجمین جشنواره تئاتر مازندران

مهدی روشن‌ضمیر: جای جوایز «کار اولی‌ها» در جشنواره‌های استانی خالی است
گفت‌و‌گو با منتقد سی‌و‌‌پنجمین جشنواره تئاتر مازندران

مهدی روشن‌ضمیر: جای جوایز «کار اولی‌ها» در جشنواره‌های استانی خالی است

مهدی روشن‌ضمیر، منتقد سی‌و‌‌پنجمین جشنواره تئاتر استان مازندران، خواستار آن شد که در جشنواره‌ها، بخشی مجزا برای نوآموزان و هنرمندانی که کار اولی هستند، در نظر گرفته شود.

|

نظرات کاربران