در حال بارگذاری ...
اسرافیل فرج اللهی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور:

مشارکت شهرداری‌ها به پویایی تئاتر شهرستان کمک می‌کند

اسرافیل فرج‌اللهی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور در سفر به مازندران، با هدف انجام هماهنگی و پیگیری امور برگزاری جشنواره ملی تئاتر خیابانی محمودآباد با رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهردار محمودآباد دیدار و گفت‌وگو کرد. او با تاکیر بر ضرورت همکاری و حمایت سازمان‌ها و نهادهای مختلف از رویدادهای هنری و فرهنگی به‌ویژه تئاتر گفت مشارکت انجمن‌های نمایش استان‌ها با شهرداری‌ها باعث پیشرفت و پویایی تئاتر کشور و به‌ویژه تئاتر استان‌ها خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در مازندران، اسرافیل فرج اللهی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور که صبح دوشنبه ۲۹ خردادماه، برای هماهنگی  در خصوص برگزاری جشنواره ملی تئاتر خیابانی محمودآباد به این شهر سفر کرده بود  با محمد محمدی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهدی اختیاری شهردار محمودآباد دیدار و گفت و گو کرد و امکانات سخت افزاری برگزاری این جشنواره را بررسی کرد.

مشارکت شهرداری‌ها با انجمن های نمایشی باعث پویایی و توسعه تئاتر کشور می شود

در این نشست که با حضور اسرافیل فرج‌اللهی (مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور)، مهدی اختیاری (شهردار محمودآباد)، یاسر محمودی (مدیرعامل) و حامد مربوط صادق (رئیس هیئت‌مدیره و مسئول کانون تئاتر خیابانی انجمن هنرهای نمایشی مازندران)، رضا عمرانی‌نسب (کارشناس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران)، رضا غلامی (عضو هیئت‌رئیسه انجمن نمایش مازندران)، مهندس اسماعیلی (مدیر روابط عمومی) و مصطفی بابایی (مدیر طرح و برنامه شهرداری محمودآباد) در دفتر شهردار این شهر برگزار شد، مهدی اختیاری ضمن خیرمقدم از عزم این شهرداری در برپایی رویدادهای فرهنگی هنری فاخر در عرصه استانی و ملی خبر داد.

او گفت: «بر این باوریم که در تمام زمینه‌های هنری و با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی می‌توان ضمن ایجاد اوقات فراغت سالم، با تکیه بر مسئله محوری در رویدادها، برای نسل جوان و نوجوان و شهروندان فرهنگ‌سازی کنیم.»

در ادامه این نشست، مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور، ضمن تقدیر و تشکر از شهرداری محمودآباد در برپایی دو  رویداد فاخر ملی «مسابقه ملی نمایشنامه‌نویسی دوما» و «جشنواره ملی تئاتر خیابانی محمودآباد»، این شهرستان را دارای ظرفیت بالای زیرساختی و فرهنگی در خصوص برگزاری جشنواره ملی تئاتر خیابانی دانست.

او  ادامه داد: «موضوع جوانی و افزایش جمعیت یکی از دغدغه‌های روز جامعه است که این جشنواره به‌صورت اختصاصی به آن خواهد پرداخت و این جای تبریک و تشکر دارد که یک مجموعه‌ای همانند شهرداری محمودآباد، همراه و همگام مدیران فرهنگی و هنری در کشور عمل می‌کند.»

اسرافیل فرج‌اللهی در پایان گفت: «در مجموعه انجمن نمایش کشور بر این باوریم که باید بودجه‌ها از شکل و شمایل و ردیف بودجه‌ای فرهنگ و ارشاد خارج شوند و دفاتر استانی انجمن نمایش به‌صورت مستقل عمل کنند و با تعامل با شهرداری‌ها و سازمان‌های دیگری که بودجه‌های فرهنگی دارند، فعالیت کنند. قطعاً مشارکت انجمن‌های نمایش استان‌ها با شهرداری‌ها باعث پیشرفت و پویایی تئاتر کشور و به‌ویژه تئاتر استان‌ها خواهد شد.»

جشنواره‌ها از لحاظ کیفی و ساختاری باید استانداردهای لازم را داشته باشند

در ادامه این سفر، نخستین نشست تخصصی فعالان تئاتر خیابانی استان مازندران با حضور رییس اداره فرهنگ و ارشاد مازندران، مدیرعامل انجمن نمایش کشور و مسئولان استانی در دفتر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

محمد محمدی، ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، در ابتدای این جلسه ضمن خیرمقدم به مهمانان و فعالان تئاتر خیابانی استان، گفت: «خدا را شکر که پاندمی ویروس کرونا از جامعه رخت بربست و مجدد شاهد اجراهای نمایشی در سراسر کشور هستیم.»

او ادامه داد: «تئاتر خیابانی می‌تواند با ویژگی‌های اجرایی خاص خود تأثیر به‌سزایی در روند توسعه فرهنگی شهری ایفا کند و امیدوارم با تشکیل کانون تخصصی تئاتر خیابانی، شاهد اتفاقات بهتری در این عرصه باشیم.»

اسرافیل فرج‌اللهی، مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور در این نشست گفت: «با تشکیل کانون تخصصی تئاتر خیابانی، در این ماه‌های اخیر شاهد اتفاقات و تحولات قابل توجهی در این عرصه هستیم که اضافه شدن بخش تئاتر خیابانی به جشنواره‌های تئاتر استانی یکی از نمونه‌های این فعالیت‌هاست که در جهت حمایت از هنرمندان تئاتر خیابانی شهرستان‌ها صورت گرفته است.»

فرج‌اللهی پایان بر  لزوم استقلال مالی انجمن‌های نمایش تأکید کرد و ادامه داد: «ما در انجمن نمایش کشور بر این باوریم که تعطیلی جشنواره‌ها به ضرر هنرمندان شهرستان‌ها خواهد بود ولی معتقدیم که برگزاری جشنواره‌ها از لحاظ کیفی و ساختاری باید دارای استانداردهای لازم اجرایی باشند.»

بازدید از امکانات سخت‌افزاری برگزاری جشنواره ملی تئاتر خیابانی محمودآباد

به عنوان مرحله پایانی این سفر، با هدف ارزیابی سطح کمی و کیفی جشنواره ملی تئاتر خیابانی محمودآباد، مدیرعامل انجمن نمایش کشور از اماکن اجرایی و محل برگزاری این جشنواره و امکانات سخت‌افزاری این شهرستان بازدید کرد.

پارک ساحلی ملت، پیاده راه ساحلی، پارک طاهباز، بوستان گلشهر، طرح‌های سالم‌سازی کوی نفت، مرکزی و خط آهن از اماکن برگزاری این جشنواره ملی هستند.

جشنواره ملی تئاتر خیابانی محمودآباد هفته پایانی شهریور سال جاری به میزبانی محمودآباد و در گستره ملی و با موضوعیت افزایش و جوانی جمعیت برگزار خواهد شد.




مطالب مرتبط

گفت‌و‌گوی نوروزی با پیشکسوت تئاتر و سیاه بازی مازندران

محمد جونیان: وظیفه هنرمندان ایجاد نشاط اجتماعی است
گفت‌و‌گوی نوروزی با پیشکسوت تئاتر و سیاه بازی مازندران

محمد جونیان: وظیفه هنرمندان ایجاد نشاط اجتماعی است

محمد جونیان هنرمند پیشکسوت سیاه بازی استان مازندران بر این باور است که هنرمندان که حس زیبایی دارند و باید این حس زیبا را به مردم انتقال بدهند و این جزئی از وظایف ذاتی هنرمندان است که باید شادی و نشاط را بین مردم ببرند و با تمام مشکلاتی که در سرراه خود دارند، آن‌ها را امیدوار ...

|

نشست تخصصی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با انجمن هنرهای‌ نمایشی مازندران برگزار شد

نشست تخصصی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با انجمن هنرهای‌ نمایشی مازندران برگزار شد

با محوریت گزارش فعالیت و بیان دغدغه های حوزه نمایش و تصمیم گیری در خصوص انتخابات هییت مدیره انجمن نمایش، نشست تخصصی اعضای این انجمن با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد.

|

با مشارکت انجمن هنرهای نمایشی مازندران صورت گرفت

برگزاری بخش تئاتر صحنه‌ای جشنواره دانشجویی «نعم» در نوشهر
با مشارکت انجمن هنرهای نمایشی مازندران صورت گرفت

برگزاری بخش تئاتر صحنه‌ای جشنواره دانشجویی «نعم» در نوشهر

در بخش تئاتر صحنه‌ای جشنواره دانشجویی «نعم» که به دبیری مسلم خردمند برگزار می‌شود، آثار تولیدی دانشجویان افسری دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره)، با موضوع دریا، نیروی دریایی ارتش و ماهیت دفاعی نیروهای دریایی بر صحنه می‌روند. 

|

با اعلام آرای هیئت داوران

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر مازندران برگزیدگانش را شناخت
با اعلام آرای هیئت داوران

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر مازندران برگزیدگانش را شناخت

سی‌و‌پنجمین جشنواره تئاتر استان مازندران 23 آبان در آیین اختتامیه برگزیدگان خود را در بخش‌های مختلف معرفی کرد و 4 اثر به جشنواره تئاتر مناطق فجر معرفی شدند. این نمایش‌ها در بخش صحنه‌ای «خواب نامه» و «کارنامه بندار بیدخش» و در بخش خیابانی «پوتین» و «مغزهای کادو‌پیچ‌شده» ...

|

نظرات کاربران