در حال بارگذاری ...
همراه با آغاز فاز اول چاپ کتاب تاریخ شفاهی تئاتر مازندران

خاطرات نامیرا از زبان پیشکسوتان تئاتر استان

پیشکسوتان تئاتر مازندران برای نخستین بار در تاریخ تئاتر این استان، دور هم گرد آمدند و از خاطرات ارزشمند خود در این حوزه و نیز از دغدغه‌ها و چالش‌های پیشِ رو گفتند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در مازندران، برای نخستین‌بار، دورهمی پیشکسوتان تئاتر این استان تحت عنوان «خاطرات نامیرا» در آخرین روز از هفته تئاتر مازندران (صبح روز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت) در مجتمع پیامبر اعظم (ص) رویان برگزار شد.

در این نشست که ۴۰ پیشکسوت تئاتر از شهرهای تنکابن، رامسر، چالوس، نوشهر، نور، محمودآباد، آمل، قائمشهر، بابلسر، ساری و نکا حضور داشتند، ایرج راد هم به عنوان میهمان ویژه حاضر شده بود.

در ابتدای این برنامه، عبدالرضا رشیدی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نور، ضمن خیر مقدم به مهمانان، پبشکسوتان را چراغ راه آینده برای جوانان و هنرجویان این راه دانست.

رشیدی ادامه داد: «انشا‌الله تا ۳ ماه آینده، از کتاب تاریخ شفاهی تئاتر مازندران با مستنداتی که پیشکسوتان امروز به صورت مکتوب و عکس برای ما ارسال کردند، رونمایی خواهد شد.»

دبیر اجرایی چاپ کتاب تاریخ شفاهی مازندران افزود: «پس از چاپ این مجموعه، به صورت جداگانه در هر شهرستان از پیشکسوتانی که در این مجموعه ما را همراهی کردند، تقدیر و یک جلد از این کتاب نیز به یادگار به آنان اهدا خواهد شد.»

در ادامه برنامه، اجرایی کوتاه از یک گروه تئاتر معلولین اجرا شذ و سپس پیشکسوتان با حضور روی صحنه، به بیان خاطرات و نقطه نظرات خود در خصوص تئاتر مازندران پرداختند.

مهدی هادی‌زاده، از پیشکسوتان تئاتر نور در بخشی از صحبت‌های خود گفت: «ما با جان و دل برای راه‌اندازی و ساخت همین مجتمع که در داخلش هستیم، کار کردیم، خودمان هم بنای آن بودیم و هم کارگر، ولی در این سال‌ها که در بستر بیماری بودم، هیچ مدیری در سطح شهرستان و استان سراغی از ما نگرفت.»

صفرعلی اوجانی هم از پیشکسوتان تئاتر تنکابن، با ابراز خوشحالی از این که عباس روجایی، به عنوان یک هنرمند تئاتری به ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تنکابن منصوب شده است، آرزو کرد پس از این تحولاتی مثبت در عرصه فرهنگ و هنر این شهر صورت بگیرد.




نظرات کاربران