در حال بارگذاری ...
در گفت و گو با پیشکسوت تئاتر چالوس مطرح شد

حسین مافی : پایه های اساسی تئاتر در چالوس وجود ندارد

حسین مافی وجود امکانات سخت افزاری مناسب ، بهره گیری از اساتید فن و ایجاد بازدهی برای مخاطبان را از لازمه های یک اثر نمایشی دانست و سه پایه اصلی تئاتر را در چالوس مفقود شده می داند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در مازندران، حسین مافی ، که از قبل پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت های نمایشی خود را با اجرا در مدارس و اداره بهزیستی چالوس آغاز کرده و با بازی در چندین مجموعه تلویزیونی در شبکه استانی تبرستان و ده ها اجرای نمایشی در سراسر کشور ادامه داده است ، در خصوص وضعیت تئاتر این شهرستان اظهار گله مندی نموده  و بیان داشت ؛ به ازای ۸۰ هزار نفر جمعیت چالوس ، ۲۰ نفر هنرمند زبده و آماده به کار نداریم .

به بهانه برگزاری هفته تئاتر استان مازندران، گفت و گوی کوتاهی را با حسین مافی ، پیشکسوت تئاتر شهرستان در چالوس انجام دادیم که در ادامه می خوانید.
او همچنین عدم امکانات سخت افزاری مناسب و وجود یک آمفی تئاتر را از مهم ترین معضلات نمایش در این شهرستان دانست و افزود : زیبایی هنر تئاتر فقط به اجراهای عمومی آن نیست که عده ای برای تماشای آن بیایند ، بی آنکه دست آوردی مهم برایشان حاصل شده باشد.
وی معتقد است ، بستر سازی یک مجموعه نمایشی ، با وجود حداقل ها که سالن اجرایی و حضور اساتید فن است شکل می گیرد.
سرپرست گروه تئاتر یاران معتقد است با وجود اینکه بسیار به هنرنمایش علاقه مند است ولی دیگر تمایلی به اجرا و فعالیت ندارد ، زیرا از نظر وی سه پایه اصلی این هنر در چالوس که انگیزه ، هنرمند زبده و مسئول دلسوز باشد ، در این شهرستان وجود ندارد.

مافی که مدت هاست از دوستان و یاران قدیمی تئاتری خود در گروه تئاتر یاران فاصله گرفته است ، به دلیل اینکه می گوید تئاتر جایگاه خود را در بین مردم از دست داده است ، در حال حاضر به خطاطی و گرافیک مشغول است و افسوس می خورد در حالی که می توانست با انتقال تجربیات خود به جوانان و تشکیل گروهی منسجم و کاربلد ، مردم این شهر را دوباره با تئاتر آشتی دهد، اما تمام آن آرزوها و آرمان هایش فقط در روی کاغذ محقق می شود و در عمل تنها همت بلند مسئولین و هنرمندان را می طلبد.
او در پایان از مهسا آقایی و گروه هنرهای نمایشی باران جهت ترتیب دادن فرصت این گفت و گو تقدیر و تشکر نمود




مطالب مرتبط

نظرات کاربران