در حال بارگذاری ...
در گفت و گو با هنرمند تئاتر شهرستان آمل مطرح شد

عرفان پر قوه: حال تئاتر آمل خوب نیست

عرفان پر قوه بازیگر و کارگردان تئاتر ، از اینکه حال تئاتر شهرش خوب نیست گله مند دارد و معتقد است هنر امروز از هنر زمان گذشته وام می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در مازندران ، عرفان پر قوه با بازی در نمایش خروس زری پیرهن پری به کارگردانی علی هاشمی ( برگزیده جشنواره کودک و نوجوان سال۷۸ همدان) شد، بازی در نمایشهای  داستان پر آب چشم به کارگردانی سعید امیرکلایی، نمایش بوسه بر دست نسیم به کارگردانی سعید امیر کلایی، مجموعه عروسکی عمو فردوس و داروگ به کارگردانی فردوس حاجیان، متد اکتینگ به سبک ایرانی به کارگردانی مسعود حق پناه، در نمایش هابیل به کارگردانی اسماعیل شیبانی و کارگردانی نمایش بوزینه شب یازدهم را در کارنامه اش دارد .منتخب کارگردانی جشنواره هارش سال۷۶، رتبه بازیگری دوم در جشنواره شوق زیارت_ شرکت در جشنواره ایران زمین (تقدیر بازیگری)، کارگردانی نمایش عروسک‌های مهرداد و بازی در نمایش های مختلف دیگر را در رزومه هنری او به چشم می‌خورد.

به مناسبت هفته تئاتر مازندران که از ۲۲ لغایت ۲۸ اردیبهشت برگزار می شود ، گفت و گوی کوتاهی را با عرفان پر قوه بازیگر و کارگردان تئاتر شهرستان آمل انجام دادیم ، که در ادامه می خوانید.

عرفان پر قوه در خصوص تاثیر و نقش برگزاری رویدادهایی همچون هفته تئاتر در روند توسعه تئاتر استان سوال گفت :« قطعا برگزاری همایش های نمایشی و تشویق هنرمندان و اطلاع رسانی صحیح در روند شناخت تئاتر فاخر به گسترش این هنر ارزشمند همیشه کمک کرده است و این برنامه نیز از آن دست برنامه هاست که می توان به رشد و شکوفایی این هنر فاخر کمک نماید.»
پر قوه همچنین در خصوص چاپ کتاب تاریخ شفاهی تئاتر مازندران و تدوین و گردآوری اسناد تاریخ تئاتر مازندران ، ضمن مثبت ارزیابی کردن این حرکت، افزود: « همیشه در طول تاریخ .ثبت و اسناد در هر موضوعی هنری باعث هویت بخشی در آن بخش شده .قطعا ثبت تفکر ها در زمانهای مختلف و ثبت هنرمندان آن زمان به شکوفایی هنر نمایش در حال و آینده کمک بزرگی می‌کند. هنر حال ما از هنر زمان گدشته وام می‌گیرد ‌و درخت بدون ریشه نه سبز است نه زندگی دارد.»

این بازیگر و کارگردان تئاتر آمل ، در خصوص وضعیت و جایگاه تئاتر آمل در استان ، اظهار تاسف کرد و توضیح داد:« متاسفانه با توجه به طیف وسیع قشر تحصیل کرده تئاتری در این شهرستان و حضور فعالان و پیشکسوتان ارزشمند که سالیان سال ، در تئاتر مازندران و کشور حرف اول را می زدند ، حال تئاتر آمل خوب نیست و نیاز به درمان اساسی و تحولی دوباره دارد.»
پر قوه در پایان،  آموزش در تمام سنین و البته آموزش صحیح و آکادمیک و دعوت از گروه های ممتاز کشوری را جهت ترویج سلیقه ها و اندیشه های ناب این هنر فاخر را به متولیان نمایشی استان مازندران پیشنهاد کرد و ادامه داد:«امیدوارم بار دیگر اجراهای خوب و آثار نمایشی فاخر را در سالن تئاتر شهر آمل شاهد باشد.»

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران