در حال بارگذاری ...
با مجوز از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابل

نمایش آیینی دو طفلان مسلم در بابل بر روی صحنه رفت

نمایش آیینی مذهبی دو طفلان مسلم به نویسندگی و کارگردانی بهزاد کاشفی در بابل به اجرا در آمد.


به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در مازندران ، نمایش آیینی " دو طفلان مسلم " از ۱۸ فروردین در سالن آمفی تئاتر استاد داوود رشیدی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بابل به روی صحنه رفت.
این نمایش  روایت دو فرزند حضرت مسلم بن عقیل است ،  که بعداز شهادت مظلومانه پدرشان به روایتی در خانه قاضی شریح سپرده شده و با تهدیدهای عبیداله ابن زیاد، قاضی شریح آنها را از خانه خود بیرون کرد ودر کوچه های کوفه غریبانه دستگیر شده وبه زندان انداخته شدند.بعداز مدتهای طولانی که در زندان بودند به دست زندان بانی که متوجه شد آنها فرزندان مسلم ابن عقیل هستند آنها را از زندان فراری داد. دو فرزندان مسلم  در بیابان سرگردان بودند تا اینکه زن حارث آنها را یافته ودر خانه خود پناه داد .ولی حارث که به فرمان عبیداله در جستجوی آنها بود درخانه خود آنها را یافت و مظلومانه سر این دو کودک را برای انعام بیشتر در کنار شط فرات مظلومانه سرشان را از تن جدا کرد.

در این نمایش ، منیره عارفی ، مبین فروتن ،رضوان قنبری زاده ، امیر طاها محمدی ، سید فضل الله میرزاده،شکرالله رودی ، علیرضا شیرزاد ، سیده فاطمه یعقوبی و ملیکا قلی زاده به ایفای نقش می پردازند و مهدی حسن زاده به عنوان دستیار کارگردان ، سید فضل الله میرزاده  " مجری طرح" ، فاطمه بوذر پور " منشی صحنه " ، مبین فروتن " طراح موسیقی " ، ابوالفضل اصغرزاده " مسئول نور " ، بهزاد کاشفی محمد مهدی صمدی و شکرالله رودی " طراح و مجری دکور "  گروه نمایشی  سوته دلان بابل را در این اثر همراهی می کنند.

این نمایش که هر شب تا ۲۰ فروردین ،  ساعت ۲۰ برای هنرمندان و هنردوستان بابلی به اجرا در می آید با همکاری و حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، فرمانداری ویژه بابل ، سازمان فرهنگی هنری شهرداری و سازمان تبلیغات اسلامی این شهرستان تولید شده است.

 

 




مطالب مرتبط

در گفت و گو با داور طنزواره استانی میرما مطرح شد

سید حسین ساداتی : حمایت از نمایش‌های کمدی یک برد فرهنگی است
در گفت و گو با داور طنزواره استانی میرما مطرح شد

سید حسین ساداتی : حمایت از نمایش‌های کمدی یک برد فرهنگی است

سید حسین ساداتی داور دومین طنزواره استانی میرما با بیان اینکه در شرایط کنونی مخاطب به آثار کمدی بیشتر از دیگر ژانرها علاقمند است و این گونه نمایشی می‌تواند سالن‌های را پر کند ، حمایت از این نوع آثار را یک برد فرهنگی دانست.

|

یادداشت مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی مازندران

هنرمندان تئاتر تنها در میدان
یادداشت مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی مازندران

هنرمندان تئاتر تنها در میدان

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان مازندران از عدم حمایت از تولیدات نمایشی استان ها گلایه و در تعریف شعار سال (جهش تولید، با مشارکت مردم) تولیدات هنری را در جایگاه و نقش مهم این شعار دانست و نقش هنرمندان در جذب مشارکت مردم را بسیار حائز اهمیت خواند

|

نشست تخصصی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با انجمن هنرهای‌ نمایشی مازندران برگزار شد

نشست تخصصی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با انجمن هنرهای‌ نمایشی مازندران برگزار شد

با محوریت گزارش فعالیت و بیان دغدغه های حوزه نمایش و تصمیم گیری در خصوص انتخابات هییت مدیره انجمن نمایش، نشست تخصصی اعضای این انجمن با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد.

|

نظرات کاربران