در حال بارگذاری ...
کاری از گروه تئاتر وازیک

نمایش میدانی «هشتمین سفر» در محمودآباد اجرا شد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از مازندران، نمایش میدانی هشتمین سفر به نویسندگی و کارگردانی حامد مربوط صادق در آستان مقدس حضرت امامزاده قاسم ( ع) شهرستان محمودآباد اجرا شد.
مربوط صادق گفت: هشتمین سفر داستان دو برادر است که دینی بر گردن آنهاست که باید هشت سفر پیاده اربعین به نیت حضرت علی ابن موسی الرضا ( ع) به عتبات عالیات مشرف شوند و در هشتمین سال به علت  شیوع ویروس کرونا و بسته شدن راه کربلا به چالش بر می خورند و ...
حامد مربوط صادق نویسنده ،کارگردان و بازیگر این اثر نمایشی در گفتگو با خبرنگار ایران تئاتر بیان کرد: این‌ نمایش میدانی که تولید مشترک گروه هنرهای نمایشی وازیک و کانون خادمیاران رضوی محمودآباد است که جهت حضور در جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی آماده می شود.
وی در خصوص لزوم تولید آثار با مضامین دینی، خصوصا فرهنگ رضوی اظهار کرد: نمایش خیابانی به جهت سهل الوصول بودن برای عام جامعه و عدم نیاز به نور و دکور و چالش های اجرایی موجود در نمایش های صحنه ای و نیز به دلیل چشم در چشم بودن بازیگر و تماشاگر و همچنین قابلیت ویژه همراهی مخاطب با بازیگر، این ویژه گی را در بین دیگر گونه های نمایشی را داراست که بتوان از آن در تبیین فرهنگ رضوی، شناخت سبک و سیره حضرت امام رضا ( ع )  و نیز معرفی شاخص های شیعه علوی و تشخیص دوست از دشمن و سره از ناسره و ترویج و تبیین کرامات رضوی در بین نوجوانان و جوانان استفاده کرد.
مربوط صادق همچنین در خصوص لزوم اهتمام اهالی قلم و نویسندگان در خصوص نگارش نمایشنامه های رضوی افزود: تک تک کرامات حضرت علی ابن موسی الرضا ( ع ) و قصه های شفا یافتگان این درگاه و مشاهدات عینی خادمین حرم رضوی، یک درام منحصر به فرد است که قابلیت اجراهای دراماتیک بر روی صحنه را دارد و نویسندگان نمایشنامه باید بیشتر و جدی تر بر این عرصه ورود کنند .
بازیگران نمایش: حامد مربوط صادق_ مهدی عبدالله نژاد هستند، منشی صحنه: حمید رضا حسن زاده و مدیر صحنه: ستاره نیازی.




نظرات کاربران