در حال بارگذاری ...

راهیابی تولیدات بسیج هنرمندان مازندران به جشنواره بین المللی تئاتر فجر و جشنواره ملی ایثار

نمایش های " بیدرکجایان " در بخش صحنه ای و "آکوستیک مین " و " جامانده " در بخش خیابانی تولید سازمان بسیج هنرمندان استان مازندران در جشنواره سراسری تئاتر بسیج درخشیدند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از مازندران، جشنواره سراسری تئاتر بسیج  از ۲۷ آذر تا ۲ دی  ۱۴۰۱ در استان بوشهر برگزار شد و دو نمایش  «بی‌در کجایان» و «آکوستیک مین » از  سازمان بسیج هنرمندان مازندران به طور مستقیم به چهل و یکمین  جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یافتند. همچنین در این جشنواره نمایش " جامانده " دیگر اثر مازندران به جشنواره ملی تئاتر ایثار راه یافت .
شایان ذکر است پانزده اثر در بخش صحنه ای و هجده اثر در بخش خیابانی از ۲۳ استان‌ جهت اجرا به مرحله نهایی تئاتر سراسری بسیج  در بوشهر  راه یافته بودند که در این بین سه  نمایش از سازمان بسیج هنرمندان استان مازندران توانستند خوش بدرخشند.
در این جشنواره نمایش اکوستیک مین به کارگردانی حمید ناطقی و سحر محسنی  در بخش خیابانی  توانست جایزه دوم کارگردانی ، دوم طراحی فضا ، اول بازیگری گروهی را کسب نموده و به طور مستقیم به چهل و یکمین جشنواره بین المللی تیاتر فجر راه یافت . همچنین در این بخش نمایش " جامانده " به کارگردانی محمد جواد رحمانی آلاشتی با کسب جایزه تقدیر بازیگری زن و کاندیدای موسیقی و کارگردانی توانست جواز حضور مستقیم در هفتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار را بدست آورد .
اما در بخش صحنه ای سجاد بحری با نمایش"  بی درکجایان" توانست رتبه اول و تندیس جشنواره در بخش های نویسندگی ، کارگردانی ،  بازیگری مرد و طراحی صحنه و تقدیر بازیگری مرد  را از آن خود نماید و به عنوان نمایش برگزیده جشنواره به طور مستقیم به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یابد.
لازم به ذکر است هفتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار اواخر دیماه در استان یزد و چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر بهمن ماه جاری در تهران برگزار می گردد.
  
  
  
  
 




نظرات کاربران