در حال بارگذاری ...
شهرام زرگر داور سی و چهارمین جشنواره تئاتر مازندران

پختگی آثار، جشنواره تئاتر مازندران را به رویدادی فاخر تبدیل کرد

داور سی و چهارمین جشنواره تئاتر مازندران و عضو هیات علمی دانشگاه هنر با تمجید از آثار ارسال شده به این دوره از جشنواره گفت: پختگی آثار نشان از فاخر بودن این رویداد داشت.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در مازندران، شهرام زرگر داور سی و چهارمین دوره  در حاشیه اختتامیه سی و چهارمین جشنواره تئاتر مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با ابراز خرسندی از پایان فصل سوم همه گیری کرونا و از سرگیری رویدادهای هنری افزود: خیلی خوشحالم که با پشت سر گذاشتن ۲ سال قرنطینه فضای دانشگاهی و محیط های فرهنگی، این رخوت تمام شده و شاهد فعال شدن هنرمندان به خصوص جوانان در حوزه تئاتر هستیم. 

وی با اشاره به رویداد جشنواره تئاتر مازندران بیان کرد: در این جشنواره نیز با وجود کم و کیف ها شاهد آثاری پخته و بالغ بودیم. در کنار تفاوت سطح و همچنین موضوعات نمایشی، همه آثار نشان دهنده عزم راسخ شرکت کنندگان برای ارائه یک اثر و اجرای پاکیزه برای جشنواره استانی بود.

داور سی و چهارمین جشنواره تئاتر مازندران نسبت به استقبال از آثار و اجراهای نمایشی جشنواره گفت: استقبال از نمایش ها و آثار از سوی مردم بسیار دلگرم کننده بوده و سالن های مملو از تماشاچی به خوبی بیانگر هنردوستی مردم و همچنین کیفیت آثار بود.

زرگر وضعیت و استعداد بازیگران را نیز در این جشنواره دارای فراز و فرودهایی دانست و افزود: با این وجود شاهد بازیگران پخته در کنار نوآموزان بودیم و فکر می کنم عرصه یادگیری نیز ایجاب می کند تازه واردها در کنار با تجربه ها ایستاده و بیاموزند و در این دوره جشنواره نیز شاهد چنین رویدادی بودیم.

به گفته وی، تا امروز نیز آثار ارسال شده و اجرا شده در جشنواره تئاتر مازندران نشان دهنده اندیشمندی و پختگی بود. حتی آثار کمدی نیز به هر قیمتی به دنبال خنداندن نبودند و به دنبال بکارگیری از قدرت فاهمه و تعقل در بیان اتفاقات اجتماعی حرکت کردند.

عضو هیات علمی دانشگاه هنر همچنین اظهارکرد: خوشبختانه در این جشنواره برخلاف برخی رویدادهای دیگر ، لودگی و صرفاً تولید آثاری تماشاگر پسند نبودیم و همه کارهای در سطوح مختلف دارای عمیق و بینش بودند. 

سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان مازندران از روز پنجشنبه هفته گذشته در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی شهرستان ساری کار خود را آغاز کرد و با نمایش هشت اثر عصر روز گذشته به کار خود پایان داد. در این دوره از جشنواره استانی مازندران ۲۰ اثر معرفی شد که از این تعداد هشت نمایش به عنوان برگزیده برای نمایش در جشنواره انتخاب شد. 

آثار برگزیده این دوره از جشنواره شامل" «پرواز پرندگان مهاجر» به نویسندگی رسول حق جو و کارگردانی ماهور شیدایی فر، «خلیل خولی» به نویسندگی شکیلا شایگان و کارگردانی حامد مربوط صادق و رضا غلامی، « جزیره آبی» به نویسندگی طناز موسویان و کارگردانی مهیار کمانگری، «سیزیف» به نویسندگی محمد صادق گلچین و کارگردانی علیرضا دور افکن، «مرگ با سوراخ اضافه» به نویسندگی و کارگردانی امیرحسین فلاحت پیشه، «تنها خدا حق دارد بیدارم کند» به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی مسعود تیر، «یه روزِ دیگه» به نویسندگی نادیا فرجی وکارگردانی احمد خدادی و «صنم» به نویسندگی بهناز دوستی و کارگردانی ارسلان مهدوی بود.




نظرات کاربران