در حال بارگذاری ...
سرپرست معاونت هنری ارشاد مازندران: هنرمندان تئاتر مازندران قشر فرهیخته و توانمند هستند

تالار مرکزی ساری تا پایان امسال تجهیز می شود

سرپرست معاونت فرهنگی،هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران هنرمندان تئاتر این استان را قشر فرهیخته و توانمند در کشور دانست.

 به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در مازندران، محمد تقی روحی که پیشتر سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نوشهر و چالوس بود ، به تازگی از سوی حسین جوادی مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران به سمت معاون فرهنگی، هنری و سینمایی این اداره کل منصوب شد، در حاشیه سی و چهارمین جشنواره تئاتر مازندران، با ابراز خوشحالی از اینکه در لحظات آخر به جشنواره پیوست گفت: تلاش های زیادی در زمان معاونت هنری قبلی جناب آقای محمدی صورت گرفته است و این جشنواره از سال گذشته استارت خورد و توسط آقای ساداتی که فعالان هنری مرکز استان هستند و دیگر عوامل کلید خورد.
وی با اشاره به فراخوان دبیرخانه جشنواره سی و چهارم تئاتر مازندران،افزود: پس از فراخوان تعداد شانزده اثر نمایشی از سراسر استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و در مدت چهار روز داوری صورت گرفت.
روحی حمایت های جوادی مدیر کل محترم ارشاد اسلامی مازندران را از هنرمندان رشته های مختلف هنری و فرهنگی را بسیار تاثیرگذار و در ادامه برنامه های فرهنگی گذشته دانست و افزود: در نهایت هشت کار و اثر نمایشی در مرحله اول داوری برگزیده شدند و برای سه روز اجرا به جشنواره راه یافتند و به واسطه محدودیت های زمانی و یک دوره بیش از دو سال محدودیت کرونابی ، امسال و در این دوره استقبال و سطح کیفی به لحاظ مشاهدات و ارزیابی داوران خوب است.
معاونت هنری ارشاد مازندران ابراز امیدواری کرد که روند کمی و کیفی این دوره از جشنواره مثبت باشد و در پاسخ به این سوال که نسبت به جشنواره های گدشته این دوره را چگونه ارزیابی می‌کنید گفت: قطعا اجرای اول و آغاز، اجراهای مهمی به لحاظ رتبه بندی نباشند؛ زیرا برگزار کننده با اجراهای ملایم شروع می کنند و در روزهای آتی انشاالله شاهد اجراهای بهتری خواهیم بود.
روحی ادامه داد: در خصوص اطلاع رسانی و حضور مشتاقان فرهنگ و هنر در عرصه نمایشی نیز اظهار داشت: استقبال خوب بود و با توجه به زمان کوتاه و محدودیت تبلیغات در فضای مجازی و فضای شهری، ولی خانواده هنر نمایش خود را خوب پیدا می کنند و در روزهای بعد شاهد حضور چشمگیر و اجراهای خوب خواهیم بود.
این مسئول فرهنگی و هنری ارشاد استان در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه هنرمندان استان مازندران قشر فرهیخته و توانمند و در عین حال بسیار مظلوم هستند، و نیز در فقر مالی و امکانات ابزاری در شهرستان و مرکز آستان بسر می‌برند شما چه حمایت هایی از آنان خواهید کرد گفت : همانطور که شما در حوزه‌ خبر و رسانه ارزیابی می‌کنید، پتانسیل مازندران ددر زمینه های مختلف فرهنگی و هنری بسیار بالاست و با توجه به توریستی بودن و اینکه میانگین ۲۵ میلیون از هموطنان در طول سال به مازندران در رفت و آمد هستند؛ ولی بودجه فرهنگی و هنر خیلی لاغر و ضعیف است، طی جلسات متعدد با مسوولین ذیربط و استاندار محترم هماهنگی و هم سویی صورت پذیرفت ، که در این راستا برای استفاده هنرمندان از مجموعه های فرهنگی، مطالبات و تفاهم نامه در حال انعقاد است و بخش های خصوصی نیز مجموعه های فرهنگی و هنری گسترده است.
وی افزود: در بخش تجاری دستگاه های استان نیز سعی داریم کمک بگیربم و به بخش هنرمندان محروم‌ از امکانات تزریق کنیم، که واقعا محجور واقع شدند.
روحی در بخش پایانی ای گفت‌وگو به تالار مرکزی مرکز استان مازندران اشاره و تصریح کرد: تالار مرکزی ساری نوید خوبی برای ما و هنرمندان است و تاکنون ۸۰ درصد آماده شده و ۲۰ درصد دیگر تا پایان سال تجهیز می‌شود و معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در مجتمع فرهنگی و هنری (تالار مرکزی ساری) مستقر می‌شود و ما با استقرار در آنجا نوید خوبی می‌دهیم و امیدواریم به شکوفایی هنر مازندران منتج شود و افق بلند و روشنی را برای هنر و مجموعه هنرمندان این استان تضمین خواهیم کرد.

در سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان مازندران که هشت گروه نمایشی از شهرستان های ساری،نکا،محمود آباد، آمل، بابلسرو چالوس حضور دارند و در زمان برگزاری این جشنواره کارگاه آموزشی نیز برای هنرمندان برگزار می‌شود.
یادآور می‌شود اختتامیه سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان مازندران ساعت ۱۶ روز یکشنبه ۲۹ آبان ماه ۱۴۰۱ در سالن آمفی تئاتر سلمان هراتی ارشادمازندران، واقع در میدان امام(ره) شهرستان ساری با اعلام اسامی منتخبین توسط هیات داوران جشنواره،برگزار می‌شود.




نظرات کاربران