در حال بارگذاری ...
با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

تالار مرکزی ساری افتتاح شد

تالار مرکزی ساری پس از ۱۵ سال از زمان آغاز به‌ساخت، با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح و به بهر‌ه‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از مازندران، با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار مازندران و جمعی از مسئولان استانی، تالار مرکزی ساری افتتاح و به  بهر‌ه‌برداری رسید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ۲۴ آذر ۱۴۰۰ در سفر یک روزه‌اش به مازندران بازدیدی از پروژه تالار مرکزی ساری داشت و در آن بازدید علاوه بر وعده تأمین اعتبار تکمیل پروژه تا سقف ۵۰۰ میلیارد ریال، گفته بود؛ در سفر بعدی‌اش به مازندران این مجموعه بزرگ فرهنگی و هنری به بهره‌برداری می‌رسد که این وعده در این سفر محقق شده است.

عملیات اجرایی تالار مرکزی ساری سال ۱۳۸۶ با هدف تامین فضای مناسب برای انجام فعالیت‌های مهم فرهنگی هنری استانی و ملی و نیز فراهم کردن فضا برای فعالیت هنرمندان از محل اعتبارات ملی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شد و قرار بود طی سه سال به بهره‌برداری برسد.

طی سال‌های اخیر بارها از سوی مسئولان تاریخ‌های مختلفی برای بهره‌برداری از این مجتمع فرهنگی اعلام شد و در نهایت روز جمعه یازدهم شهریورماه به بهره‌برداری رسید.

اهمیت این پروژه نیز سبب شده بود که بازدید از آن در برنامه‌های سفر مسئولان متعددی قرار بگیرد که در نهایت طی یک سال اخیر با تخصیص اعتبارات ویژه توسط دولت سیزدهم به پایان رسید.

۱۳۰ میلیارد تومان در سال‌های قبل برای این طرح هزینه شد و اخیرا نیز ۸۰ میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه بزرگ تخصیص یافت که با این مبلغ که از اعتبارات سفر ریاست جمهوری است این تالار تکمیل شده است.

 زیربنای این طرح بزرگ ۱۲ هزار و ۹۶۷ متر مربع بوده و  از نظر زیبایی، استاندارد و امکانات فیزیکی از بهترین مراکز فرهنگی و هنری کشور است.

این مجتمع دارای سه سالن اختصاصی سالن آمفی تئاتر با ظرفیت   ۶۰۱ صندلی، سالن موسیقی با ظرفیت  ۱۵۸ صندلی و سالن سینما با ظرفیت ۱۸۷ صندلی است.

این مجتمع علاوه بر سالن‌های سه‌گانه، دارای کارگاه‌های آموزشی،کارگاه‌های ساخت دکور،کلاس‌های آموزشی، دفاتر انجمن‌های مختلف فرهنگی شامل موسیقی و تئاتر،هنرهای تجسمی و همچنین مکان‌های رفاهی شامل کافی شاپ و نمازخانه، نگارخانه و کتابخانه و فضاهای اداری، خدماتی و تاسیساتی است.

همچنین اسماعیلی در این سفر یک روزه که برنامه‌های آن از صبح تا عصر جمعه انجام شد،در گلزار شهدا ساری حضور یافت و پس ادای احترام به مقام شهیدان، با خانواده شهید محمدمهدی ولی‌نژاد دیدار کرد.

 




نظرات کاربران