در حال بارگذاری ...
به بهانه آغاز فعالیت‌های هیات مدیره جدید انجام شد

دیدار اعضای انجمن هنرهای نمایشی و پیشکسوتان استان با رییس حوزه هنری مازندران

سه شنبه ۲۰ اردیبهشت سال جاری با حضور جمعی از پیشکسوتان و مسئولان انجمن هنرهای نمایشی مازندران در این مرکز، درباره همکاریهای دو طرفه بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از مازندران ، در این دیدار که به بهانه آغاز فعالیت‌های هیات مدیره جدید انجمن هنرهای نمایشی مازندران صورت گرفت، ظرفیت‌های جدی و گسترده نمایشگران سراسر مازندران مورد ارزیابی قرار گرفت.
 بهزاد شاهنده، هوشنگ رضایی، منیژه معصومی، یاسر محمودی برنتی، محمدجواد رحمانی آلاشتی و حمید ناطقی حاضرین تئاتری این نشست بودند و درباره حمایت حوزه هنری مازندران از تولیدات و گروه‌های انجمن مذکور گفتگو کردند.
مهدی معصومی گرجی با تاکید بر اهداف و رویکردهای حوزه هنری در فعالیت های هنری و تولیدات این مرکز، حضور گروههای هنری در شهرهای مختلف استان را یک قابلیت جهت تمرکز زدایی و عمومی سازی فعالیتهای نمایشی و هنری عنوان کرد و گفت: با این پتانسیل می توان هنر نمایش و موارد وابسته به آن را در میان مردم جامعه برد.

وی افزود : نگاه ما در حوزه هنری یک نگاه سیاسی نیست بلکه نگاه و مدیریت هنری است لذا ما از حضور همه ی هنرمندان استقبال خواهیم کرد و درب حوزه هنری به روی همه ی هنرمندان باز است و ما هیچ محدودیتی نسب به طرح و ایده و تولید آثار هنرمندان نداریم .
رئیس حوزه هنری با اشاره به سند زیست بوم حوزه هنری مازندران و تمرکز این مرکز بر آیین، حماسه و هنر شیعی تصریح کرد: ما دو هدف بزرگ در حوزه هنری داریم که یکی از آن کشف و پرورش استعداد نیروهای جوان متعهد و دوم تولید آثار فاخر جریان ساز است . حوزه هنری نقشه تحولی را طراحی کرده که پرچم دار هنر آیینی سبک زندگی ایرانی اسلامی فرهنگ علوی و پهلوانی است که مقرر گردید حول این محور پروژه تولید شود. در نظر داریم تولیدات جدی و فاخری با موضوع بوم استان، ظرفیتها و ویژگی های آن از منظر اجتماعی، فرهنگی، تاریخی و ... داشته باشیم و هنر نمایش از این منظر عملکرد بهینه ای برای این نهاد خواهد داشت.
این مقام مسئول در پایان ضمن اعلام حمایت از فعالیتهای نمایشی و گروهها در محدوده توان و ماموریت های سازمانی حوزه هنری گفت: هنر نمایش میتواند علاوه بر احیای آیینهای فراموش شده و آداب کهن این سرزمین، با پرداختی جامع بر وقایع و چهره های تاریخی مذهبی، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در جریان جهاد تبیین جلودار باشد




مطالب مرتبط

گفت‌و‌گوی نوروزی با پیشکسوت تئاتر و سیاه بازی مازندران

محمد جونیان: وظیفه هنرمندان ایجاد نشاط اجتماعی است
گفت‌و‌گوی نوروزی با پیشکسوت تئاتر و سیاه بازی مازندران

محمد جونیان: وظیفه هنرمندان ایجاد نشاط اجتماعی است

محمد جونیان هنرمند پیشکسوت سیاه بازی استان مازندران بر این باور است که هنرمندان که حس زیبایی دارند و باید این حس زیبا را به مردم انتقال بدهند و این جزئی از وظایف ذاتی هنرمندان است که باید شادی و نشاط را بین مردم ببرند و با تمام مشکلاتی که در سرراه خود دارند، آن‌ها را امیدوار ...

|

نشست تخصصی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با انجمن هنرهای‌ نمایشی مازندران برگزار شد

نشست تخصصی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با انجمن هنرهای‌ نمایشی مازندران برگزار شد

با محوریت گزارش فعالیت و بیان دغدغه های حوزه نمایش و تصمیم گیری در خصوص انتخابات هییت مدیره انجمن نمایش، نشست تخصصی اعضای این انجمن با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد.

|

با مشارکت انجمن هنرهای نمایشی مازندران صورت گرفت

برگزاری بخش تئاتر صحنه‌ای جشنواره دانشجویی «نعم» در نوشهر
با مشارکت انجمن هنرهای نمایشی مازندران صورت گرفت

برگزاری بخش تئاتر صحنه‌ای جشنواره دانشجویی «نعم» در نوشهر

در بخش تئاتر صحنه‌ای جشنواره دانشجویی «نعم» که به دبیری مسلم خردمند برگزار می‌شود، آثار تولیدی دانشجویان افسری دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره)، با موضوع دریا، نیروی دریایی ارتش و ماهیت دفاعی نیروهای دریایی بر صحنه می‌روند. 

|

با اعلام آرای هیئت داوران

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر مازندران برگزیدگانش را شناخت
با اعلام آرای هیئت داوران

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر مازندران برگزیدگانش را شناخت

سی‌و‌پنجمین جشنواره تئاتر استان مازندران 23 آبان در آیین اختتامیه برگزیدگان خود را در بخش‌های مختلف معرفی کرد و 4 اثر به جشنواره تئاتر مناطق فجر معرفی شدند. این نمایش‌ها در بخش صحنه‌ای «خواب نامه» و «کارنامه بندار بیدخش» و در بخش خیابانی «پوتین» و «مغزهای کادو‌پیچ‌شده» ...

|

نظرات کاربران