در حال بارگذاری ...
مسعود تیر هنرمند چالوسی:

جهان از هنر رنگین است

نمایش، روح سبزی است تنیده بر قامت هنرمند. پستی و بلندی های زیادی را پشت سر گذاشته ام تا به دروازه ی هنر رسیدم. من فرزند مازندرانم

مسعود تیر متولد ۱۳۶۹ سرپرست گروه هنری آوا در شهرستان چالوس با مدرک کارشناسی کارگردانی از دانشگاه تنکابن است، گفت و گوی او را با روابط عمومی انجمن هنرهای نمایشی مازندران در ادامه بخوانید:

 

چگونه با هنر نمایش آشنا شدید و از چه سالی شروع به فعالیت کردید ؟ اولین نمایشی که حضور داشتید؟ 

نخستین بار کار هنری را از سال ۸۴ با اساتید عزیزم در شهرستان چالوس آغاز کرده‌ام و همراه با کار نمایش در دانشگاه علمی کاربردی نوشهر به تحصیلات سینما،تصویر برداری حرفه‌ای پرداخته‌ام و سپس جذب انجمن سینما جوان شهرستان چالوس شده‌ام و بعد از چند سال فعالیت در ساخت فیلم و مستند‌های کوتاه به طور حرفه‌ای کار نمایش را مجدد ادامه داده‌ام. میانگین طی سال‌های ۹۰ تا ۱۴۰۰ به طور فعال در صحنه‌های شهرستان،چند نمایش اعم از صحنه‌ای و خیابانی را به روی صحنه برده‌ام و در سال‌های ۹۶ تا ۹۷ هم در صحنه‌های بین المللی به عنوان بازیگر حضور داشته‌ام. در مهر ماه سال ۹۹ اولین جشنواره نمایش مجازی کودک و نوجوان را به میزبانی شهرستان چالوس و به لطف مسئولین به دبیری بنده هدایت کرده‌ام،و در همان سال داور ۲ دوره جشنواره دانش آموزی بوده‌ام.

چه نمایش هایی به عنوان بازیگر و کارگردان حضور داشتید؟

در مهر ماه ۹۴ نمایش صحنه‌ای(امام زاده صالح)نوشته محمد چرمشیر را ۶ شب به روی صحنه بردم،نمایشی با تم آیینی مذهبی. در اینجا بود که ذوق هنری و کارگردانی بنده طلوع کرد و دست به آثار فاخر بیشتری زدم و سپس در سال ۹۶ نمایشی با تم موزیکال کودک و نوجوان را به روی صحنه و جشنواره منطقه‌ای کاسپین برده‌ام به نام(روباه و خروس)که در همان سال توانستم با ۵ رتبه اولی سربلند به شهرستان برگردم و سپس در همان سال به چند نمایش خیابانی و صحنه‌ای دیگر پرداخته‌ام به نام(عتیقه و وی ایکس)که در مجموع به مناسبت هفته دفاع مقدس و با همکاری بسیج هنرمندان شهرستان به اجرا در آمد. در شهریور ماه ۹۷ نمایش صحنه‌ای با موضوع دفاع مقدس به اسم(پلاک دور)به قلم فهیمه عباسعلی زاده و کارگردانی بنده و با همکاری بسیج هنرمندان را به مدت ۶ شب در شهرستان چالوس به روی صحنه برده‌ام و در همان سال در مهر ماه ۹۷ با رویکردی خلاق و جدید نمایش پرفورمنس صحنه‌ای به نام(رسوخ)را کارگردانی کرده و چند شب به روی صحنه داشتم،در خرداد ۱۳۹۸ هم نمایشی با تم آیینی و سنتی به نام(نستوه)را با حضور دو دوره هنرجوهای کارگاه آموزشی بازیگری گروه آوا به صحنه هدایت کرده‌ام ؛ در سال ۱۴۰۰ هم به اتفاق یک تیم کاربلد و حرفه‌ای بچه‌های خوش ذوق گروهم و کمک مسئولین نمایش صحنه‌ای(خاطره مجلس سوخته یک زن)را در سی و سومین جشنواره تئاتر استان مازندران به روی صحنه برده‌ام و بابت این اتفاق خدا را شاکر هستم.

حال و هوای این روزهای تئاتر؟

جهان از هنر رنگین است. این روزها تئاتر همانند قبل نیست. هنرمندان تا امروز هم توانسته‌اند با یاری خدا و اندک نفسی که در آن‌ها جاری است فعالیت هنری خود را ادامه دهند و تلاش نمایند تا با کمک مسئولین عزیز استان و شهرستان گامی موثر در راستای تولید نمایش برای نوجوانان و جوانان بردارند.

کلام آخر؟

در این زمین زنگار زده‌ی مدرن، نمایش،روح سبزی است تنیده بر قامت هنرمند. پستی و بلندی‌های زیادی را پشت سر گذاشته‌ام تا به دروازه‌ی هنر رسیدم. من فرزند مازندرانم، سرزمین همیشه سبز ایران و اینجا فرزندانی هستند با هزاران حرف ژرف نگفته که می‌خواهم زبان رسایشان باشم و فرزند شایسته‌ی هنر. صحنه‌ای می‌خواهم برای نمایش افکار و احساسات ناب و اینک با یاد پرودگار قدم خواهم گذاشت در صحنه روزگار.

 




مطالب مرتبط

«قفس جایی برای رام کردنت» در نوشهر به صحنه خواهد رفت

«قفس جایی برای رام کردنت» در نوشهر به صحنه خواهد رفت

نمایش «جایی برای رام کردنت» به کارگردانی مسعود تیر که از آثار پذیرفته شده در سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان مازندران است، از روز شنبه 13 آبان، اجرای عمومی خود را در شهرستان نوشهر آغاز خواهد کرد.

|

نظرات کاربران