در حال بارگذاری ...
مسئول هنرهای نمایشی حوزه هنری استان مازندران خبر داد:

مساجد مازندران میزبان تئاتر بچه‌های مسجد

همزمان با سراسر کشور از امروز شنبه ۲۷ فروردین سال جاری نخستین رویداد بزرگ نمایشی بچه‌های مسجد مازندران با عنوان « محرابیان» در ۸ شهرستان استان مازندران شروع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از مازندران، «یاسر محمودی برنتی» در گفتگو با خبرنگاران از آغاز به کار مرحله استانی سلسله رویداد نمایشی تئاتر بچه‌های مسجد با عنوان «محرابیان» در  استان مازندران خبر داد و اظهار کرد: این رویداد با اجرای ۱۶ نمایش مسجدی از شرق تا غرب مازندران از امروز مصادف با چهاردهمین روز از ماه مبارک رمضان در آستانه ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع) آغاز می شود.

مسئول هنرهای نمایشی حوزه هنری استان مازندران با بیان اینکه « محرابیان» نخستین رویداد بزرگ نمایشی بچه‌های مسجد مازندران است که در ۸ شهرستان برگزار می‌شود،گفت:پنجمین دوره جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد مازندران که چندی پیش داوری مرحله بازبینی آن پایان گرفت،۱۶ نمایش جهت اجرا در ۸ شهرستان در قالب یک رویداد هماهنگ ارائه داشت.

وی با ابراز این نکته که استفاده از ظرفیت‌های مردمی از ویژگی‌های مهم نمایش مسجدی است و برخی گروه‌ها در سطح آماتوری قرار دارند،افزود:شهرستان‌های نکا،میاندورود،ساری،بابل،محمود آباد،نور،چالوس و تنکابن محل اجرای این نمایش‌ها خواهند بود.

محمودی برنتی ضمن اشاره به اینکه این رویداد از قوانین جشنواره بچه‌های مسجد و به عنوان اجرای عمومی پیش از اختتامیه است،ادامه داد:از امروز ۲۷ فروردین اجراها آغاز طی ۲۸ فروردین یک مرحله از نمایش‌ها اجرا و در ادامه،محرابیان ۷ الی ۱۰ اردیبهشت به پایان خواهد رسید.

وی همچنین یادآورشد:رویداد نمایشی مذکور از سری برنامه‌های هفته هنر انقلاب حوزه هنری استان مازندران می‌باشد که بر اساس سیاست تمرکز زدایی در مناطق مختلف استان صورت می‌پذیرد.




نظرات کاربران