در حال بارگذاری ...
در نشست با اعضا شورای شهر ساری و رئیس سازمان فرهنگی شهرداری مطرح شد

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت هنر در رفتار شهروندی

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی مازندران با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در قالب هنر، گفت: در بوستان‌های ساری مکان‌ها و ظرفیت‌های مناسبی برای اجرای تئاتر و نمایش وجود دارد که با همکاری شهرداری ساری می‌تواند از این امکانات جهت آموزش هر نوع مفهوم و رفتار شهروندی بهره گیرد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از مازندران ، احسان مرادی‌فر سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ساری در نشست اعضای مجمع نمایندگان انجمن هنرهای نمایشی استان مازندران که با حضور سه تن از اعضای شورای شهر ساری و مدیران این سازمان برگزار شد، با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هنر، دقیق‌ترین و رساترین وسیله انعکاس اندیشه‌ها و آرمان‌های شریف است، اظهار کرد:  تاثیرگذاری هنر دیداری در فعالیت‌های فرهنگی انکارناپذیر است.

وی افزود: در میان همه هنرها،هنر نمایش برای عموم مردم قابل فهم است و می‌توان مسائل مورد نظر را به راحتی از طریق آن به مخاطب آموزش داد.

سرپرست سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری ساری با بیان اینکه در شهرداری ساری هنرمندان بسیاری حضور دارند،اضافه کرد: هنرمندان سرمایه‌های فرهنگی شهر محسوب می‌شوند و باید از این سرمایه در راستای تحقق اهداف فرهنگی بهره برد.

حضور یک‌هزار هنرمند در مرکز مازندران

بهزاد شاهنده رئیس مجمع نمایندگان انجمن هنرهای نمایشی استان مازندران،با ابراز خشنودی از فرصت پیش آمده،اظهار کرد: حدود یک‌هزار نفر هنرمند در شاخه‌های مختلف هنری در ساری زندگی می‌کنند که می‌توان از وجود آنها در اجرای برنامه‌های فرهنگی استفاده کرد.

وی افزود: انجمن نمایش استان مازندران تامین‌کننده بخش زیادی از هنر استان در زمینه‌های تئاتر،نمایش،پرفورمنس و نمایش کودک به صدا و سیما،مراکز و مجامع و محافل و شهرداری‌ها و سایر در شهرستان‌ها هستیم.

رئیس مجمع نمایندگان انجمن هنرهای نمایشی استان مازندران با بیان اینکه جای دیدار با مقامات فرهنگی و اعضای شورا برای ما خالی بود،تصریح کرد:نیازهای هنری این شهر که می‌توان با آن به معرفی فعالیت‌های فرهنگی پرداخت را باید مشخص کنیم.

این مسوول با تاکید بر اینکه هنرمندان ساروی بدون چشم‌داشت مالی آماده همکاری هستند،خاطرنشان کرد:با خدمات هنری از جمله نویسندگی واجرا به دنبال برگزاری بهترین‌ها برای شهرمان هستیم.

شاهنده با اشاره به طرح تئاترهای خیابانی و ساحلی و اعلام آمادگی برای معرفی اهداف شهرداری ساری به وسیله آن،گفت:در این زمینه ۵۰ برنامه کاربردی داریم که اجرای آن‌ها می‌تواند سبب نشاط و سرزندگی عمومی شود.

فعالیت ۲۵گروه نمایش در ساری

یاسر محمودی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی در ادامه با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در قالب هنر،گفت:در بوستان‌های ساری مکان‌ها و ظرفیت‌های مناسبی برای اجرای تئاتر و نمایش وجود دارد و با همکاری شهرداری ساری می‌توان از این امکانات جهت آموزش هر نوع مفهوم و رفتار شهروندی بهره گرفت.

وی با بیان اینکه ساری ۲۵ گروه نمایش دارد که بدون توجه به مسائل مالی آماده همکاری هستند،افزود:شهر تشنه شادی است و می‌توان با امضای یک تفاهم نامه میان شهرداری و انجمن هنرهای نمایشی از نیروهای تخصصی هنرمندان شهر استفاده کرد.

سرآغازی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در ساری

حسین یوسفی،رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر ساری نیز با ابراز خرسندی از دیدار با هنرمندان،اظهار کرد:دغدغه هنرمندان،دغدغه ما هم هست و ما نیز هم به عنوان شهروند و هم به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی شورا به فکر این مسایل هستیم.

وی افزود:کمیسیون فرهنگی تاکنون کم کار بوده و این نشست،آغازی برای آشنایی با هنرمندان و انجام بهتر امور فرهنگی در شهراست.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر ساری با بیان اینکه هنر وصف نشدنی است،گفت:هنر ما هم مظلوم واقع شده و هم تاثیرگذار است.

یوسفی اضافه کرد:هنرمندان تنها قشری هستند که در پیشگاه مقام معظم رهبری به‌راحتی مطالبات‌شان را بیان می‌کنند و این جایگاه و خصلت هنر را می‌رساند.

وی با بیان اینکه هنر و سیاست نباید با یکدیگر درآمیزد،تصریح کرد:هنرمندان شهرداری ما سیاسی نشدند و اعضای شورا و شهرداری هم در خط استفاده از هنر به نفع سیاست قدم نگذاشتند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهرساری ادامه داد:هنر همه حس‌های خوب را با خود به همراه دارد و استقبال مردم از هنر هنرمندان،نشان از وجود ذوق هنری در ذات انسان است و باید به مردم بیشتر شناسانده شود.

یوسفی با اشاره به وجود مشکلات مالی در شهرداری،گفت:امیدواریم که بتوانیم همراه با هنرمندان‌مان برای فرهنگ‌سازی و اجرای برنامه‌های فرهنگی اقدامات مفیدی صورت دهیم.

فقدان زیرساخت‌های فرهنگی در ساری

شهرام ایرجی دیگر عضو شورای شهر ساری به نبود زیرساخت‌های فرهنگی اشاره و اظهار کرد:برای اینکه کاری برای شهر انجام شود،هنرمندان و مسوولان باید با بضاعت یکدیگر بسازند و بنده هم در حد توان برای حمایت از هنرمندان در پارلمان شهری چانه‌زنی خواهم کرد.

ضرورت تشکیل شورای فرهنگی

حسن احمدی دیگر عضو شورای شهر ساری نیز نقش هنر در فرهنگسازی را پررنگ دانست و گفت:هنرمند هم مانند دیگر اقشار جامعه باید از هنرش درآمد کسب کند اما با توجه به وضعیت کنونی شهرداری نمی‌توان انتظار زیادی داشت.

وی با اعلام اینکه ۵درصد از بودجه شهرداری مربوط به کار فرهنگی است که باید هزینه شود،افزود:اگر برنامه‌ریزی فرهنگی بیشتر متوجه کودکان و نوجوانان دهه ۹۰ باشد،می‌توان گفت که در ۲۵ سال آینده شاهد تغییرات مثبتی خواهیم بود.

وی با تاکید بر فرهنگ شهرنشینی و تاثیر آن بر سایر رفتار شهروندان،گفت:با تشکیل شورای فرهنگی،حمایت بیشتری از هنرمندان و اجرای امور فرهنگی صورت می‌گیرد و من هم حمایت می‌کنم.




نظرات کاربران