در حال بارگذاری ...
مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه کربلای مازندران خبرداد:

کارگاه‌های آموزشی جشنواره تئاتر خیابانی بسیج برگزار می‌شود

هراسانی از برگزاری کارگاه های آموزشی جشنواره تئاتر خیابانی بسیج ویژه گروه های نمایشی راه یافته به مرحله نهایی این جشنواره با حضور «امیرحسین شریفی» خبر داد و گفت: این کارگاه ها سه روزه است.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از مازندران ، حمیدرضا هراسانی به برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی بسیج درسایه کرونا اشاره و اظهار کرد: جشنواره تئاتر خیابانی بسیج 11 گروهی که به مرحله پایانی راه پیدا کردند را شناخته است .

رئیس سازمان بسیج هنرمندان سپاه کربلا مازندران گفت:دبیرخانه این جشنواره با توجه به آموزش محور بودن جشنواره تئاتر خیابانی در نظر دارد جهت بالا بردن کیفیت آثار راه یافته به مرحله پایانی یک دوره کارگاه تخصصی با حضور استاد «امیر حسین شفیعی» که در کارنامه ایشان بازیگری،کارگردانی،داوری و دبیری جشنواره‌های سراسری تئاتر خیابانی در کشور دیده می‌شود را برای روزهای چهارشنبه تا جمعه ۱۹ الی ۲۱ آبان ماه به مدت ۳ روز در شهرستان‌های ساری و نور برگزار نماید.

وی ارتقاء دانش و تکنیک‌های اجرای نمایش محیطی و آموزش تکنیک‌های ارتباط و تعامل با تماشاگران در نمایش خیابانی را اهداف برگزاری این کارگاه‌های تخصصی اعلام کرد و افزود:طبق برنامه به طور مجزا و تخصصی با هر گروه کلاس گذاشته می‌شود و با مشاوره و پیشنهاد و نقد از سوی استاد مورد نظر انشالله ۱۱ گروه بتوانند در جشنواره پایان،نمایش‌های زیبا و بدون نقص اجرا نماید.
هراسانی یادآورشد: «من هزار و یک شب زنده ام» به کارگردانی «محبوبه علیزاده» از نور ، «سوختن در آب، غرق شدن در آتش» به کارگردانی «محمدجواد صالحی» از نور ، «طرح داستایوفسکی در عالم خلسه» به کارگردانی «مهدی نصرالله زاده» از ایزدشهر، «معبر» به کارگردانی «عباس میار» از قائم شهر، «شبی در انتظار انار» به کارگردانی «نیلوفر واحدیان» از ساری، «تقصیر» به کارگردانی «سید علی شیدایی فر» از ساری ، «عروس» به کارگردانی «علی ربیحانپور» از ساری و «مرثیه ای برای کرونا» به کارگردانی «سیدمحسن شیدایی فر» از ساری به صورت مستقیم به جشنواره راه یافتند.

وی اضافه کرد:همچنین نمایش‌های «یک تن» به کارگردانی «مهدیه خداوردی» از رامسر،«پر پرواز» به کارگردانی «مهیار کمانگری» از آمل و «عتیقه» به کارگردانی «جعفر طالبی» از قائم شهر مشروط به بازبینی مجدد به جشنواره راه خواهند یافت.

هراسانی با بیان اینکههنرمندان عرصه تئاتر متن و طرح‌های نمایشی که بین ۲۰ الی ۳۰ دقیقه‌ای بوده را به شرط اجرا در فضای باز به دبیرخانه پانزدهمین جشنواره تئاتر بسیج ارسال کردند، افزود: آثار برگزیده توسط شورای انتخاب با در نظر گرفتن محتوا و تکنیک انتخاب شده اند و نیمه ی اول آذرماه سالجاری در شهر سرخرود به رقابت خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه «امیر حسین شفیعی» یکی از داوران بخش پایانی جشنواره است،گفت:جهت برگزاری این کارگاه و ورکشاپ تخصصی تئاتر خیابانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان،اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس،حوزه هنری و اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با سازمان بسیج هنرمندان استان مازندران همکاری و مشارکت دارند.




مطالب مرتبط

یادداشت مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی مازندران

هنرمندان تئاتر تنها در میدان
یادداشت مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی مازندران

هنرمندان تئاتر تنها در میدان

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان مازندران از عدم حمایت از تولیدات نمایشی استان ها گلایه و در تعریف شعار سال (جهش تولید، با مشارکت مردم) تولیدات هنری را در جایگاه و نقش مهم این شعار دانست و نقش هنرمندان در جذب مشارکت مردم را بسیار حائز اهمیت خواند

|

نشست تخصصی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با انجمن هنرهای‌ نمایشی مازندران برگزار شد

نشست تخصصی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با انجمن هنرهای‌ نمایشی مازندران برگزار شد

با محوریت گزارش فعالیت و بیان دغدغه های حوزه نمایش و تصمیم گیری در خصوص انتخابات هییت مدیره انجمن نمایش، نشست تخصصی اعضای این انجمن با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد.

|

در گفت‌وگو با رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد مطرح شد

محمد محمدی: طنزواره میرما، ویترین طنزپردازان مازندران است
در گفت‌وگو با رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد مطرح شد

محمد محمدی: طنزواره میرما، ویترین طنزپردازان مازندران است

محمد محمدی ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد از طنزواره استانی میرما به عنوان ویترین طنز پردازان استان مازندران نام برده و ابراز امیدواری کرد که در سال‌های آتی بتوان در عرصه ملی آن را برگزار نمود.

|

با مشارکت سازمان حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس و انجمن نمایش مازندران

کارگاه یک روزه بازیگری و کارگردانی در محمودآباد برگزار شد
با مشارکت سازمان حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس و انجمن نمایش مازندران

کارگاه یک روزه بازیگری و کارگردانی در محمودآباد برگزار شد

به همت سازمان حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس و با مشارکت انجمن هنرهای نمایشی استان مازندران و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد ، کارگاه یکروزه بازیگری و کارگردانی زیر نظر استاد ایرج افشاری در محمودآباد برگزار شد.

|

نظرات کاربران