در حال بارگذاری ...
دبیر سی و سومین دوره خبر داد:

انتشار فراخوان جشنواره تئاتر مازندران با ضوابط کرونایی

انجمن هنرهای نمایشی مازندران فراخوان سی‌وسومین جشنواره تئاتر این استان را با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از مازندران، سی‌وسومین جشنواره تئاتر مازندران بر مبنای شیوه‌نامه ابلاغی اداره کل هنرهای نمایشی برای برگزاری جشنواره‌های استانی در دوران کرونا منتشر شده و بر همین اساس طبق شیوه‌نامه، جشنواره مانند دوره سی‌ودوم که پارسال برگزار شد بخش جنبی شامل اجرای غیررقابتی و نشست‌های نقد و بررسی آثار نخواهد داشت و برگزاری آن نیز مانند دوره‌های گذشته نخواهد بود.

طبق فراخوان منتشر شده، گروه‌های نمایشی استان تا ۱۴ آبان فرصت دارند که آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارائه کنند و بازیبینی آثار به صورت زنده یا از روی فیلم (بسته به شرایط کرونایی جامعه) روزهای ۱۵ تا ۲۰ آبان انجام خواهد شد. ۲۵ آبان نیز هیئت انتخاب گروه‌های راه یافته به بخش نهایی را معرفی خواهد کرد. زمان برگزاری جشنواره نیز یکم تا ۴ آذر تعیین شده است.

دبیرخانه جشنواره برای سی‌وسومین دوره این رویداد در عین حال که کارگردان‌ها را برای انتخاب موضوع آزاد گذاشته است، ۶ اولویت موضوعی را نیز به کارگردانان پیشنهاد داده که در صورت برخورداری از کیفیت مطلوب فنی و تخصصی و جلب نظر هیئت انتخاب، در اولویت پذیرش قرار می‌گیرند. ضمن این که برای شرکت در این جشنواره فقط نمایشنامه‌های ایرانی پذرفته می‌شود.

شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» و موضوعات مرتبط، سبک زندگی ایرانی- اسلامی، افزایش روحیه نشاط و امیدبخشی در جامعه، فرهنگ بومی و بسترهای تاریخی، سیاسی، ادبی و آیین‌های استان، فرهنگ ایثار و شهادت، اپیدمی بیماری کرونا، مدافعین سلامت و موضوعات مرتبط با سالگرد دفاع مقدس اولویت‌های پیشنهادی دبیرخانه در فراخوان منتشر شده هستند.

برنامه‌ریزی جشنواره زیر سایه کرونا

دبیر سی‌وسومین دوره جشنواره تئاتر مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ایران تئاتر اظهار کرد: اداره کل هنرهای نمایشی شیوه‌نامه‌هایی را برای برگزاری این جشنواره ابلاغ کرده است. اما فراتر از همه شیوه‌نامه‌ها این موضوع در فراخوان وجود دارد که برگزاری جشنواره منوط به مساعد بودن شرایط جامعه از نظر شیوع کرونا است.

افشین رشیدی افزود: دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر استان متناسب با شرایط موجود جشنواره را مطابق با یکی از پیشنهادهای اداره کل هنرهای نمایشی برگزار خواهد کرد. با توجه به نیاز گروه‌های متقاضی به محل و زمان تمرین و ماهیت گروهی بودن آثار نمایشی، برگزاری جشنواره مشروط به مساعد بودن شرایط کرونایی جامعه است.

دبیر سی‌وسومین جشنواره تئاتر مازندران تصریح کرد: جشنواره حضوری در استان‌هایی که شرایط مساعد داشته باشند فقط با هماهنگی ستاد استانی مقابله با کرونا و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

رشیدی خاطرنشان کرد: در این دوره از جشنواره تلاش دبیرخانه با وجود محدودیت‌های کرونایی بر این است که هنرمندان شناخته و شده و برجسته را نسبت به تولید آثار نمایشی برای شرکت در جشنواره با هدف افزایش سطح کیفی این رویداد ترغیب کند.

تلاش برای افزایش مشارکت باتجربه‌ها

وی افزود: در نخستین گام‌ برنامه‌ریزی برای کسب مشورت از هنرمندان باسابقه تئاتر به منظور هر چه بهتر برگزار شدن جشنواره را در دستور کار قرار دادیم و هر هفته با توجه به محدودیت‌های کرونایی، نشست‌های دو نفره با چهره‌های باسابقه مرتبط با تئاتر برگزار می‌کنیم. همچنین تلاش برای جلب مشارکت بخش خصوصی و دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی در برگزاری و پشتیبانی مالی جشنواره نیز در در حال انجام است.

این نویسنده و کارگردان تئاتر از برنامه‌ریزی برای برگزاری یک مسابقه رسانه‌ای مرتبط با تئاتر به موازات جشنواره تئاتر استان خبر داد و گفت: با همکاری و مشورت استاد علی‌سینا رویگریان پیشکسوت باسابقه و برجسته روزنامه‌نگاری مازندران طرح برگزاری یک مسابقه رسانه‌ای مرتبط با تئاتر تدوین شده که فراخوان آن هفته آینده منتشر خواهد شد.

افشین رشیدی دبیر سی‌وسومین جشنواره تئاتر مازندران افزود: هدف از برگزاری این جشنواره افزایش تعامل رسانه‌ها و جامعه تئاتر استان به منظور بیشتر شدن تولیدات رسانه‌ای از هنرهای نمایشی استان است. قرار گرفتن این دو قشر فرهنگی در کنار هم می‌تواند نقش زیادی در رونق تئاتر و همچنین کمک به فرهنگسازی در حوزه‌های مختلف داشته باشد.

افشین رشیدی عنوان داشت :  از وجود برخی بندهای ویژه مرتبط با دوران کرونا در فراخوان خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به خاص بودن وضعیت جامعه و اضافه شدن برخی توضیحات به فراخوان جشنواره برای پیش‌بینی احتمال‌های ناشی از وضعیت کرونایی، تأکید می‌شود که کارگردان‌ها حتما فراخوان جشنواره را به طور کامل مطالعه کنند.

 

 

 




مطالب مرتبط

یادداشت مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی مازندران

هنرمندان تئاتر تنها در میدان
یادداشت مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی مازندران

هنرمندان تئاتر تنها در میدان

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان مازندران از عدم حمایت از تولیدات نمایشی استان ها گلایه و در تعریف شعار سال (جهش تولید، با مشارکت مردم) تولیدات هنری را در جایگاه و نقش مهم این شعار دانست و نقش هنرمندان در جذب مشارکت مردم را بسیار حائز اهمیت خواند

|

نشست تخصصی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با انجمن هنرهای‌ نمایشی مازندران برگزار شد

نشست تخصصی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با انجمن هنرهای‌ نمایشی مازندران برگزار شد

با محوریت گزارش فعالیت و بیان دغدغه های حوزه نمایش و تصمیم گیری در خصوص انتخابات هییت مدیره انجمن نمایش، نشست تخصصی اعضای این انجمن با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد.

|

در گفت‌وگو با رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد مطرح شد

محمد محمدی: طنزواره میرما، ویترین طنزپردازان مازندران است
در گفت‌وگو با رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد مطرح شد

محمد محمدی: طنزواره میرما، ویترین طنزپردازان مازندران است

محمد محمدی ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد از طنزواره استانی میرما به عنوان ویترین طنز پردازان استان مازندران نام برده و ابراز امیدواری کرد که در سال‌های آتی بتوان در عرصه ملی آن را برگزار نمود.

|

با مشارکت سازمان حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس و انجمن نمایش مازندران

کارگاه یک روزه بازیگری و کارگردانی در محمودآباد برگزار شد
با مشارکت سازمان حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس و انجمن نمایش مازندران

کارگاه یک روزه بازیگری و کارگردانی در محمودآباد برگزار شد

به همت سازمان حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس و با مشارکت انجمن هنرهای نمایشی استان مازندران و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد ، کارگاه یکروزه بازیگری و کارگردانی زیر نظر استاد ایرج افشاری در محمودآباد برگزار شد.

|

نظرات کاربران