تقی اسفندیار گفت : تئاتر همیشه بی پناه بود و این روزها جامعه رو هم شبیه خودش می بینه.
تقی اسفندیار بابلسری با خبرنگار ایران تئاتر در مازندران به گفت و گوی نشست در ادامه گفتن و گو او را با روابط عمومی انجمن هنرهای نمایشی مازندران در ادامه میخوانید:
خودتان را معرفی کنید و بگویید چگونه با هنر نمایش آشنا شدید و از چه سالی اولین نمایشی که بازی کردید؟
تقی اسفندیار بابلسر متولد ۱۳۵۶ ، از طریق اجرای گروه های نمایشی در مدرسه با تئاتر آشنا شدم. اولین نمایشی که بازی کردم سال ۱۳۷۵ در نمایش ستون های آه بود دوران دانشجویی در مشهد . بعد ها در بابلسر نمایش های متفاوتی رو کارگردانی کردم و بازیگر بودم
چه نمایش های به عنوان بازیگر و کارگردان حضور داشتید؟
تخت خواب آقای آبراهام . خروس زری پیرهن پری. آهو پرنده ها . یل و اژدها . سرود صد هزار افیلیای عاشق . توکایی در قفس . شازده هملت . لالایی . قنبر و صندوق . شمشاد جوان
حال و هوای این روزهای تئاتر !؟
تئاتر همیشه بی پناه بود و این روزها جامعه رو هم شبیه خودش می بینه.
کلام آخر :
حرف آخر ما همیشه حرف اول ما بود . تئاتر رو بذارین آزاد باشه . ما نیاز به تئاتر آزاد داریم تا جامعه بتونه تصویر خودش رو واضح تر ببینه
پرهام رمضانی نویسنده و بازیگر نمایش کمدی «ریتا» از دغدغه های خود برای نگارش این نمایش گفت و خواستار حمایت جدی مدیران و متولیان از نمایش های کمدی و زیرساختهای نمایشی شد.
سید حسین ساداتی داور دومین طنزواره استانی میرما با بیان اینکه در شرایط کنونی مخاطب به آثار کمدی بیشتر از دیگر ژانرها علاقمند است و این گونه نمایشی میتواند سالنهای را پر کند ، حمایت از این نوع آثار را یک برد فرهنگی دانست.
مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان مازندران از عدم حمایت از تولیدات نمایشی استان ها گلایه و در تعریف شعار سال (جهش تولید، با مشارکت مردم) تولیدات هنری را در جایگاه و نقش مهم این شعار دانست و نقش هنرمندان در جذب مشارکت مردم را بسیار حائز اهمیت خواند
با محوریت گزارش فعالیت و بیان دغدغه های حوزه نمایش و تصمیم گیری در خصوص انتخابات هییت مدیره انجمن نمایش، نشست تخصصی اعضای این انجمن با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد.