در حال بارگذاری ...
گفت و گو با حامد مربوط صادق هنرمند محمود آبادی

کرونا قاتل خاموش تئاتر

حامد مربوط صادق گفت: کرونا یک تراژدی بود که توانست دریچه ای دیگر از خلاقیت در هنر را به نمایش بگذارد. هنر نشأت گرفته از ایده های ناب و خلاقیت های بدیع است و خلاقیت در محدودیت هاست که تبلور می کند.

حامد مربوط صادق هنرمند محمود آبادی با خبرنگار ایران تئاتر در مازندران به گفت و گوی نشست در ادامه گفتن و گو او را با روابط عمومی انجمن هنرهای نمایشی مازندران در ادامه می‌خوانید:

خودتان را معرفی کنید و بگویید چگونه با هنر نمایش آشنا شدید و از چه سالی اولین نمایشی که بازی کردید؟  چه نمایش های به عنوان بازیگر و کارگردان حضور داشتید؟

حامد مربوط صادق هستم ,فارغ التحصیل عکاسی و فیلمسازی و 15 سال است که به صورت حرفه ای مست باده ناب تئاتر هستم و در عین حال از فیلم و عکس هم غافل نبوده و نیستم. بالغ بر 20 نمایش خیابانی را نویسندگی و کارگردانی کردم که مهمترین آنها , کاش که همسایه ما می شدی (حضور در جشنواره منطقه ای بسیج ) صدای پای آب ( برنده جایزه های متعدد از اشکواره حسینی ) , دوزخیان ( بالای 30 اجرا در شهرهای استان مازندران ) مأمور انتقال ,کتاب پر ,زلزله شیش دهم ریشتری و ....بودند... از نمایشهای صحنه ای هم ,کمدی فولکوریک مرگ در زنه ( رتبه برتر جشنواره طنز دیالوگ ) . نمایش آ... , نمایش های کمدی زندان زنان , پایتخت 44 بود. با نمایشنامه قدر نشناس ها در جشنواره سراسری قرآن و عترت توانستم رتبه سوم را کسب کنم و در جشنواره نمایشنامه نویسی گلدسته ها هم توانستم جزو رتبه های برگزیده برای چاپ نمایشنامه را به دست آورم.

در خصوص حال و روزای این روزای تئاتر و فعالیت های خود در دفتر انجمن نمایش محمود آباد بیشتر توضیح دهید :

برخلاف عده ای که احساس می کنند ,کرونا قاتل تئاتر بوده , به نظر من کرونا یک تراژدی بود که توانست دریچه ای دیگر از خلاقیت در هنر را به نمایش بگذارد. هنر نشأت گرفته از ایده های ناب و خلاقیت های بدیع است و خلاقیت در محدودیت هاست که تبلور می کند. ما در انجمن هنرهای نمایشی محمودآباد , کرونا را فرصتی ناب دانستیم که می توانستیم از آن برای زنده ماندن و نفس کشیدن خانواده تئاتری بهره مند شویم. طراحی و برگزاری اولین جشنواره مجازی عکس تئاتر مازندران , طراحی و برگزاری جشنواره مجازی منطقه ای استنداپ کمدی لبخند قو , آموزشهای بازیگری به صورت آنلاین و همچنین روی آوردن به نمایشهای خیابانی و اجرای چند اجرای خیابانی در فضای باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله برنامه های ما در ایام کرونا بوده است اما این برنامه ها ,هیچ گاه جای سالن های پر از تماشاگر را نخواهد گرفت. بنده به عنوان یک هنرجوی فعال در زمینه هنرهای نمایشی از استاندار مازندران در خواستی دارم که احساس می کنم درخواست تمام پیشکسوتان و هنرمندان این رشته باشد جناب حسین زاده گان استاندار محترم مازندران , قهوه خانه ها پر از جمعیت قلیان کش , بازارچه ها مملو از جمعیت خریداران شب عید , رستوران ها و کافه ها و آرایشگاه ها تماما باز هستند و به فعالیت خود ادامه می دهند ولی جناب استاندار عزیز باور کنید تئاتر و سالن های تئاتر ناقل کرونا نیستند , در این زمانه ای که شدیدا به فرهنگ سازی پیشگیری و مبارزه با کرونا هستیم , جناب حسین زاده گان تئاتر فرهنگ سازترین رسانه در عرصه پیشگیری و مراقبت اجتماعی در برابر کرونا است. بسیاری از زوجهای تئاتری در زندگی مشترک به مشگل برخورد کرده اند,پیشکسوتان ما که چراغ راهنما و سرمایه های بی بدیل تئاتر استان هستند , با سیلی صورت خود را سرخ کرده اند و اگر لب به اعتراض باز نمی کنند از حجب و حیا این بزرگواران است.

کلام آخر : 

امیدوارم بازگشایی سالن های تئاتر با حداقل ظرفیت در مازندران بتواند بهترین عیدی هنرمندان تئاتر باشد




مطالب مرتبط

در گفت و گو با داور طنزواره استانی میرما مطرح شد

سید حسین ساداتی : حمایت از نمایش‌های کمدی یک برد فرهنگی است
در گفت و گو با داور طنزواره استانی میرما مطرح شد

سید حسین ساداتی : حمایت از نمایش‌های کمدی یک برد فرهنگی است

سید حسین ساداتی داور دومین طنزواره استانی میرما با بیان اینکه در شرایط کنونی مخاطب به آثار کمدی بیشتر از دیگر ژانرها علاقمند است و این گونه نمایشی می‌تواند سالن‌های را پر کند ، حمایت از این نوع آثار را یک برد فرهنگی دانست.

|

یادداشت مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی مازندران

هنرمندان تئاتر تنها در میدان
یادداشت مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی مازندران

هنرمندان تئاتر تنها در میدان

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان مازندران از عدم حمایت از تولیدات نمایشی استان ها گلایه و در تعریف شعار سال (جهش تولید، با مشارکت مردم) تولیدات هنری را در جایگاه و نقش مهم این شعار دانست و نقش هنرمندان در جذب مشارکت مردم را بسیار حائز اهمیت خواند

|

نشست تخصصی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با انجمن هنرهای‌ نمایشی مازندران برگزار شد

نشست تخصصی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با انجمن هنرهای‌ نمایشی مازندران برگزار شد

با محوریت گزارش فعالیت و بیان دغدغه های حوزه نمایش و تصمیم گیری در خصوص انتخابات هییت مدیره انجمن نمایش، نشست تخصصی اعضای این انجمن با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد.

|

نظرات کاربران