در حال بارگذاری ...
با رای هیات داوران نخستین دوره، معرفی شدند

برگزیدگان جشنواره مجازی تئاتر نمایش‌خونه مازندران

برگزیدگان نخستین جشنواره مجازی «نمایشخونه» ویژه کودکان و نوجوانان مازندران با رأی هیأت داوران این جشنواره معرفی شدند.

به گزار خبرنگار ایران تئاتر از مازندران، جشنواره نمایشخونه در سه محور نمایش، نمایش عروسکی و قصه‌گویی برگزار شد،  هیأت داوران نخستین جشنواره استانی نمایشخونه با در نظر گرفتن معیارهایی مانند خلاقیت، فضاسازی، انتخاب داستان، طراحی صحنه، کادر دوربین و برخی معیارهای فنی دیگر پس از بررسی ۶۰ اثر راه یافته به بخش نهایی از بین بیش از ۱۰۰ اثر متقاضی حضور در جشنواره، ۱۹ کودک و نوجوان و یک گروه نمایشی را شایسته کسب رتبه‌های برتر بخش‌های مختلف این جشنواره دانستند.

در مرحله نهایی ۴۰ اثر مربوط به بخش قصه‌گویی و ۲۰ اثر نیز مربوط به بخش نمایش و نمایش عروسکی بود که هیأت داوران این بخش متشکل از رجبعلی فلاح، تقی اسفندیار و یوسف یونسی پس از بررسی ۲۰ اثر در بخش نمایش عروسکی سیده مهتا یوسفی را به عنوان برگزیده این بخش معرفی کردند و آدرینا لنگوری را شایسته تقدیر دانستند.

در بخش نمایش نیز آرام محمد نتاج، مانلی فرخ‌زاد و امیرعباس گلچین به ترتیب رتبه‌های اول، دوم و سوم را کسب کردند. همچنین در این بخش از سامیا خلیل‌نژاد و حسین زارعی و گروه نمایش وجود با بازی پارمین الفیان، ترنم پیراسته و متانت بابانژاد نیز تقدیر شد.

مسئول کمیته کودک و نوجوان انجمن هنرهای نمایشی مازندران با اشاره به داوری آثار بخش قصه‌گویی توسط علی‌مراد خرمی، عارفه ذراری و علیرضا سعیدی خاطرنشان کرد: در بخش قصه‌گویی گروه‌های سنی «ب» و «ج» آریانا شکری، محمدمهدی مرادی و هلیا محمدی رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند و از رایکا رنجبر تقدیر شد.

 در بخش کتابخوانی این گروه سنی هم آدرینا فروزش اول شد، سیده فرنیا واحدی رتبه دوم را کسب کرد و آنیسا التفاتی شایسته تقدیر معرفی شد.

 درباره برگزیدگان بخش قصه‌گویی و کتابخوانی گروه سنی «د» نیز اظهار کرد: در بخش قصه‌گویی این گروه سنی به ترتیب فرحناز دریایی، فرنیا عباسیان و یگانه خوشخو اول تا سوم شدند و در بخش کتابخوانی هم سرنا اسدی اول و مریم طالبیان دوم شد.

با توجه به شرایط کرونایی موجود، آثار برگزیده و منتخب جشنواره در صفحه اینستاگرام انجمن نمایش مازندران به نشانی mazandarantheater_a منتشر خواهد شد.

با توجه به استقبال مناسبی که در نخستین دوره این جشنواره دیده شد و همچنین کشف استعدادهای نمایشی در رده‌های سنی کودک و نوجوان استان، ممکن است که در صورت حمایت نهادهای فرهنگی مرتبط و دریافت اعتبار لازم، دوره بعدی این جشنواره را به صورت منطقه‌ای برای کودکان و نوجوانان استان‌های شمالی برگزار شود اما این موضوع منوط به حمایت شدن از دبیرخانه این جشنواره مجازی است. 

و با برگزاری دوره‌های آموزشی برای برگزیدگان این جشنواره، استعدادهای کشف شده را رها نشده و در مسیر حرفه‌ای شدن تشویق و پرورش داده خواهند شد.

نخستین جشنواره مجازی نمایشخونه توسط کانون تئاتر کودک و نوجوان انجمن هنرهای نمایشی مازندران با توجه به محدودیت‌های دوران شیوع کرونا و دور ماندن کودکان در فضاهای فرهنگی و هنری، به منظور تولید آثار نمایشی با محوریت حضور و فعالیت کودکان و نوجوانان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و مشارکت نهاد کتابخانه‌های عمومی استان، حوزه هنری، کانون پرورش فکری و سازمان صدا و سیمای مازندران برگزار شد.

متوقف نشدن آموزش و رویدادهای نمایشی در دوره شیوع کرونا برای کودکان و نوجوانان و همچنین ترغیب خانواده‌ها به تولید آثار نمایشی خلاقانه در منزل بر اساس قصه‌ها از اهداف برگزاری این جشنواره بودند.




نظرات کاربران