در حال بارگذاری ...
مسئول انجمن هنرهای نمایشی استان در گفت‌و گو با واژه روز مطرح کرد:

اگر معافیت مالیاتی در بخش هنر وجود داشت سرمایه‌گذار حمایت می‌کرد

مسئول انجمن هنرهای نمایشی استان نبود معافیت مالیاتی و حمایت قانونی در حوزه هنر را دلیلی برای کم‌رغبتی سرمایه‌گذاران و شرکت‌های صنعتی جهت کمک مالی به این بخش عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایران‌تئاتر از مازندران، یاسرمحمودی برنتی با بیان اینکه پس از قبول مسئولیت انجمن هنرهای نمایشی چند کانون با عنوان نویسندگان، کارگردانان، تئاتر کودک، تعزیه و بازرگانی تشکیل دادیم، گفت:در هر کدام از کانون‌ها بسته به وظایف‌شان فعالیت‌های تخصصی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وظیفه کانون بازرگانی جذب حمایت مالی از سرمایه‌گذاران و بخش صنعتی استان است، افزود:در حال حاضر با توجه به مشکلات مالی سرمایه‌گذاران کمکی در این بخش جذب نشد.

محمودی بیان کرد: شرکت‌های صنعتی برای حمایت از تیم‌های ورزشی معافیت مالیاتی دریافت می‌کنند و همین موضوع سبب افزایش رغبت به حمایت از این بخش می‌شود اما در حوزه هنر هیچ قانون حمایتی وجود ندارد.

مسئول انجمن هنرهای نمایشی استان با اشاره به اینکه بسیاری از شرکت‌ها علاقه‌مند به حمایت از هنرمندان هستند، گفت:اگر معافیت مالیاتی در بخش هنرمندان وجود داشت مسلما این حمایت‌ها صورت می‌گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه درتلاش برای امضای تفاهم‌نامه همکاری میان اداره کل صداوسیمای استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری و انجمن هنرهای نمایشی مازندران با هدف ساخت 10تله تئاتر هستیم، افزود: قرار است براساس این تفاهم‌نامه ضبط تصویری تئاتر صورت گیرد و پس از تهیه در صدا و سیمای مرکز استان به نمایش درآید.

محمودی با اشاره به اینکه همکاری 4نهاد فرهنگی با هدف حمایت از حوزه تئاتر استان برای نخستین‌بار صورت می‌گیرد، گفت: استان مازندران با اجرای این تفاهم‌نامه جایگاه خوبی در کشور به دست می‌آورد.

وی افزود:پس از امضای تفاهم‌نامه طی فراخوانی گروهای هنری استان برای اجرای نمایش از سوی انجمن هنرهای نمایشی استان دعوت می‌شوند.




مطالب مرتبط

یادداشت مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی مازندران

هنرمندان تئاتر تنها در میدان
یادداشت مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی مازندران

هنرمندان تئاتر تنها در میدان

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان مازندران از عدم حمایت از تولیدات نمایشی استان ها گلایه و در تعریف شعار سال (جهش تولید، با مشارکت مردم) تولیدات هنری را در جایگاه و نقش مهم این شعار دانست و نقش هنرمندان در جذب مشارکت مردم را بسیار حائز اهمیت خواند

|

نظرات کاربران