در حال بارگذاری ...
محلی برای آشنایی بیشتر با دنیای تئاتر کشورهای عرب زبان

فراخوان بیست و دومین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر کارتاژ

بیست و دومین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر کارتاژ کشور جمهوری تونس ۵ تا ۱۳ دسامبر ۲۰۲۰ ( ۱۵ تا ۲۳ آذر ماه ) برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن هنرهای نمایشی استان مازندران  ، جشنواره بین امللی روزهای تئاتر کارتاژ که بیست و دومین دوره برگزاری خود را پشت سر می‌گذارد از 15 الی 23 آذرماه سال جاری در کشور تونس برگزار می‌شود و آخرن مهلت ارسال آثار جشنواره را تا تاریخ 25 سپتامبر (4 مهرماه 99) تمدید کرد.

بر اساس این فراخوان، علاقمندان به شرکت در این رویداد هنری می‌توانند درخواست خود را همراه با معرفی‌نامه گروه، رزومه نویسنده، کارگردان و بازیگران، خلاصه نمایشنامه و دیدگاه فنی و کارگردانی، عکس‌های فوتوگرافی از کار پیشنهادی، کارت فنی اجرا، گواهی تاریخ اولین نمایش تئاتر منتخب و مکان تنظیم آن، ثبت سمعی و بصری اجرا، زیرنویس ترجمه شده به زبان‌های انگلیسی و فرانسه، فایل رسانه‌ای تا تاریخ 25 سپتامبر 2020 (4 مهرماه 99) به این جشنواره ارائه دهند.

جشنواره روزهای تئاتر کارتاژ (Tunisia’s Carthage Theatre Days)، سال 1983 با حمایت دولت تونس تاسیس شده است. این جشنواره  همه ساله ظرف نه روز  برگزار می شود و هر دو سال یک بار مختص به فیلم و یک بار متعلق به تئاتر است.
جشنواره روزهای تئاتر کارتاژ با هدف کشف و آشنایی با نمایش‌هایی از کشورهای عربی، آسیایی، اروپایی، آفریقایی و آمریکایی برگزار می شود.

معمولا از تمام گروه‌های تئاتری  دنیا دعوت به عمل می ‌آورد که برای شرکت در جشنواره ثبت نام کنند. و تئاتر ایران در این جشنواره سابقه حضور قابل توجهی دارد. در سال 1388  نمایش"مادر مانده، ما درمانده" به کارگردانی نیما دهقان در این جشنواره مورد توجه قرار گرفت  و اجرای نمایش "پری" نوشته خیرالله تقیانی‌پور و کارگردانی مشترک جواد نوری و خیرالله تقیانی‌پور در سال 1390 در این جشنواره با استقبال روبرو شد . 

سال گذشته در بیست و یکمین دوره ، شاخه های تئاتر آماتور، کودکان و تئاتر مدرسه(دانش آموزی) هم در این جشنواره حضور داشتند. 

فرم ثبت نام در ضمائم تصویری خبر موجود است و علاقمندان می توانند از طریق نشانی الکترونیک : contact@itc.tn و شماره تماس 0021671280678 و شماره فکس  0021671786829 با این جشنواره ارتباط برقرار کنند .
 سایت رسمی جشنواره  نیز که به دو زبان عربی و فرانسه است در این نشانی قابل رویت است : http://www.jtcarthage.tn/

فرم تقاضای حضور در جشنواره در ادامه این خبر قابل دریافت است.

( امیرحسین مهدوی سقندیکلایی مسئول روابط عمومی و فضای مجازی انجمن هنرهای نمایشی استان مازندران )




نظرات کاربران