در حال بارگذاری ...
قادر آشنا در ادامه برنامه بازدید از تماشاخانه‌های خصوصی گفت:

پیگیر طرح‌های حمایتی از گروه‌ها و تماشاخانه‌ها هستم

مدیرکل هنرهای نمایشی روز سه‌شنبه ۱ مهرماه با حضور در تماشاخانه استادمشایخی، عمارت روبه‌رو، تماشاخانه دیوار چهارم و تماشاخانه دا ضمن بازدید از روند فعالیت این تماشاخانه‌ها، پای صحبت مدیران این ۴ مجموعه نشست. آشنا در این دیدار گفت: به صورت مستمر پیگیر طرح‌های حمایتی از گروه‌های نمایشی و تماشاخانه‌های خصوصی هستم و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنم.

به گزارش ایران تئاتر قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی روز گذشته سه‌شنبه ۱ مهرماه در ادامه بازدید از تماشاخانه‌های خصوصی شهر تهران با همراهی رضا بصیرت مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی و محسن حسن‌زاده مدیر روابط‌عمومی این اداره‌کل در ۴ تماشاخانه دیگر حضور یافت.
در این دیدار که ابتدا از تماشاخانه مشایخی شروع شد، شاهین چگینی مدیر این تماشاخانه ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های موسسه مان در ارتباط با وضعیت تماشاخانه‌های خصوصی به صورت مبسوط صحبت کرد و گفت: تمام تلاش همکاران من در تماشاخانه‌های خصوصی این است که به جریان تئاتر کمک کنیم و از شما هم به عنوان مدیرکل هنرهای نمایشی انتظار داریم در کنار توجه به گروه‌های نمایشی به تماشاخانه‌ها هم توجه کنید و برنامه‌هایی را که برای حمایت از تئاتر دارید از منظر یک مدیر تماشاخانه خصوصی هم ببینید.
رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی تماشاخانه‌های ایران همچنین گزارشی از جلسات بررسی شکایت‌ها و احکام صادره نیز ارائه داد و در پایان راهکارهایی را برای حمایت از تماشاخانه‌های خصوصی مطرح کرد. در ادامه هم مدیرکل هنرهای نمایشی ضمن اشاره به پیگیری حمایت‌ها بر همراهی با مدیران تماشاخانه‌های خصوصی و بهره‌گیری از نظرات کارشناسی این صنف تئاتری تاکید کرد.
مقصد بعدی مدیر تئاتر کشور عمارت روبه‌رو بود و در جریان بازدید، قادر آشنا از حسن‌سلیقه مدیر جوان این مجموعه در طراحی فضاهای هنری تشکر کرد. هومن معمارپناهی مدیر عمارت روبه‌رو هم ضمن ارائه شرحی از روند آغاز به کار و فعالیت‌های این مجموعه، گفت: ما تمام سرمایه‌ای را که می‌توانستیم در جای دیگری از آن بهره مادی ببریم به این مجموعه آوردیم تا به جریان هنری کشور به خصوص موسیقی و تئاتر کمک کنیم و در طول این مدت هم برای سلیقه مخاطب احترام قائل بودیم. برای همین هم با وجود همه مشکلاتی که بر آن واقفیم انتظار حمایت و توجه بیشتری از جریان دولتی هنر کشور داریم.
قادر آشنا در ادامه به تماشاخانه دیوار چهارم رفت و پای صحبت حسین جزایری مدیر این تماشاخانه نشست. جزایری نیز ضمن اشاره به فعالیت‌های مجموعه خود و طراحی خاص تماشاخانه دیوار چهارم بر حفظ کیفیت آثار ارائه‌شده در این مجموعه تاکید کرد و افزود: اگر صحبت از حمایت می‌شود باید به نکته هم توجه کرد که ما می‌توانیم با در اختیار قرار دادن سالن خود به برخی نمایش‌ها فقط به درآمدزایی فکر کنیم ولی نه تنها این کار را انجام ندادیم بلکه از نمایش‌هایی حمایت کردیم که حفظ کیفیت تئاتر برای آن‌ها اهمیت دارد و با هر رنج و مشقتی بوده اجازه ندادیم این جریان به بیراهه برود.
او ادامه داد: اگر امروز ما صحبت از حمایت می‌کنیم باید تلاشی که برای کارآفرینی و  پاسداری از ارزشمندی جریان تئاتر داشته‌ایم را مدنظر قرار داد و به این توجه کرد که تماشاخانه‌های خصوصی در این راه تاوان زیادی داده‌اند.
مدیرکل هنرهای نمایشی نیز در جریان این دیدار با تشکر از مدیریت و کارکنان تماشاخانه دیوار چهارم گفت: من ارزشمندی کار شما را می‌فهمم و به همین منظور هم به طور مرتب و روزانه پیگیر حمایت هستم. حمایت از هنرمندان و تمامی کسانی که در جریان هنر تئاتر کشور دخیل هستند.
قادر آشنا در پایان این دیدار سه ساعته به تماشاخانه دا رفت و با کسری شاهینی مدیر این تماشاخانه گفت‌وگو کرد. در جریان این بازدید هم مدیرکل هنرهای نمایشی مشکلات تماشاخانه دا را جویا شد و شاهینی گزارشی از روند فعالیت‌های مجموعه تحت مدیریتش ارائه داد.
مدیرکل هنرهای نمایشی از فعالیت تماشاخانه‌های خصوصی در شرایط شیوع ویروس کرونا تشکر کرد و گفت: تلاش شما برای روشن نگه‌داشتن چراغ تئاتر بسیار ارزشمند است و بنده هم به صورت مستمر پیگیر طرح‌های حمایتی از گروه‌های نمایشی و تماشاخانه‌های خصوصی هستم و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنم.
مدیرکل هنرهای نمایشی پیش از این، از تئاتر مستقل تهران، تماشاخانه نوفل لوشاتو، پردیس تئاتر شهرزاد و تماشاخانه مهرگان بازدید کرده بود. طبق برنامه‌ریزی روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، بازدید مدیرکل هنرهای نمایشی از تماشاخانه‌های خصوصی در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت.




نظرات کاربران