در حال بارگذاری ...
دلنوشته یک هنرمند تئاتر خطاب به مسئولین؛

هنرمندان تئاتر را دریابید

امروز با توجه به شیوع کرونا در شرایطی هستیم که سالن‌ها تعطیل هستند و بسیاری از اهالی تئاتر خانه نشین شده‌اند، به جرات می‌توانم بگویم که تئاتری‌‌ها نسبت به باقی هنرمندان شرایط سخت‌تری را می‌گذرانند که سامان بخشی به اوضاع اقتصادی این قشر تاثیرگذار نیازمند نگاه ویژه مسئولین است.

به گزارش ایران تئاتر از مازندران، «غلامرضا بامتی طوسی» مسئول دفتر انجمن نمایش شهرستان نکا با انتشار دلنوشته ای از حال ناخوش این روزهای اهالی تئاتر استان مازندران که متاثر از تعطیلی سالن های نمایش به جهت شیوع کرونا است، گفت که در این مجال از نظر می گذرد:

همه تئاتری ها باعشق کار می کنند بعضیهاشون دربند درآمد آن نیستند دلی کار می کنند،با نبود امکانات به کارشون ادامه می دهند وعشق می ورزند با آمدن کرونا همه چیزبه ضرر تئاتری هاشد ...تئاتر تعطیل شد .


نمایشی که ما چهار ماه تمرین  وهزینه کردیم خواستیم به روی صحنه ببریم با آمدن کرونا کنسل شد .گفتیم بعد کرونا به اجراخواهیم گذاشت .


بعد کرونا ،حالا که کرونا دست بردار نیست وجا خوش کرده .تاکی باید منتظر بود، دیگر از بیکاری خسته شده ایم. ماتئاتری ها صحنه می خواهیم اجرا می خواهیم برای تامین مخارج خود دچار مشکل شده ایم.


چند ماهیست که شیوع  ویروس کرونا اهالی تئاتر مازندران را خانه نشین کرده هیچ دآرمدی حاصل نمی شود. سؤال من این است؛ مسئولین استان وشهرستان ها کجایند؟ چرا هیچ حمایتی از جانب آنها نمی شود ؟


بارها وبارها مشکلات خود را به گوش مسئولین رسانده ایم  ولی کو گوش شنوا ...

 

 پیگیری ها وجلسات متعددی که « یاسر محمودی» رئیس محترم انجمن هنرهای نمایشی مازندران با مسئولین و  استانداری  داشتند و با توجه به پیگیری های مستمر که دارند هنوز  به هیچ نتیجه ای جز قول های شفایی نرسیدند و در عمل هیچگونه اقدام مقتضی انجام نگردیده است.

 

البته باید در این نوشتار از زحمات« مهدی روحی »ریاست محترم اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان نکا که خودشان از اهالی تئاتر هستند به عنوان تنها حامی هنرمندان تئاترشهرستان نکا یاد کنم و از این تریبون از ایشان  تشکر وقدرانی کنم.

 

 وعده های مدیران ومسئولین واستانداری امان مارا بریده اصلا انگار نه انگار که هنر و هنرمندی وجود دارد .کرونا نبود می گفتن حل می شود اکنون که کروناست ...ما هم که اجرایی نمی توانیم داشته باشیم استان باید تئاتری ها،این قشر مظلوم راکه با کمترین امکانات به کار خود ادامه می دهند را در یابد  .

 

مسئولین،  نماینده های استان وشهر ستان ها شما مگر قول نداده بودید پس چه شد آن همه وعده،  ما از شماها انتظار داریم  مگر صدای ما را نمی شنوید. رحم ومروت داشته باشید. برای تئاتر وتئاتری ها سرمایه گذاری کنید، نگذارید تئاتری ها به فنا، بروند خیلی از آنها درآمدشان از این راه می باشد. به جهت شیوع کرونا در وضیعت خیلی بدی ‌بسر می برند. خواهش می کنم به فکر تئاتر باشید نگذارید به این روال پیش بود،که اگر پیش بود فاتحه همه تئاتری ها خوانده است.


تئاتر را دریابید ...

نگذارید تئاتر در استان بمیرد...
 




نظرات کاربران