در حال بارگذاری ...
مدیر انجمن هنرهای نمایشی شهرستان محمودآباد:

با حلوا حلوا گفتن کام اهالی تئاتر شیرین نمی‌شود

مربوط صادق به شیوع کرونا و تعطیلی سالن‌های نمایش اشاره کرد و گفت: اهالی تئاتر برای تأمین معیشت خود دچار مشکل هستند. نباید مجاب کردن یک برند تجاری برای حمایت همه‌جانبه از تئاتر مازندران توسط استاندار کار سختی باشد.

«حامد مربوط صادق» در خصوص مشکلات اهالی تئاتر این استان درایام کرونا و پساکرونا در گفتگو با خبرنگار ایران تئاتر ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: در اوج شیوع ویروس کرونا اهالی تئاتر در مازندران بااینکه از بهمن‌ماه سال قبل به علت ایام سوگواری فاطمیه و پس‌ازآن از اسفندماه تاکنون در تعطیلی به سر می‌برند و باوجود ضررهای مادی و معنوی بسیار ناشی از قرنطینه در خط مقدم ستاد مردمی مبارزه با کرونا بوده‌اند لیکن متأسفانه هیچ اقدام حمایتی از سوی مسئولین استانی صورت نگرفت.

 

مدیر انجمن هنرهای نمایشی شهرستان محمودآباد و فعال اجتماعی مازندران افزود: خوشبختانه با حضور «عباس زارع» مدیرکل ارزشی که خود از جنس فرهنگ و هنر و نیز حضور «یاسر محمودی برنتی» ریاست انجمن هنرهای نمایشی مازندران، گلایه‌ها و درد دل‌ها به گوش مسئولین ارشد استانی و علی‌الخصوص استاندار مازندران رسیده است؛ اما هنوز شاهد یک اقدام عاجل و مؤثر نبوده‌ایم.

 

وی ادامه داد: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان، طی جلسات متعدد و نامه‌های مکرر از استاندار مازندران خواستار نگاه ویژه حمایتی به اهالی تئاتر مازندران شده‌اند و قول‌هایی نیز از سوی «احمد حسین زادگان» استاندار مازندران ارائه گردید که متأسفانه باید گفت: «جناب استاندار با حلوا حلوا گفتن کام اهالی تئاتر مازندران شیرین نمی‌شود.»

 

مربوط صادق با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا و تعطیلی سالن‌های نمایش ضربه مهلکی را بر بدنه تئاتر وارد کرده است، افزود: بسیاری از جوانان و بازیگران تئاتر تنها راه امرارمعاششان، اجرای تئاتر و بازیگری بود که اکنون ازلحاظ مالی در وضعیت بدی به سر می‌برند.

 

وی اذعان کرد: اهالی تئاتر حق بزرگی بر گردن استان دارند، بارها و بارها این تئاتری‌های مظلوم بوده‌اند که جور کم‌کاری مسئولین را در ترویج فرهنگ و هنر کشیده‌اند؛ آیا وقت آن نرسیده که مسئولین حق خود را ادا نمایند.

 

مدیر انجمن هنرهای نمایشی شهرستان محمودآباد و فعال اجتماعی مازندران همچنین از نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی خواست اکنون‌که به حول و قوه الهی و با حمایت همه‌جانبه این قشر بر کرسی مجلس تکیه زده‌اید کمی هم به فکر معیشت این قشر باشید. تئاتر را جدی بگیرید و صدای هنرمندانتان در مجلس باشید.

 

وی بیان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید پل ارتباطی و نماینده هنرمندان با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باشند. اگر وضعیت بر همین منوال پیش رود شاهد اتفاقات ناگواری برای این هنرمندان خواهیم بود.

 

مربوط صادق در پایان گفت: استان مازندران دارای پتانسیل‌های بالایی در جذب سرمایه‌گذار هست و همچنین حضور کارخانه‌ها و شرکت‌ها و برندهای تجاری در این استان، جای هیچ بهانه و کم کاری را برای مدیران باقی نمی‌گذارد. همان‌طور که هراز و کاله و ... در ورزش فعالیت می‌کنند می‌توانند برای تبلیغات کالای خود به سراغ گروه‌های نمایشی در سراسر استان مازندران بروند. مجاب کردن یک برند تجاری برای حمایت همه‌جانبه از تئاتر مازندران توسط استاندار نباید کار سخت و دشواری باشد. چنانچه این اقدام حرکت برد بردی برای هر دو طرف به‌حساب می‌آید؛ زیرا بُعد رسانه‌ای و تبلیغی که حضور یک برند در اجراهای تئاتر دارد بسیار باارزش‌تر و پربازده‌تر از دیگر شیوه‌های تبلیغی رایج خواهد بود.

 




نظرات کاربران