در حال بارگذاری ...
نماینده مردم شهرستان‌های ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد

انجمن هنرهای نمایشی مازندران خانه‌دار می‌شود

بابایی کارنامی به خواست انجمن هنرهای نمایشی مازندران برای برخورداری از ساختمان اداری مستقل اشاره کرد و گفت: هنرمندان تئاتر نقش مهمی در تبیین آموزه‌های اخلاقی و دینی در جامعه دارند؛ تلاش می‌کنم این خواست انجمن با حمایت استاندار مازندران مرتفع شود.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از مازندران، «علی بابایی کارنامی» در نشست هم‌اندیشی با هیئت‌مدیره انجمن هنرهای نمایشی مازندران در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بابیان اینکه هنر زیرساخت کارهای فرهنگی است، گفت: همه نگاه‌ها در کشور معطوف مشکلات اقتصادی است و از فرهنگ غفلت شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه در تمام این 40 و چند سال که از عمر بابرکت انقلاب اسلامی می‌گذرد فقط مقام معظم رهبری در همه سخنرانی‌هایشان به حوزه فرهنگ اشاره دارند، اظهار کرد: باید تلاش کنیم در این حوزه بیشتر فعال باشیم.

وی بابیان اینکه مازندران 20 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌کاره دارد، ادامه داد: سهم مردم مازندران در بخش سهام عدالت 80 هزار میلیارد تومان است و اگر مجلس و دولت بحث فرهنگی سهام و سهام‌داری را برای مردم تبیین کنند و بین مردم و پروژه‌های ارتباط برقرار کنند بسیاری از این مشکلات اقتصادی مرتفع می‌شود.

سخنگوی مجمع نمایندگان مازندران به خواست انجمن هنرهای نمایشی مازندران برای برخورداری از ساختمان اداری مستقل اشاره کرد و افزود: هنرمندان تئاتر نقش مهمی در تبیین آموزه‌های اخلاقی و دینی در جامعه دارند و زیبنده نیست این قشر مستأجر باشند تلاش می‌کنم این خواست انجمن با حمایت استاندار مازندران مرتفع شود.

وی بابیان اینکه مستقیم‌ترین راه ارتباط‌گیری با مردم بهره‌مندی از هنر نمایش «تئاتر» است، گفت: در بودجه 99 هیچ بودجه و تبصره در حوزه فرهنگ دیده نشد. در بودجه‌ریزی هم به فرهنگ جفا شده است.

بابایی کارنامی به عدم تمایل نمایندگان مجلس برای حضور در کمیسیون فرهنگی مجلس اشاره کرد و افزود: نمایندگان فرهنگی حتی تمایل به کار در این حوزه را ندارند.

وی به پروژه نیمه‌کاره تالار مرکزی فرهنگ و هنر ساری اشاره کرد و افزود: تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه تعهد دولت برای امسال است.

بابایی کارنامی بابیان اینکه پیگیر پروژه کتابخانه ملی ساری اشاره کرد و گفت: تلاش دارم رسانه‌های استان مازندران سهم تخصیصی مناسبی از یارانه ارزی داشته باشند.

 




نظرات کاربران