در حال بارگذاری ...
فاطمه زندی خبر داد:

اولین جشنواره مجازی بازیگری نیمایوشیج در نوشهر برگزار شد

اولین جشنواره مجازی بازیگری به جهت شیوع کرونا و تعطیلی مراکز فرهنگی هنری زیر نظر موسسه فرهنگی هنری نیما یوشیج با همکاری انجمن هنرهای نمایشی نوشهر برگزار شد.

«فاطمه زندی» در گفتگو با خبرنگار ایران تئاتر از مازندران، از برگزاری اولین جشنواره مجازی بازیگری نیمایوشیج دو بخش  بزرگسال و کودک خبر داد و گفت: این جشنواره به میزبانی شهرستان نوشهر و با هدف تقویت و توسعه فعالیت‌های فرهنگی هنری در ایام شیوع ویروس کرونا و قرنطینه خانگی برگزارشد.

دبیر اولین جشنواره مجازی بازیگری نیمایوشیج همچنین کشف و معرفی استعدادهای بالقوه در حوزه هنرهای نمایشی را دیگر هدف برگزاری این جشنواره اعلام کرد و افزود: بیش از ١٥٠ اثر از شهرهای(نوشهر، رشت، تهران، کلاردشت، رامسر، کرج، محمودآباد و مشهد) به دبیرخانه این جشنواره رسید.

وی با بیان اینکه داوری این جشنواره به همت «مجید تیزرو»، «محمد محمودی» و نیلوفر ترک صورت گرفت، یادآورشد: «الهام نوری»، « مهرداد نقیبی» و «شهاب کلبادی» به ترتیب به عنوان مسئول بخش رسانه، مشاور رسانه و گرافیست در اجرای این جشنواره مجازی یاری رسان موسسه نیما یوشیج بودند.

زندی اظهار کرد: بر اساس رأی هیئت داوران جشنواره بازی « مانلی احمدی» و «پریسا صحرا گرد» به ترتیب رتبه های اول و دوم بخش بزرگسالان این جشنواره معرفی شدند.

وی با بیان اینکه رتبه سوم مشترک این جشنواره به «آیناز جعفری» و «رویا اشرفی» رسید، افزود: «سحر فلاح نژاد» و «آتوسا ابراهیمی» نیز در بخش بزرگسالان شایسته تقدیر شدند.

زندی گفت: براساس اعلام هیئت داوران این جشنواره مجازی بازی 11کودکی که به بخش کودکان اولین جشنواره مجازی بازیگری نیمایوشیج اثر ارسال کرده بودند مورد تجلیل قرار گرفت.

وی با بیان اینکه منتخبین این جشنواره در اختتامیه مجازی با حضور «آتش تقی پور» بازیگر و پیشکسوت تئاتر و سینما معرفی و تجلیل شدند، اذعان کرد: با توجه به استقبال چشمگیر هنرمندان از این جشنواره، تلاش داریم با ریشه کنی کرونا جشنواره بازیگری در فضای حقیقی را برگزار کنیم .

زندی در خاتمه از هنرنمایی «حمیدرضا پاشا» هنرمند نوشهری برای اجرای موسیقی در اختتامیه مجازی این جشنواره قدردانی کرد و افزود: قدردان حمایت های «میثم زندی» و «یاسر محمودی برنتی» از اولین جشنواره مجازی بازیگری نیما یوشیج هستیم.




نظرات کاربران