در حال بارگذاری ...
سرپرست گروه تئاتر قاصدک ساری خبر داد:

برگزاری مسابقه مجازی قصه گویان کوچک

باغبان از برگزاری مسابقه مجازی قصه گویان کوچک در پی شیوع کرونا خبر داد و گفت: علاقه مندان به شرکت در این مسابقه از رده سنی ۶-۱۲سال و عضو گروه های نمایشی ویدئوهای ۳دقیقه ای به دبیرخانه این مسابقه هنری ارسال کردند.

«حسین باغبان» در گفتگو با خبرنگار ایران تئاتر در مازندران به تعطیلی مراکز فرهنگی و سالن های نمایش و تمرین تئاتر درپی شیوع کرونا ویروس اشاره کرد و گفت: گروه تئاتر قاصدک ساری که از سال ١٣٧٦ فعالیت خود را در عرصه تئاتر کودک و نوجوان آغاز کرد و در این سال ها به طور مداوم برای ارتقاء فرهنگ و هنر کودک و نوجوان تلاش کرده است این بار برای تداوم ارتباط کودکان و نوجوانان با تئاتر اقدام به برگزاری مسابقه مجازی قصه گویان کوچک کرد.

سرپرست و کارگردان گروه تئاتر قاصدک ساری با بیان اینکه این گروه با توجه به تاکیدات وزارت بهداشت برای رعایت پروتکل های بهداشتی، به فعالیت خود به طور مجازی ادامه می دهد، افزود: برگزاری مسابقه قصه گویان کوچک در فضای مجازی نیزبخش از این فعالیت ها است که با همراهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و انجمن هنرهای نمایشی استان برگزار شد.

وی اضافه کرد: هر  یک از اعضای گروه های تئاتر که در رده سنی 6-12سال بودند با ارسال ویدئوهای ٣ دقیقه ای با استفاده از امکانات موجود در خانه قصه ای را روایت کردند.

باغبان شکوفایی خلاقیت، حفظ ارتباط آموزشی با اعضا، ایجاد حس رقابت سالم، پذیرش مسئولیت تولید یک اثر در ابعاد کوچک، تفهیم اعجاز قصه برای کودکان و خانواده ها، مروری بر قصه های کهن و ایجاد انگیزه در کودکان و نوجوانان را از اهداف برگزاری این مسابقه برشمرد.

وی با بیان اینکه هیئت داوران این مسابقه از اعضای هسته مرکزی گروه قاصدک ساری  متشکل از سید مهدی(پیام) میر تبریزیان، سهیل قاسمی، تیمور نور بخش وفاطمه مرادی است که سالهاست در حوزه تئاتر کودک فعالیت دارند، افزود: هیئت داوران طی بررسی آثار ارسالی، ٦ اثر از سدنا محمدی، ترانه قادری،  آوا اردستانی ، پانیا چرخنده ،  نفس مهدوی و آتریسا نظری را برای راهیابی به مرحله نهایی انتخاب کردند که نهایتا از  صاحبین سه اثر برتر با اهدای جایزه تقدیر به عمل خواهد آمد.

 




نظرات کاربران