در حال بارگذاری ...

نمایش«چاه» از مازندران به جشنواره پونه هند راه یافت

نمایش «چاه» به نویسندگی علیرضا توانا و کارگردانی عباس ابوالحسنی به جشنواره بین المللی IAPAR پونه ۲۰۲۰ در هندوستان راه پیدا کرد .

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در مازندران، نمایش «چاه» به نویسندگی علیرضا توانا و کارگردانی عباس ابوالحسنی از مازندران به پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر انجمن بین‌المللی هنرهای نمایشی و تحقیقات هند راه یافت و در صورت حمایت شدن برای اجرا در این جشنواره آذر امسال راهی هند خواهد شد.

این جشنواره از ۲۵ نوامبر ۲۰۲۰ در شهر پونه هند برگزار خواهد شد .

در خلاصه داستان نمایش چاه آمده است: چاه روایتگر زندگی محکوم به ویرانی دو عاشق است. شخصیت های این نمایش، خلیل و مریم زوجی جوان از قشر روشن فکر جامعه اند. خلیل نویسنده، شاعر و معلمی است که بخاطر فعالیت های اجتماعی، و مبارزه برای آزادی و برابری همه ی مردم درگیر قضایایی می شود که نتیجه اش حبس، شکنجه و نابودی او به دست حاکمانی است که هیچ سهمی جز سکوت و بزدلی به «رعایایشان» نمی دهند. مریم، همسر، عشق زندگی و الهام بخش آثار خلیل در تمام مراحل زندگی او پا به پایش درد می کشد؛ مکافات فعالیت های اجتماعی او را به دوش می کشد. و چون ستونی محکم تعادل زندگی پرآشوبشان را حفظ می کند. او تنها زمانی می شکند و در هم فرو می ریزد که خبر دروغین اعدام خلیل را از رسانه های «اربابان» می شنود. سقوط این دو معشوق در مغاک با سفر و حبس خلیل آغاز می شود. و با غرق شدن مریم در چاه پس از شنیدن خبر اعدام پایان می یابد.  

به گزارش ایران تئاتر، نمایش «چاه» نخستین نمایش تولید شده در مازندران با دو زبان فارسی و انگلیسی است. این نمایش از ۱۹ بهمن تا ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ به مدت ۲۳ شب و هر شب دو نوبت در تماشاخانه ابوالحسنی بابل روی صحنه رفت که نوبت نخست با زبان انگلیسی و نوبت دوم با زبان فارسی اجرا می‌شد و هر دو نوبت نیز با استقبال بسیار خوب مخاطبان مواجه شده بود.

افسون نامداری و اهورا گل‌عموپور در اجرای زبان انگلیسی «چاه» به ایفای نقش می‌پردازند. سپیده زین‌العابدینی( دستیار کارگردان و طراح لباس، سینا قاسمی (مترجم)، فرشید مصدق (طراح نور)، هومان یوسف‌نژاد (آهنگساز)، مائده محمدیان (طراح گریم)، عطا روح‌بخش (طراح پوستر و بروشور) و رضا چرم‌زاده (فیلم و عکس) عوامل تولید «چاه» هستند.




نظرات کاربران