در حال بارگذاری ...
از سوی هیئت داوران اعلام شد

برگزیدگان اولین جشنواره مجازی پوستر و تیزر‌ تئاتر مازندران

هیئت داوران اولین جشنواره مجازی پوستر و تیزر‌های تبلیغاتی تئاتر استان مازندران با صدور بیانیه پایانی، نفرات برتر را هم اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از  مازندران، هیئت داوران اولین جشنواره مجازی پوستر و تیزر‌های تبلیغاتی تئاتر استان مازندران، آراء خود را اعلام کردند : 

بخش پوسترهای تبلیغاتی تئاتر استان مازندران

هیئت داوران اولین جشنواره مجازی پوستر تئاتر استان مازندران اولویت انتخاب خود را بر پایه به کارگیری ایده خلاقانه، توجه به لی‌اوت و چیدمان عناصر تصویری و نوشتاری، انتخاب تایپ فیس مناسب با موضوع،  بنا نهاد و ۴ پوستر شامل «خانه سیاه است»، «کله پوک ها»، «آب آمد تیمم باطل شد» و «تنت تازیانه‌ای است که زلفش را به باد بی‌زمان رها کرده است» را به عنوان کاندیدهای اولین جشنواره مجازی پوستر تئاتر استان مازندران انتخاب نموده است.

 

 

 

هیئت داوران در بخش پوستر ضمن سپاس و قدردانی از جناب‌آقای مهدی نصرالله زاده به خاطر طراحی پوستر نمایش «آب آمد تیمم باطل شد»  لوح تقدیر این بخش را به دلیل هماهنگی میان فرم با موضوع، انتخاب مناسب تایپ فیس، اعطا می‌نماید به سرکار‌خانم «آویده یزدانی» برای طراحی پوستر نمایش «خانه سیاه است».

رتبه سوم

در بخش طراحی پوستر به دلیل نحوه برخورد مناسب با چیدمان عناصر تصویری و نوشتاری، استفاده مناسب از تصویر و ترکیب‌رنگی که موجب القای حس متناسب با عنوان اثر در مخاطب می‌گردد،  تعلق می‌گیرد به جناب‌آقای «علی خلیلی» طراح پوستر نمایش «کله پوک‌ها» .

رتبه دوم

در بخش پوستر به دلیل استفاده مناسب از همنشینی عناصر تصویری،  انتخاب ترکیب رنگی متناسب با موضوع و  تاثیرگذار در جلب توجه مخاطب، انتخاب صحیح تایپ فیس و همچنین برخورد مناسب با فرم نوشتاری عنوان نمایش،  تعلق می‌گیرد‌ به جناب‌آقای‌ «محمد جمشیدی»  برای نمایش «تنت تازیانه‌ای‌است که زلفش را در باد بی‌زمان رها کرده است».

رتبه اول

هیئت داوران در این دوره هیچ اثری را شایسته رتبه اول نمی‌داند تا باب تعالی و رقابت در جهت کسب اولین رتبه طراحی پوستر برای هنرمندان در دوره‌های بعد باز بماند.

 

بخش تیزر‌های تبلیغاتی تئاتر استان مازندران

هیئت داوران اولین جشنواره مجازی تیزرهای تئاتر استان مازندران اولویت انتخاب خود را بر پایه‌ی داشتن ایده خلاقانه و پرورش‌آن، داشتن روایت مناسب ‌و متفاوت و دوری از بدیهیات،  وام‌گیری صحیح از فنون سینمایی(کارگردانی، فیلمبرداری، تدوین) و در نهایت داشتن استراتژی  به بررسی آثار ارسال شده پرداخت. هیئت داوران مجداد یادآور می‌شود آثار ارسالی متاسفانه از لحاظ کیفیت بصری در حد انتظار نبوده است.

 

هیئت داوران 4 اثر را به عنوان شامل« قنبرو صندوق»، « درباب مضرات کُلفت بودن»، « پس از برخورد جسم سخت به سر» و« آقای کانگ» کاندیدای این بخش انتخاب نموده است.

 

 

هیئت داوران در بخش تیزرهای تبلیغاتی تئاتر استان مازندران  ضمن سپاس و قدردانی از جناب‌آقای «سهیل شیخ‌متولی» به خاطر کارگردانی تیزرتئاتر «آقای‌کانگ»  و جناب‌آقای «بنامین شریعت پناهی»  به‌ خاطر کارگردانی تیزرتئاتر «درباب مضرات کُلفت بودن» لوح تقدیر این بخش را به این دو هنرمند اهدا می نماید.

رتبه سوم  در بخش تیزرهای تبلیغاتی تئاتر استان مازندران  تعلق می‌گیرد به جناب‌آقای «محمدرضا اصغرپور» کارگردان تیزر تئاتر «پس از برخورد جسم سخت به سر»  به‌دلیل استفاده مناسب از فضای نمایشی اثر، ریتم قابل قبول، ترکیب مناسب موسیقی‌و صدای‌بازیگران وهمچنین پایان‌بندی مناسب‌ و بازی‌ با نشان‌نوشته نمایش، که فضای مناسبی را برای تشویق مخاطبان به‌دیدن این نمایش ایجاد کرده است. 

رتبه دوم  در بخش تیزرهای تبلیغاتی تئاتر استان مازندران  تعلق می‌گیرد به جناب‌آقای «مرتضی آقاجانپورچمنی» کارگردان «تیزر قنبر و صندوق» به‌دلیل انتخاب ایده مناسب از درونمایه اثر نمایشی،  تکنیک قابل قبول و همچنین انتخاب موسیقی مرتبط، که فضای مناسبی را برای تشویق مخاطبان به‌دیدن این نمایش ایجاد کرده است.

رتبه اول

هیئت داوران در این دوره هیچ اثری را شایسته رتبه اول نمی‌داند تا باب تعالی و رقابت در جهت کسب اولین رتبه طراحی و کارگردانی تیزر تئاتر برای هنرمندان در دوره‌های بعد  باز بماند.

همچنین داوران بیانیه پایانی خود را به شرح زیر صادر کردند:

به نام خالق زیبایی

حرف اساسی این دوره، آرزوی تداوم است. تداوم به مفهوم بی‌تحرکی و کهنه‌پرستی نیست بلکه به معنی پیشرفت است. هیئت داوران امیدوار است هر دوره‌ای مثل یک جسم زنده روز به روز تغییر کند اما این تغییرات باید ریشه‌هایی غیر از مادی‌گرایی صرف باشند تا از به ابتذال کشیده‌شدن سلیقه و هنر جلوگیری کند. امروز ذائقه مردم اساسا از تبلیغات و اشیای مصرفی شکل می‌گیرد. از این ها می‌شود آموزش یافت یا به ابتذال کشیده شد. 

زبان تصویر و ارتباط بصری از لحاظ توان، خواه برای آشتی دادن انسان با شناخت خویش و خواه برای موجودیتی یکپارچه بخشیدن به او، از معتبرترین  وسایل است. زبان تصویر قادر است موثرتر از تقریبا هر وسیله ارتباطی دیگری دانش را نشر دهد. ارتباط بصری، ارتباطی جهان‌شمول و بین المللی است. محدودیت‌های تحمیل شده توسط زبان و لغتنامه و دستور زبان را ندارد.

پوستر‌ها و تیزر‌های تبلیغاتی صرف نظر از ثبت بصری تاریخ نمایش، وظیفه اطلاع رسانی‌و جذب مخاطب را نیز بر عهده دارند که باید نظر مخاطبین را با تمام مشغله‌های فکری‌و کاری به سوی خود جلب نمایند در یک لحظه تاثیر بگذارند و از لحاظ خلاقیت و زیبایی بصری در ذهن مخاطب ثبت و ماندگار شوند.

هیئت داوران اولین جشنواره مجازی پوستر و تیزرهای تبلیغاتی تئاتر استان مازندران ضمن تشکر و قدردانی از عزیزانی که با ارسال آثار خود در پویایی این جشنواره مشارکت داشته اند یادآور می‌شود آثار ارسالی متاسفانه از لحاظ کیفیت اصول اولیه دیزاین و زیبایی بصری انتظارات هیئت داوران را برآورده نکرده است و این انتظار از کارگردانان گروه‌های تئاتری می‌رود که در آثار تئاتری خود زین پس با دقت و حساسیت بیشتری به مقوله رسانه پوستر و تیزر تبلیغاتی توجه نمایند و از تحمیل طرح های مبتذل به هنرمندان مطابق پندارهایی که خود از سلیقه مردم دارند دست بکشند زیرا که در این رابطه مسئول هستند. 

 

 

 




نظرات کاربران