در حال بارگذاری ...
به میزبانی شهرستان محمود آباد؛

نشست هیات رییسه انجمن های هنر های نمایشی شعبه مازندران برگزار شد

نشست هیات رییسه انجمن های هنر های نمایشی شعبه مازندران با روسای انجمن هنرهای نمایش شهرستان ها و کانون های تئاتر استان مازندران ۱۳ بهمن ماه ۹۸ به میزبانی شهرستان محمود آباد برگزارشد.

به گزارش تئاتر مازندران، نشست هیات رییسه انجمن های هنر های نمایشی شعبه مازندران با روسای انجمن هنرهای نمایش شهرستان ها و کانون های تئاتر استان مازندران با حضورکارشناس تئاتر و رییس اداره هنری و سینمایی ادارکل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران، رییس و مسئول روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآبادو مسئول پورتال انجمن هتر های نمایشی مازندران  13 بهمن ماه 98 به میزبانی  شهرستان محمود آباد برگزار شد.

در این نشست که روسای انجمن هنر های نمایشی شهرستان های چالوس،نور، محمودآباد، بابلسر، بابل، سوادکوه، نکا و بهشهر، مسئول کانون تئاتر پیشکسوتان و مسئول کانون بازرگانی انجمن هنر های نمایشی حضور داشتند به آسیب های  موجود در مسیر راه انجمن ها پرداختندو راهکارهای را جهت پیشبرد  تئاتر در استان ارایه کردند.

از جمله موارد آسیب های موجود در سر راه انجمن های هنر های نمایشی در شهرستان ها که از سوی روسای انجمن ها مطرح شد، عبارتند از عدم شناخت و عدم تعامل مسئولان ادارات و سازمان های شهری از انجمن های هنر های نمایشی، بالاخص ادارات ارشاد اسلامی که خود متولی فرهنگ وهنر در هر شهرستان هستند.

از دیگر نکاتی که در این نشست از سوی روسای انجمن های نمایش به آن اشاره شد این بود که فعالیت های فرهنگی و هنری نیاز به بودجه ای دارد که بتوان در جهت فعالیت های هنری هزینه کرد که متاسفانه اکثر انجمن ها از نداشتن بودجه در رنجند و با این وجود نمی توانند دست به تولیدات هنری در سطح شهرستان ها بزنند.

  از دیگر مباحثی که در این نشست مطرح شد تعامل انجمن نمایش با ادارات اموزش و پرورش جهت رشد و ارتقای تئاتر به صورت زیر بنایی در شهرستان ها بود.

از سوی مسئول کانون بازرگانی انجمن هنر های نمایشی پیشنهاد شد که با انجام رایزنی هایی بتوانیم از حمایت های مالی مراکز بزرگی هم چون اکسین و دیگر مراکزی از این قبیل بتوانیم جهت حمایت مالی برای تولیدات تئاتر در سطح استان بهره مند شویم و پیشنهاد شد  با معرفی افرادی در هرشهرستان جهت حضور در بخش بازاریابی برای تئاتر اقداماتی صورت پذیرد تا از این طریق بتوانیم جذب بودجه از سوی حامیان مالی انجام پذیرد.

دیگر نکته ای که در این نشست مطرح شد کمرنگ شدن جشن اردی بهشت تئاتر بود که چندسالی در مازندران به درستی انجام نشده و رفته رفته رو به به فراموشی سپرده می شود که این مسئله باعث شده است که دیگر اجتماع تئاتری ها ی استان در اردی بهشت تئاتر هم میسر نشود.

در رابطه با واگذاری سالن ها به  انجمن های نمایش و بخش های خصوصی مطالبی ارایه شد که قرارشد با مسئولان اداره کل و ادارات فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان ها وارد مذاکره شد.




نظرات کاربران