در حال بارگذاری ...
هشتم آبان ماه 98 در ساری

آیین رونمایی از پوستر سی و یکمین جشنواره تئاتر استان مازندران برگزار شد

آیین رونمایی از پوستر سی و یکمین جشنواره تئاتر استان مازندران ، هشتم آبان ماه ۹۸ با حضور معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد.

به گزارش تئاتر مازندران، آیین رونمایی از پوستر سی و یکمین جشنواره تئاتر استان مازندران ، هشتم آبان ماه 98  با حضور معاون هنری سینمایی، کارشناس هنری و مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، مدیرکل روابط عمومی استانداری، رییس انجمن هنر های نمایشی مازندران ، طراح پوستر وکارگردانان گروه های پذیرفته شده در سی و یکمین جشنواره تئاتر مازندران در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد.

 سید علی علوی معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این آیین  ضمن تقدیر از دست اندکاران برگزاری سی و یکمین جشنواره تئاتر استان مازندران گفت: خدا را شاکریم داوران این جشنواره بدون حواشی آثار رسیده را بازبینی و برای اجرا در مرحله نهایی معرفی کردند.

وی افزود: گروه‌های نمایشی منتخب در این جشنواره  با رعایت احترام به رأی داوران چنانچه انتقادی در این انتخاب‌ها دارند در مراحل قانونی و بدون حاشیه اقدام  کنند. 

علوی  با ارایه این مطلب که تلاش داریم مقررات و اخلاق تا پایان برگزاری این جشنواره به شایسته‌ترین شیوه رعایت شود . ادامه داد: آموزش گروه‌های نمایشی یکی از مهم‌ترین نیازهای جشنواره تئاتر  است،  لذا با برنامه ریزی های انجام شده، شاهد برگزاری چهار نشست تخصصی با حضور گروه‌های نمایشی شرکت‌کننده در سی و یکمین جشنواره تئاتر مازندران و هیئت‌داوران این جشنواره در گالری سوره حوزه هنری استان خواهیم بود.

 

در ادامه یاسر محمودی برنتی رییس انجمن هنر های نمایشی استان مازندران ضمن ارایه گزارش عملکردی از فراخوان جشنواره تاکنون گفت:   تعداد 22 متن از 11 شهر رامسر، تنکابن، نوشهر، نور، محمودآباد، بابلسر، آمل، قائم‌شهر، پل سفید، نکا و ساری در مرحله بازخوانی جشنواره انتخاب و به مرحله بازبینی راه یافتند، اظهار کرد: بازبینی این آثار از 29 مهرماه آغاز و دوم آبان ماه پایان یافت. 

 

رئیس انجمن هنرهای نمایشی شعبه مازندران و دبیر سی و یکمین جشنواره تئاتر استان مازندران بابیان اینکه تعداد 12 گروه نمایشی از شهرهای تنکابن، نوشهر، آمل، بابلسر، نکا، قائم‌شهر و پل سفید جهت حضور در مرحله نهایی این جشنواره پذیرفته شدند، تأکید کرد: تلاش داریم به‌دوراز حاشیه‌ها روی سکوی این جشنواره بایستیم.

 

وی بابیان اینکه 11 نمایش منتخب در بخش رقابتی جشنواره حضور پیدا خواهند کرد، یادآور شد: نمایش «جشن تولد 18 سالگی» به نویسندگی و کارگردانی سارا فرخی  از شهر آمل نیز در بخش میهمان این جشنواره اجرا می‌شود.

 

محمودی با اشاره به اینکه سی و یکمین جشنواره تئاتر استان مازندران 20 الی 23 آبان ماه جاری در سالن‌های سلمان هراتی و بلک باکس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و سالن شهید هادی باغبانی حوزه هنری استان برگزار می‌شود، گفت: حضور در گلزار شهدای ساری، بازدید از تالار فرهنگی هنری در حال احداث ساری و افتتاح نمایشگاه پوستر از برنامه‌های آئین افتتاحیه جشنواره در روز دوشنبه 20 آبان ماه است. 

 

وی از برگزاری چهار نشست تخصصی در حاشیه برگزاری جشنواره سی و یکم خبر داد و افزود: آئین اختتامیه این جشنواره پنج‌شنبه 23 آبان ماه ساعت 14 در سینما سپهر ساری برگزار می‌شود. 

 

محمودی بابیان اینکه نمایش‌های «سیل ساکن تفکرات اذهان بیخودی ناآرام» به نویسندگی نیما دهقانی و کارگردانی سبحان قربانی از شهر بابلسر، «جنگال» به نویسندگی  و کارگردانی علی قاجاری از شهر ساری، «جشن تولد 18 سالگی» به نویسندگی و کارگردانی سارا فرخی  از شهر آمل و «چند پاراگراف عشق» به نویسندگی و کارگردانی حامد کریمی از قائم‌شهر در نخستین روز از جشنواره اجرا می‌شوند، افزود: نمایش‌های «بقا» به نویسندگی افشین نبی پور و کارگردانی مشترک افشین نبی پور و محمد شجاعی از شهرآمل، «آقای کانگ» به نویسندگی و کارگردانی سهیل شیخ متولی از شهر آمل، «طالب» به نویسندگی و کارگردانی تورج زایدلی از شهر ساری و «پس از برخورد جسم سخت به سر» به نویسندگی سجاد داغستانی و کارگردانی مهدی ملکی از شهر پل‌سفید  در روز سه‌شنبه 21 آبان ماه به روی صحنه می‌روند.

 

وی گفت: نمایش‌های «خواب در فنجان خالی» به نویسندگی نغمه ثمینی و کارگردانی احمد خدادی از شهر نکا، «انتخاب» به نویسندگی حسین ذوالفقاری و کارگردانی حمید ناطقی از گروه آوینه  از قائم شهر، «پانما» به نویسندگی مجید کاظم‌زاده مژدهی و کارگردانی مسلم خردمند از شهر نوشهر و «تنت تازیانه‌ای است که زلفش را در باد بی‌زمان رها کرده» به نویسندگی مجتبی دهدار و کارگردانی داریوش شافی از شهر تنکابن روز چهارشنبه 22 آبان ماه اجرا خواهند داشت.

در پایان با حضور مهرناز مشرفی طراح پوستر جشنواره و سید علی علوی معاوهنری سینمایی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران از پوستر سی و یکمین جشنواره تئاتر استان مازندران رونمایی شد.




نظرات کاربران