در حال بارگذاری ...
همزمان با آغاز برگزاری سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی

نمایش «عصر جدید» تنها نماینده استان مازندران در مرز چزابه اجرا شد

در نخستین روز از سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی در مرز چذابه؛ نمایش میدانی «عصر جدید» تنها نماینده استان مازندران به اجرا درآمد.

به گزارش تئاتر مازندران، سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با همکاری استانداری خوزستان و مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن هنرهای نمایشی ایران، کانون تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی کشور، اداره کل هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران، شورای راهبردی تئاتر خوزستان، انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان و موسسه خیریه آبشار عاطفه‌ها در پایانه مرزی چذابه، یادمان شهدای گمنام اندیمشک برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در اولین روز این سوگواره در روز 22 مهرماه، پنج نمایش به اجرا درآمد، که نمایش میدانی «عصر جدید» به نویسندگی و کارگردانی اکبر قهرمانی از آمل به‌عنوان تنها نماینده استان  مازندران در ساعت 11 صبح در مراسم افتتاحیه این نمایش به اجرا پرداخت و در ساعات  17 و 19 همین روز نیز دو اجرای دیگر را در پیش داشت.

در روز 23 مهرماه نیز از سوی گروه نمایشی اعزامی به این جشنواره  رأس ساعت 20 به اجرای دیگری پرداختند.

در این نمایش که برگرفته از شیوه نقالی است مصطفی رجبی از مداحان و تعزیه‌خوانان مازندرانی به‌عنوان بازیگر به  نقل رشادت‌های سربازان مدافع حرم و سربازان دشت کربلا در عاشورای حسینی پرداخت.

مجید رمضان‌نسب، مجید قلی‌زاده و حامد مربوط صادق به‌عنوان عوامل اجرایی در نمایش همکاری داشتند.

گفتنی است، مراسم اختتامیه این سوگواره ملی روز 27 مهرماه جاری در پایانه مرزی چذابه، یادمان شهدای گمنام اندیمشک برگزار خواهد شد.




نظرات کاربران