در حال بارگذاری ...
مسئول دبیرخانه جشنواره تئاتر مازندران مطرح کرد

افزایش استقبال از سی‌اُمین جشنواره تئاتر مازندران

مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر مازندران از افزایش استقبال گروه‌های تئاتر سراسر استان برای حضور در جشنواره تئاتر استان در دوره سی‌اُم خبر داد.

به گزارش تئاتر مازندران، حمید برزگر با بیان این که امسال تعداد آثار متقاضی حضور در جشنواره بیشتر از چند دوره‌ اخیر بود، گفت: از سال 1393 تا 1396 در 4 دوره بیست‌وششم تا بیست ونهم، به ترتیب 20، 19، 14 و 20 اثر متقاضی شرکت در جشنواره بودند که در دوره بیست‌ونهم با انصراف یک اثر پیش از بازبینی، تعداد آثار متقاضی به 19 رسید. اما امسال برای جشنواره سی‌اُم، 23 اثر از 12 شهرستان اعلام آمادگی کردند که در مقایسه با دوره‌های گذشته رشد خوبی را نشان می‌دهد.

مسئول واحد نمایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: تنکابن با 4 نمایش، آمل، ساری و نور هر کدام با 3 نمایش، بابل و نوشهر با 2 نمایش و جویبار، بابلسر، قائمشهر، گلوگاه، رامسر و محمودآباد هر کدام با یک نمایش در بخش بازبینی جشنواره سی‌اُم حضور داشتند.

برزگر خاطرنشان کرد: علاوه بر حضور گروه‌هایی از تئاتر شهرستان ساری در بخش نهایی سی‌اُمین جشنواره تئاتر استان که پس از چند سال خالی بودن جای تئاتر ساری در این جشنواره، به شکل قابل توجهی جبران شد، یکی از نکات دیگر، تکرار نشدن نام کارگردان‌های چند دوره اخیر در بخش نهایی این جشنواره است. تنها کارگردان حاضر در بخش نهایی جشنواره که سال گذشته نیز در جشنواره حضور داشت، سینا علیپور است که با نمایش «خانه» به بخش نهایی راه یافت.

برزگر افزود: علیپور در دوره بیست‌هشتم، بیست‌ونهم و سی‌اُم 3 حضور پیاپی در بخش نهایی جشنواره تئاتر استان را برای خود و گروه‌اش رقم زد. نمایش «سوپ بوقلمون» به کارگردانی او، سال گذشته یکی از دو نمایش برگزیده جشنواره تئاتر استان شد و به جشنواره تئاتر فجر نیز راه یافت. از کارگردانان تئاتر سال گذشته امسال فرشته پیاده‌روحی نیز با نمایش «تنهایی مفرد شایان» متقاضی حضور در بخش نهایی جشنواره بود که پس از 2 دوره حضور متوالی در بخش نهایی جشنواره تئاتر استان، اثرش مورد تأیید هیأت انتخاب قرار نگرفت.




نظرات کاربران