در حال بارگذاری ...
دبیر جشنواره

مشارکت مثبت خانواده‌ها در برگزاری جشنواره «نمایشخونه»

دبیرجشنواره مجازی کودک و نوجوان «نمایشخونه» مشارکت خانواده‌ها در تهیه دکور و همکاری با فرزندان در اجرای برنامه را مثبت ارزیابی کرد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از مازندران، مینو طوسی با بیان اینکه برگزاری جشنواره مجازی کودک«نمایشخونه» مورد استقبال خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان قرار گرفت، گفت: در زمان برگزاری آن نزدیک به 100اثر از گروه سنی 6الی 15سال به دبیرخانه جشنواره مجازی کودک «نمایشخونه»ارسال شده است و بیشترین آثار رسیده در گروه سنی «7الی 12سال» در بخش‌های مختلف نمایش عروسکی، کوتاه و قصه‌گویی بود.

طوسی زمان اعلام نتایج جشنواره مجازی کودک و نوجوان «نمایشخونه» را هفته جهانی کودک اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره با موضوع آزاد برگزار شد تا خلاقیت کودکان و نوجوانان پرورش یابد، افزود:محتوای آثار رسیده در قالب مهربانی، همکاری، دوستی، داستان‌هایی از شاهنامه، کووید-19و مسائل بهداشتی برای پیشگیری از آن، دفاع مقدس و همین طور داستان‌های مذهبی بود.

دبیر جشنواره مجازی کودک و نوجوان«نمایشخونه» با بیان اینکه مشارکت خانواده‌ها در تهیه دکور و فیلمبرداری از صحنه نمایش فرزندان بسیار جالب بود، اضافه کرد:در ویدئوهای ارسال شده استعدادهای بسیاری در حوزه صداپیشگی ، بازیگری و قصه‌خوانی وجود دارد که سعی داریم تا پس از اعلام نتایج، برای آنان ورک‌شاپ یا کلاس‌های آموزشی برگزار کنیم.

طوسی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی با توجه به شیوع بیماری کووید-19 کودکان و نوجوانان از لحاظ شرایط روحی دچار استرس هستند، افزود:ما سعی کردیم با برگزاری جشنواره مجازی استفاده از زمان و اوقات فراغت در منزل را به بچه‌ها آموزش دهیم.

وی بیان کرد: بازخوردهایی که از خانواده‌ها در جریان برگزاری جشنواره مجازی دریافت کردیم، نشان می‌دهد که کودکان و نوجوانان پس از شرکت، مشتاق به فکر کردن و یادگیری درباره اینکه نمایش را چطور اجرا کنند، بودند.

طوسی ارائه آموزش باکیفیت به کودکان و نوجوانان و استفاده مناسب از فضای مجازی را از دغدغه‌های برگزارکنندگان جشنواره مجازی نمایشخونه عنوان کرد و گفت:از خانواده‌ها می‌خواهیم تا آموزش‌های مجازی مفید را دنبال کنند و همراه با کودکان، زمانی را برای کمک به یادگیری آنان اختصاص دهند.

دبیرجشنواره مجازی کودک و نوجوان« نمایشخونه»مطالعه کتاب، فراگیری دروس تحصیلی و تفریح مناسب در منزل را راه‌حلی برای برون رفت از شرایط استرس‌‌آور کنونی مطرح کرد.

به گزارش واژه روز، جشنواره مجازی کودک و نوجوان«نمایشخونه»با همکاری کانون کودک و نوجوان انجمن هنرهای نمایشی مازندران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در بخش‌های مختلف نمایش عروسکی، کوتاه و قصه‌گویی در تابستان سال جاری برگزار شد که قرار است برگزیدگان در هفته جهانی کودک تجلیل شوند.




نظرات کاربران