در حال بارگذاری ...
دبیر چهارمین جشنواره نمایش های سیاه بازی کشور درمازندران خبر داد:

 افزایش ورودی جشنواره نمایش های سیاه بازی کشور درمازندران

دبیر چهارمین جشنواره نمایش های سیاه بازی کشوردرمازندران از افزایش ورودی جشنواره خبر داد و گفت: با توجه به وضعیت موجود و افزایش کرایه ها و... برآن شدیم مبلغ ورودی گروه های شرکت کننده را از ۴ میلیون تومان به ۵ میلیون تومان افزایش دهیم.

به گزارش تئاتر مازندران ،محمد جونیان دبیر چهارمین جشنواره نمایش های سیاه بازی کشوردرمازندران درگفت و گو با تئاتر مازندران گفت: به شکر الهی امسال ما در این دوره از جشنواره، فراخوان را 9  ماه زودتر از برگزاری جشنواره به ادارات کل ارشاد اسلامی استان ها و شهرستا ن ها فرستادیم تا عزیزانمان  درفرصت مناسب بتوانند یک  اثر قوی و با کیفیت که در خور شان این جشنواره باشد را آماده کنند.

 وی افزود: در دوره گذشته این جشنواره ما شاهد ارسال بیست و دو اثر از سرا سر کشوربه دبیرخانه جشنواره  بودیم  که متاسفانه به علت مشکلات مالی و عدم همکاری مسئولان ذی ربط نتوانستیم این جشنواره ملی را در استان برگزار کنیم 

جونیان ادامه داد: با توجه به شرایط موجود در آن زمان با هماهنگی مرکز هنرهای نمایشی به ویژه دکتر فتحعلی بیگی و دبیرخانه جشنواره نمایش های آیینی سنتی کشور، تصمیم بر این شد تا  آثار ارسالی  به دبیرخانه در طی نامه‌ای به تهران ارسال شود  تا پس از بازبینی فیلم ها  توسط هیات داوران و تایید آثار ، درجشنواره بین المللی نمایش های آیینی وسنتی کشور در سال 98 حضورپیدا کنند.

وی افزود: با هماهنگی های انجام شده تصمیم براین گرفته شد آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره در سال گذشته با تمایل گروه های شرکت کننده درطی فراخوانی  از ادارات کل فرهنگ وارشاد اسلامی درچهارمین جشنواره حضور پیدا کنند.

 مدیر اجرایی و دبیر چهارمین جشنواره نمایش های سیاه بازی کشور مازندران خاطرنشان کرد:  با توجه به وضعیت موجود و افزایش کرایه ها و... برآن شدیم مبلغ ورودی گروه های شرکت کننده را از 4 میلیون تومان به 5 میلیون تومان افزایش دهیم.

وی در پایان افزود:  امیدواریم با وجود همه مشکلات موجود بر  سر راه با توکل و امیدخدای متعال و با همت و  حمایت همه جانبه  مسئولان امر به ویژه مرکز هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران وکانون نمایش های آیینی سنتی کشور و به ویژه هنرمندان نمایشهای سنتی سیاه بازی سراسر کشور بتوانیم جشنواره ای را  در شأن هنرمندان پیشکسوت این رشته  مرحوم مهدی مصری، سید حسین یوسفی،مصطفی عرب زادهُ ، سعدی افشار  و عطاالله صفر پور برگزار کنیم  و بتوانیم چراغ نیم سوز این هنر ملی و مردمی و را روشن نگه داریم.




مطالب مرتبط

گفت‌و‌گوی نوروزی با پیشکسوت تئاتر و سیاه بازی مازندران

محمد جونیان: وظیفه هنرمندان ایجاد نشاط اجتماعی است
گفت‌و‌گوی نوروزی با پیشکسوت تئاتر و سیاه بازی مازندران

محمد جونیان: وظیفه هنرمندان ایجاد نشاط اجتماعی است

محمد جونیان هنرمند پیشکسوت سیاه بازی استان مازندران بر این باور است که هنرمندان که حس زیبایی دارند و باید این حس زیبا را به مردم انتقال بدهند و این جزئی از وظایف ذاتی هنرمندان است که باید شادی و نشاط را بین مردم ببرند و با تمام مشکلاتی که در سرراه خود دارند، آن‌ها را امیدوار ...

|

نظرات کاربران