در حال بارگذاری ...
با مشارکت گروه‌ هنری تئاتر مولانا

«شبی در آرمان‌شهر» در نوشهر به صحنه رفت

«شبی در آرمان‌شهر» با مشارکت گروه‌ هنری تئاتر مولانا در نوشهر به روی صحنه رفت.

به گزارش تئاتر مازندران، کارگردان کرمانشاهی این اثر هنری در گفت‌وگو با تئاتر مازندران اظهار کرد: ایده این نمایش از بهمن سال 94 به ذهنم رسید و با اساتیدی همچون میثم زندی کار را تکمیل کردم.

محمدرضا آگاه افزود: در این اثر که «شبی در آرمان‌شهر» نام دارد شهری را روایت می‌کند که در آن همه چیز مانند عدالت، صبح، دوستی، برادری و برابری و همه آنچه که یک آرمان شهر باید داشته باشد را در خود جای داده است و مردم این شهر بسیار منصف و مهربان با یکدیگر هستند و کسی به کسی دروغ نمی‌گوید و این تا زمانی است که در برابر یک دوربین ناظر قرار گیرند همه چیز را خوب جلوه داده و رفتار مناسبی دارند و در یک کلام تا جایی که دوربین کار می‌کند «آرمان‌شهر» هم وجود دارد و اگر دوربین نباشد این«آرمان‌شهر» تبدیل به فاضلاب شهر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پیام این نمایش زبان انتقاد است، تصریح کرد: «شبی در آرمان‌شهر» این پیام را دارد که چرا باید تیتروار همه چی را نمایش دهیم و از باطن بسیاری از اتفاقات چشم‌پوشی کنیم.

کارگردان نمایش «شبی در آرمان‌شهر» اذعان کرد: هنوز بچه‌های کار را می‌بینیم و از کنار آنها به راحتی رد می‌شویم و زمانی که وارد فضای مجازی شدیم برایشان پیام می‌فرتیم که نباید وجود داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید اصلاح کردن را از خودمان شروع کنیم، بیان کرد: غرب مازندران و به ویژه شهرستان نوشهر امتیاز ویژه‌ای در حوزه تئاتر دارد که آن هم به خاطر وجود کارگردان کاردان و دلسوز در حوزه تئاتر و هنر همچون زندی است.

آگاه اظهار کرد: تحصیل‌کرده‌های آکادمیک در رشته‌ تئاتر در مازندران زیاد است و امیدوارم بیشتر از الان در مازندران تئاتر ببینیم و نمایش‌ها صرفاً در ایام نزدیک به جشنواره به صحنه نرود بلکه در طول سال گروه‌های هنری فعال باشند.

به گزارش تئاتر مازندران، نمایش تئاتر «شبی در آرمان‌شهر» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا آگاه و با سرپرستی میثم زندی از بیستم در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر به روی صحنه رفت.

نیما سرایی، سهیل جعفری، حدیث صیفوری، شیوا خالقی، مجتبی ایمان‌زاده و محمدرضا آگاه اجرای این نمایش را بر عهده دارند.

 




نظرات کاربران