در حال بارگذاری ...
با گردآوری نسخ قدیمی

جنگ تعزیه فاخر منتشر شد

کتاب جنگ تعزیه فاخر که به همت موسسه فرهنگی ملاعلی و شیخ آقا حسن فاخری، گردآوری شده است، منتشر شد.

به گزارش ایران تئاتر، این کتاب شامل سیزده مجلس تعزیه است. محمد حسین ناصر بخت در پیش گفتار این کتاب نوشته است: جنگ تعزیه فاخر که مجموعه ای از نسخ سروده شده، توسط علامه ملاعلی فاخر در قرن سیزدهم هجری قمری و تصحیح شده توسط فرزند او شیخ آقا حسن فاخری متخلص به زاده فاخر است، یکی از این مجموعه هاست. مجموعه ای از نسخ شبیه خوانی که انتشار آن به سبب مشخص بودن سراینده مصحح و تاریخ نگارش متون می تواند، در ردیابی مسیری که این هنر توده ای پیموده است، مثمر ثمر واقع شود.

این پژوهشگر نمایش های ایرانی و عضو هیات علمی دانشگاه هنر و قائم مقام هیات مدیره انجمن تعزیه ایرانیان،  در ادامه نوشته است: این مجموعه که تعدادی از مجالس آشنای تعزیه را در برمی گیرد، نتیجه انس و ارادت شاعر و مصحح به پیشوایان دینی و مراسم آئینی سوگواری تجلیل از ایشان است که اکنون به همت بازماندگان شان به زیور طبع آراسته شده است. همت ایشان را ارج می نهیم و امیدواریم سایر مجموعه داران نسخ شبیه خوانی نیز در این مسیر ارزشمند گام نهند.

جنگ تعزیه فاخر توسط نشر شلفین منتشر شده است. هم چنین علاقمندان می توانند برای تهیه کتاب  با شماره تلفن 33297767- 011 تماس بگیرند یا به shelfin_sari@yahoo.com ایمیل بزنند.

 




نظرات کاربران