در حال بارگذاری ...
مدیر اجرایی بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان:

هنر تئاتر تجسم آرمان های متعالی انسان است

مدیر اجرایی بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان گفت: هنر تئاتر تجسم آرمان های متعالی انسان است.

به گزارش تئاتر مازندران، حمیدرضاعشریه اظهار کرد: امروزه با فرایند جهانی شدن، فرهنگ و هنر به پدیده ای عام بدل شده که همه ابعاد زندگی اجتماعی انسان را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی افزود: پیوند فرایند جهانی شدن و فرهنگ و هنر، صحنه ای تازه با قواعدی متفاوت را شکل داده است، یقینا اقتدار فرهنگی در صحنه جهانی بدون اتکاء به ذخایر فطری و ظرفیت درونی و اعتقادی میسور نیست و نقطه عطف تحول تاریخی با این اندیشه و گرایش می تواند نقش تمدن ساز خود را ایفاء نماید و زمینه های ظهور و شکوفائی میراث عظیم " لقد کرمنا بنی آدم " را بگشاید.

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساری تصریح کرد: بسیار مبرهن است که اتصال به این گنجینه های غنی و سرشار از فضائل الهی و مقابله با منکرات و آسیب های اخلاقی و تهاجم فرهنگی و بسیاری از چالش های فراسوی سعادت بشری و به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نائل شدن به سبک زندگی دینی و الگوی اسلامی و ایرانی و... تنها از زبان زیبا و ظریف هنر و هنرمند امکان بیشترین درخشش را دارد.

وی تأکید کرد: البته درصورتی که با ایجاد ساز و کارهای ضروری برای بهره گیری از ظرفیت های هنر متعالی و فراهم سازی دسترسی به امکانات، تجهیزات، فضا و فرآورده های هنری و حمایت حقوقی و قانونی به منظور تسهیل و روان سازی تولید و عرضه خلاقیت های فرهنگی و هنری اصحاب فرهنگ و هنر در عرصه های محلی و منطقه ای و ملی و جهانی و ده ها مصائب دیگر که دغدغه جدی همه ماست و شرح مفصل آن در این مجمل نمی گنجد، انجام پذیرد.

عشریه بیان کرد: امید است با مدیریت کاربردی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و همت همه ما، شاهد رفع گوشه ای از این محرومیت های هنرمندان گرانقدر  پیشکسوتان ارزشمند عرصه فرهنگ و هنر باشیم که خوشبختانه امسال با تدبیر شخص مدیرکل، دبیری این جشنواره به انجمن هنرهای نمایشی داده شد که این نگاه موجب تقویت انجمن های فرهنگی و هنری را به دنبال خواهد داشت.

وی گفت در پایان فرصت را مغتنم می دانم که ضمن تبریک روز جهانی تئاتر به همه هنرمندان گرامی در صحنه های مختلف هنر نمایش، از همکاری همه بزرگوارانی که در تشکیل چنین جشنواره ای صادقانه ما را یاری داده اند به ویژه مسئولان شهرستان قائمشهر صمیمانه سپاسگزاری کنم.




نظرات کاربران